Vraag

Welke frequentie gebruiken voor yagi antenne 816 of 1815 Mhz

  • 21 May 2019
  • 5 reacties
  • 136 keer bekeken

Het prijsverschil tussen een LDPA en yagi antenne is flink. Zeker omdat je ze dubbel moet uitvoeren.
Nu staat er bijj ons in Well (L) een 4G mast met 1815 en 816 MHz. Van welke frequentie moet ik uitgaan voor de yagi. Als het niet uitmaakt, kies ik de hoogste. Maw moet ik me hier druk om
maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

( ik begrijp de vraag niet helemaal, maar )
De digitenne band loopt van 474 tot bijna 800MHz, de afstand tot de eerste ongewenste frequentie is dus klein.
Dus er moet een flink stijl filter achter, en/of een zuigkring op de freq van 4G.
Snelle reactie Kees
Het gaat om een Huawei gsm modem met 4g sim
Hier wil ik een externe antenne op
Een ldpa pakt een heel bereik en een yagi niet
Nu werkt de mast van KPN met 2 frequentie en ik vroeg me af of ik zelf kan kiezen voor 1815 of 816 MHz voor de yagi
Of mis ik iets in mijn redenering
Nu begrijp ik waarom het het niet begreep.
Ik ben in de war, ik dacht het ging over de ontvangst van digitenne.
(beter) lezen !
Toch bedankt voor de moeite
Het prijsverschil tussen een LDPA en yagi antenne is flink. Zeker omdat je ze dubbel moet uitvoeren.
Nu staat er bijj ons in Well (L) een 4G mast met 1815 en 816 MHz. Van welke frequentie moet ik uitgaan voor de yagi. Als het niet uitmaakt, kies ik de hoogste. Maw moet ik me hier druk om
maken.

Ik zou me niet vastpinnen op de ene of andere frequentie. Je weet n.l. niet zeker welke resources (hoeveelheid van de gedeelde capaciteit en op welke frequentie en van welke mast/positie) je capaciteit toebedeeld krijgt, want dat is o.a. afhankelijk van andere gebruikers bij jouw in de buurt. Een Yagi is dus sowieso niet aan te raden en voor een LDPA kan het zijn dat je na verloop van tijd een draaiing moet maken naar een andere mast omdat de configuratie en/of load in de buurt veranderd is.
Verder can een (moderne) LTE modem/transceiver Carrier Aggregatie, d.w.z. tegelijk van beide of nog meer frequenties gebruik maken.
Well (L) ligt aan de grens zie ik, dus zo'n 180 graden is voor KPN onbruikbaar, dus in die zin zou een directionele antenne wel kunnen. In landen waar men vanwege afstand uitsluitend LTE op 800MHz of zelfs lager kan laten werken of hebben, is de keus veel makkelijker.
Gaat het om SIB of SIB4G? Of om een ander (data) abo?