Beantwoord

Welke SIP instellingen moet ik gebruiken in de Experia Box V8 voor mijn Voipbuster nummer?

  • 15 December 2021
  • 38 reacties
  • 717 keer bekeken

Reputatie 2

Graag zou ik de sip instellingen willen weten voor Voipbuster in de experiabox V8.

Heb het nu zo staan, telefoonnummer even weggelaten in screenshot.

Ooit stond dit op het Telfort forum, maar deze is compleet uit de lucht gehaald.

Ik heb het ooit onder Telfort een keer ingesteld en werkte perfect, maar lukt me nu niet meer, dus kennelijk niet helemaal de juiste instellingen.

Krijg wel een kiestoon, maar als ik bel soort in gesprekstoon. Wie heeft de juiste sip instellingen voor Voipbuster voor in de oude Experiabox V8?

Liefst screenshot, lekker makkelijk.

icon

Beste antwoord door Babylonia 16 December 2021, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7

Ik neem aan dat je voor VoipBuster een andere poort dsn UDP poort 5060 gebruikt.

Klopt dat?

Reputatie 2

Nee het staat nu op port 5060, volgens mij had ik dat ook zo bij Telfort.

 

Reputatie 7

Kon je bij Telfort dan SIP uit zetten op V8?

Op de KPN variant van de V8 is het naar mijn weten nooit mogelijk geweest om een andere VoIP provider in te stellen.

Reputatie 2

Begrijp niet helemaal wat je bedoeld.

Heb onder Telfort ook budgetphone account in V8 gezet en werkte ook perfect. 

Sterker nog gebruik nu bij KPN nog steeds budgetphone account in V8 en dit werkt gewoon perfect.

Maar budgetphone stopt eind deze maand en dan wil ik over naar Voipbuster.

Budgetphone instellingen hier in screenshot en dit werkt dus wel perfect bij KPN.

 

Reputatie 7

Misschien dat @Babylonia hier wat zinnigs over kan zeggen.

Reputatie 7
Badge +9

Settings vanuit de EB8 heb ik niet meer, zie hieronder de gegevens van VB zelf:

 

     SIP port : 5060
    Registrar : sip.voipbuster.com
    Proxy server : sip.voipbuster.com
    Outbound proxy server : leave empty
    Account name : your VoipBuster username
    Password : your VoipBuster password
    Display name/number : your VoipBuster username or voipnumber
    Stunserver (option) : stun.voipbuster.com

 

Heb je bij je account op VB zelf ingelogd en daar onder settings SIP server access op Enable gezet?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Maar budgetphone stopt eind deze maand en dan wil ik over naar Voipbuster.

Wel wat dingen om rekening mee te houden.
Er zit verschil tussen BudgetPhone en VoipBuster op de wijze hoe die VOIP-diensten werken.

Als VOIP provider binnen de Nederlandse markt kun je met BudgetPhone ook telefoon ontvangen. En een normaal Nederlands VOIP-nummer in onderbrengen als laten we zeggen "je aansluiting”.

VoipBuster wat internationaal opereert is enkel een uitbel provider.
Je kunt er geen Nederlandse VOIP-nummers in onderbrengen, in de zin van een nummer waar je ook telefoongesprekken op kunt ontvangen. (Dat is in de beginjaren wel ooit geweest, maar niet meer).

Er is wel een soort van koppeling met een "bestaand"  telefoonnummer, dat als je met VoipBuster belt, de andere kant een nummer te zien krijgt als afzender waar ze op terug kunnen bellen.
(Een niet afgeschermd nummer). Maar dat moet van een werkelijk "normale" bestaande aansluiting zijn. Dat kan echter evengoed ook een telefoonnummer van een mobiel abonnement zijn.

Wil je een nummer gaan koppelen (eenmalig als instelling), gaat daarbij namelijk de telefoon van het "normale" nummer over, en moet je dat met een pincode bevestigen.
Een soort van eenmalige tweestaps verificatie dat het nummer wat je opgeeft ook echt van jou is.

Als vervanger van "KPN" heb ik mijn officieel vaste nummer ondergebracht bij CheapConnect.
Wel een "Nederlands" opererende VOIP-provider waar je ook telefoon op kunt ontvangen.
Laten we zeggen de "vaste aansluiting" verbinding. (Wat als vervanger van bijv. jou BudgetPhone ingezet zou kunnen worden?) Daarnaast ook nog VoipBuster en PowerVoip als uitbel providers.


Terug naar de instellingen van een "Telfort" Experia Box V8
(Welke na de technische migratie naar het KPN netwerk met nieuwe firmware, nog steeds een mogelijkheid heeft om eigen VOIP instellingen in aan te brengen).

