Beantwoord

Welke Router achter de V10 voor een zeer goed wifi bereik?

• 14 januari 2018
  • 10 reacties
  • 5261 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo, welke router met een goed prijsje kun je het beste achter de V10 aansluiten om het wifi netwerkbereik duidelijk te verbeteren?
En kun je hierachter dan ook nog een accespoint plaatsen of gaat dit beter op de V10?
Bedankt bij voorbaat voor antwoorden....
icon

Beste antwoord door Vlubee 16 januari 2018, 13:59

Vandaag eerst maar eens een Netgear Nighthawk Router (=zeer goed wifi bereik, zeker aan te bevelen) achter de V10 (=wifi uitgeschakeld) geplaatst met hulp van de informatie van WJB in zijn Topic. Daarop dan een accespoint in de ene richting van het gebouw aangeloten en 2 range extenders in de andere richting. Tot nu toe funktioneerd het goed..... Alleen merk ik dat 4G buitengebied modem toch extreem zwankt met de snelheden. Soms 20 Mbps dan weer 35 Mbps en dan weer maar 17Mbps...Maarja we mogen niet klagen 😁
Bekijk origineel

10 reacties

Hallo, volgens mij heb je nu geen opties voor verbetering Experia v10. Vanaf begin december geeft de v10 problemen, daar weet KPN vanaf, maar heeft nog altijd geen oplossing voor het probleem. Ja, het terugzetten van 5 naar 2.4 GHz, wat bij mij een nog slechter internet gaf. Ik zit op glasvezel maar het is een drama qua snelheid en uitval. Overigens gaat de incasso wel gewoon door. Ben benieuwd of KPN gaat compenseren.
Reputatie 2
Beste Grim01, Uitval of langzame snelheden...daar merk ik niets van.
Mij gaat het om het wifi bereik te vergroten.Ik heb hier een TP LInk wireless N Router liggen, maar wil die niet gebruiken zoals de naam al zegt het is geen AC maar een N. Wil toch iets met nieuwe wifi standards....
Reputatie 7
Badge +30
Persoonlijk zou ik inzetten op een accesspoint. Scheelt weer gedoe met apparaten die niet bereikbaar zijn vanuit het ene netwerk etc
Reputatie 2
Beste Robin, Er moeten geen aangesloten apparaten met elkaar kunnen communiceren. De vraag is nu echter welk AP heeft een zeer goed wifi bereik? En kan ik 2 APs achter een V10 hangen in 2 verschillende richtingen?

Het wifi bereik van een V10 is echt een lachertje...jammergenoeg. Wat zeker wel een vooruitgang is , is het 4G modem voor de buitengebieden; van 3Mbps naar bijna 30 Mbps.
Moet gezegd zijn,...👍🏼
Reputatie 2
Iemand ervaring met de Netgear WAC104?
Reputatie 6
Badge +10
Iemand ervaring met de Netgear WAC104?

Waarom zet je er geen KPN Wifi-versterker achter? Dit is een AP met zowel 2.4 als 5ghz. Op de V10 heb ik de wifi uitgeschakeld. Op elke verdieping staat een wifi-versterker die via UTP-kabel is aangesloten op de V10. De wifi-versterker heeft zelf een ingebouwde switch dus je kunt er nog het een en nader op aansluiten als je wilt (ook itv). Ze kosten €49 per stuk maar dan ben je er ook. Ik heb ook helemaal geen problemen met de laatste firmware. Hij draait hier gewoon op 3.2 zonder uitval en overal top bereik. Ik heb in het verleden ook een router achter de V10 gehad (Netgear Nighthawk) maar ik mis hem totaal niet. Het routeren doet de V10 voor normaal gebruik prima.
Reputatie 2
Het maakt op het moment geen fluit uit wat ik erachter zet... Op de V10 heb ik internet en wifi en alles wat erachter geplaatst word schijnt geen verbinding te kunnen maken. Of het nu range extenders zijn of Accespoints, maakt niet uit. Het funktioneerd gewoon niet. Experiabox en alle andere apparatuur een paar keer gereset, geen positief resultaat. Het gaat toch om een iets groter gebouw met 4 Etages en een 70 meter lange gang....
En om een goede KPN klant die al sinds het bestaan meer dan € 200,- per maand betaald heeft aan telefonie en internet kosten (zonder TV)...En het jarenlang moest doen met een internetsnelheid van hooguit 3 Mbps.
Reputatie 2
Vandaag eerst maar eens een Netgear Nighthawk Router (=zeer goed wifi bereik, zeker aan te bevelen) achter de V10 (=wifi uitgeschakeld) geplaatst met hulp van de informatie van WJB in zijn Topic. Daarop dan een accespoint in de ene richting van het gebouw aangeloten en 2 range extenders in de andere richting. Tot nu toe funktioneerd het goed..... Alleen merk ik dat 4G buitengebied modem toch extreem zwankt met de snelheden. Soms 20 Mbps dan weer 35 Mbps en dan weer maar 17Mbps...Maarja we mogen niet klagen 😁
Reputatie 6
Badge +13
Hi Vlubee, een ander/extra WiFi-apparaat zou zonder problemen om de Experia Box moeten kunnen worden aangesloten. Er is geen controle die kijkt wat voor apparaten aangesloten zijn, dus alles moet gewoon kunnen werken.
Goed om te lezen dat het nu gelukt lijkt te zijn met deze router! De 4G snelheid schommelt blijkbaar wel wat inderdaad, het kan zijn dat het netwerk veel gebruikt wordt waardoor de snelheid dipt op die momenten. Ondanks dat geeft het gelukkig nog wel een aardige versnelling van de verbinding!
Reputatie 2
Ja inderdaad, is een super service van KPN.
Bij andere aanbieders kost dit minstens € 50,- extra per maand en dan ook nog gelimiteerde databundels.
Ben blij dit besteld te hebben....👍🏼

Reageer