In je eigen plaatje met instellingen zie ik een fout bij "Auth ID" = Authenticatie ID
Daar zou je de inlognaam van je VoipBuster SIP-account voor moeten invullen.

Verder gebruik ik daar ook een ander poortnummer voor, omdat op het andere SIP-acccount bij mij ik tevens ook een Telfort - nu KPN telefoonnummer heb. Poortnummer 6000 in de plaats van 5060.
(Heb bij VoipBuster ooit een support ticket ingestuurd met de vraag voor een alternatieve poort,
omdat poort 5060 door Telfort/KPN wordt gebruikt.)

Nog een oud plaatje van de instellingen indertijd (bij Telfort), met het "vaste" nummer van een "echte" aansluiting wat is gekoppeld aan dat account wat mensen die ik bel te zien krijgen.

 

Reputatie 2

Hartelijk dank voor de heldere uitleg @Babylonia 

Ik ga er binnenkort weer even naar kijken.

Vroeger kon ik ook oproepen ontvangen  met Voipbuster, maar begrijp dat dat nu niet meer kan.

Ooit een Voipnummer 085 gekocht voor 1 euro.

Werkte perfect onder voipbuster toen.

Dat van cheapconnect is ook een goede aanbeveling, ik zal daar ook eens naar gaan kijken.

Als ik binnenkort weer tijd heb zal ik wat instellingen aanpassen zoals aanbevolen en zoals ik screenshot.

Ik zal dan nog even een terugkoppeling geven.

Bedankt alvast voor de hulp!

Reputatie 2

@Speedmaster 

 

Ja dat heb ik gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +9

@MCBH Eerste sip.voipbuster.com vervangen door voipbuster.com zal al een hoop oplossen

Reputatie 2

Ik heb de instellingen wat aangepast naar de aanbevelingen die jullie deden en het werkt nu wel.

Kan inderdaad op Voipbuster alleen maar uitbellen en niet gebeld worden. Hij gaat wel over maar er is geen verbinding met de telefoon.

Nu heb ik nog 1 vraag. Momenteel heb ik nog een nummer bij Budgetphone. Dit abbonement stopt per 1 januari. Het is een ander regio nummer (0252) dan waar ik woon (023).

Is er eventueel een mogelijkheid dit nummer naar Cheapconnect te laten porteren, is volgens website wel mogelijk maar weet niet of dit ook kan als het nummer uit een andere regio komt?

En verder weet niet niet hoe ik met Viopbuster kan uitbellen en hoe ik tegelijkertijd met Cheapconnect gebeld kan worden. Kan dat op 1 lijn of heb ik daar dan 2 lijnen voor nodig?

En is het dan ook nog mogelijk om op 1 lijn gebeld te worden op een ander nummer dan waar je op uit belt?

Dus 2 verschillende nummers gebruiken, 1 voor uitbellen en 1 voor inbellen?

Heb hier verder niet zoveel kaas van gegeten.

En welke instellingen moet ik daarvoor dan wijzigen om dat voor elkaar te krijgen in mijn experiabox v8 modem?

Reputatie 7
Badge +10

Nu heb ik nog 1 vraag. Momenteel heb ik nog een nummer bij Budgetphone. Dit abbonement stopt per 1 januari. Het is een ander regio nummer (0252) dan waar ik woon (023).

Is er eventueel een mogelijkheid dit nummer naar Cheapconnect te laten porteren, is volgens website wel mogelijk maar weet niet of dit ook kan als het nummer uit een andere regio komt?

Je kunt het VOIP nummer op zichzelf overal mee naar toe nemen, waar je maar wilt. Het werkt altijd.
Bij porteren is dat misschien anders geregeld?  Je kunt het mogelijk eerst onder “het oude adres zetten”, (van die regio), porteren en daarna adres aanpassen?

Dit staat er in ieder geval bij “adres-wijziging” in mijn CheapConnect account.
 


Je kunt hen ook een mailtje sturen en het specifiek vragen:

https://www.cheapconnect.nl/hulp/            info@cheapconnect.nl
 

En verder weet niet niet hoe ik met Viopbuster kan uitbellen en hoe ik tegelijkertijd met Cheapconnect gebeld kan worden. Kan dat op 1 lijn of heb ik daar dan 2 lijnen voor nodig?

Dat kan op één lijn.  In de menu's van de Experia Box V8 heb je een keuze welke VOIP accounts je voor inbellen of uitbellen kiest op welk telefoonpoortje.  Dat wijst zich eigenlijk vanzelf.

Reputatie 2

Ik heb het gevonden en getest met in en out twee verschillende nummers, en het werkt inderdaad perfect.

Begrijp alleen niet waarom ik een nummer moet porteren als je het nummer in principe overal mee naar toe kan nemen en dat altijd werkt.

Waarom moet je het dan nog laten porteren?

Ik zal cheapconnect even een mailtje sturen en hun inderdaad even specifiek vragen.

Bedankt voor alle hulp!

 

Reputatie 7
Badge +10

Begrijp alleen niet waarom ik een nummer moet porteren als je het nummer in principe overal mee naar toe kan nemen en dat altijd werkt.

Waarom moet je het dan nog laten porteren?

Je wilt toch het oude nummer meenemen van BudgetPhone naar CheapConnect?
Dat is porteren.

Je kunt het nummer bij BudgetPhone ook gewoon laten vervallen, en een nieuw nummer aanvragen.
(Kun je in 5-10 minuten zelf regelen).  Krijg je mogelijk een aantal nummers voorgeschoteld waar je uit kunt kiezen gerelateerd aan de regio, met wat je als adres opgeeft??

Even informeren biedt je meer zekerheid wat wel en niet mogelijk is.

Reputatie 2

Oh oké. Ik dacht even dat je bedoelde dat je het nummer overal mee naar toe kan nemen dus ook zonder porteren, maar begrijp nu dat porteren echt noodzakelijk is daarvoor.

Ik heb de vraag uitgezet bij Cheapconnect en wacht even hun antwoord af.

Ik behoud liever het oude nummer wat nu nog bij Budgetphone is. Hopelijk kunnen hun het overnemen.

Ik wil dan op het oude nummer bij Cheapconnect gebeld kunnen worden, zodat er voor de buitenwereld niets wijzigd om mij te bellen. Als ik het goed begrijp kost dat bij Cheapconnect dan met een prepaid abbonement 8,95 euro per jaar en is gebeld worden verder gratis. Uitbellen ga ik dan op een ander nummer doen bij Voipbuster. Volgens mij moet dat dan op deze manier goed(koop) gaan. Voor mij toch een behoorlijke besparing in vergelijking met Budgetphone wat mij 12,50 per maand kost en op zich ook niet duur is, omdat alle gesprekken zijn inbegrepen.

Noodgedwongen moet ik gaan besparen, vandaar, anders was ik gewoon bij Budgetphone gebleven.

 

 

Reputatie 2

Supersnelle reactie van Cheapconnect.

Helaas is het voor mij niet mogelijk het oude nummer mee te nemen naar Cheapconnect, omdat de regio van het nummer niet overeenkomt met de regio waar ik woon. Bij Budgetphone was dit geen probleem.

Ik zal dus helaas moeten kiezen voor een nieuw nummer, wat ik wel heel spijtig vind.

Maar de kosten gaan flink naar beneden.

Voipbuster kost dan 2 euro per maand met Netherlands Subscription. Daarmee kun je onbeperkt bellen naar vast en mobiel.

Cheapconnect kost dan 8,95 euro per jaar.

Jaarlijkse kosten bij Cheapconnect in combinatie met Voipbuster uitbellen 32,95 euro per jaar.

Bij Budgetphone zou dit 150 euro per jaar zijn.

Dat is toch wel een behoorlijk verschil voor in feite hetzelfde.

Nu ik op de kleintjes moet gaan letten is dit een heel goed alternatief lijkt me.

 

Reputatie 7
Badge +10

 

Maar de kosten gaan flink naar beneden.

Voipbuster kost dan 2 euro per maand met Netherlands Subscription. Daarmee kun je onbeperkt bellen naar vast en mobiel.

Nee, dat werkt anders. (Of het zou moeten zijn dat de voorwaarden / opties zijn veranderd?).
Als je een “vast nummer” hebt bij CheapConnect, koppel je dat nummer als “afzender”, en is dat daarmee direct een Netherlands Subscription, omdat het nummer bij CheapConnect een “Nederlands” nummer is.  Dat kost je NIETS extra.

Bij VoipBuster stort je een beltegoed. Minimaal € 10,- (excl. BTW), kun je 4 maanden gratis bellen, binnen heel Europa en zelfs ook landen erbuiten (zoals USA). Er zit wel een bovengrens van 5000 belminuten p/maand (= 83,3 uur = ruim twee “werk”weken continue bellen :joy: ).

Daarna gaat langzaam je beltegoed op. Als het bijna op is, stort je weer € 10,- en heb je weer 4 maanden gratis bellen.  LET OP,  dat geldt alleen naar vaste nummers. (Zie tarieven).

Bellen naar mobiele nummers kost juist erg veel via VoipBuster  =  25 cent p/minuut
(Men moet ergens aan verdienen heh).

Voor mobiele nummers gebruik ik dan juist “PowerVoip” als uitbel mogelijkheid.
Het is van dezelfde firma (gevestigd in Luxemburg), maar met een ander verdien / rekenmodel.

Maak zelf gebruik van VOIP telefoons, waar ik met ingave van “belschema's” nooit mobiel met hoge kosten kan uitbellen met VoipBuster.  Adressenlijsten koppelen verder ook automatsich met het juiste VOIP account om in te zetten. (Gemeentelijke informatienummers e.d. kun je niet uitbellen met VoipBuster / PowerVoip).

Reputatie 2

Bij voipbuster heb je nu 2 mogelijkheden.

Je koop beltegoed van minimaal 10 euro, maar inclusief Btw /Fee, betaal je totaal 12,71 euro. Je kunt hier 120 dagen mee bellen, zoals je zegt binnen Europa en zelfs daarbuiten, dus ongeveer 4 maanden, het beltegoed hou je over na je freedays, dus die kun je ook daarna nog opbellen.

Je kan nu ook bij Voipbuster onbeperkt bellen naar vast en mobiel binnen Nederland met Netherlands Subscri­ption.voor slechts 2 euro per maand, dit is inclusief BTW / Fee.

Zelf bel ik nooit buiten Nederland, maar alleen binnen Nederland naar vast en mobiel.

Ik denk dat optie 2 voor mij beter is.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ah, die mogelijkheid kende ik nog niet.
(Wordt bij mij ook niet getoond, omdat ik niet automatisch het beltegoed laat ophogen).

Maar goed om te weten, top :thumbsup:    Ga dat denk ik ook maar eens aanpassen.
(En PowerVoip voor mobiele nummers laten vervallen).

Kijk, zo kun je elkaar nog eens helpen. :wink:

Reputatie 2

Graag gedaan. Ik hoog beltegoed ook niet automatisch op. Was ervan op de hoogte omdat ik daar tijdje terug mail over kreeg. Als je inlogt op Voipbuster, dan heb je een kopje Subscriptions. Dat aanklikken en dan betalen kiezen, dan zie je alle info gelijk ook.

Slechts 2 euro per maand inclusief tax, en onbeperkt vaste en mobiele nummers bellen binnen Nederland.

Voor mij is dit een betere optie dan opwaarderen met 10 euro beltegoed.

Reputatie 7
Badge +10

Graag gedaan. Ik hoog beltegoed ook niet automatisch op….

Ingelogd. Maar in mijn geval zou ik toch echt eerst een automatische incasso moeten instellen,
alvorens ik een land kan kiezen voor onbeperkt bellen.

 

 

Reputatie 2

Het beltegoed hoog ik nu ook niet automatisch op.

Ik zie nu dat als ik doorklik je voor die 2 euro per maand een automatische incasso moet afgeven, net zoals jij zegt.

Dat kan niet van een gewoon rekeningnummer, wel van een master en visa creditcard of PayPal bijvoorbeeld.

Voor mij geen probleem om dat van de PayPal rekening te doen. Ik zal daar zelf niet op afhaken.

Het is en blijft een hele goede optie om tegen een heel gering tarief onbeperkt te kunnen bellen en mijn ervaringen met voipbuster zijn verder goed.

 

 

 

Reputatie 2

Zo heel lang hebben ze dit ook nog niet. Ik kreeg van hun een mail op 14 oktober 2021.

 

Reputatie 7
Badge +10

Die mail heb ik niet gekregen, maar maak al wel reeds verscheidene jaren gebruik van VoipBuster.

Ze bieden een aardig tegenspel op de trend van providers om nog eens extra “exorbitant” te willen verdienen aan data die gewoon via internet loopt. Feitelijk niet anders als welke andere internet data.
Alleen nog een extra interface ertussen en een administratief wettelijk geregeld “nummertje”,
om dat nog met “telefoon” te koppelen.

Reputatie 2

Het is met een truckje gelukt om mijn oude nummer te porteren van Budgetphone naar Cheapconnect.

Vandaag is de portering voltooid en kan ik weer op ons oude vertrouwde nummer gebeld worden.

Inbellen gaat nu dus via Cheapconnect en uitbellen via Voipbuster. Het instellen in het modem was niet moeilijk en alles werkt fantastisch op 1 lijn.

Bij Voipbuster heb ik gekozen voor Netherlands Subscri­ption voor een bedrag van 2 euro per maand bel je dan onbeperkt naar alle vaste en  mobiele telefoon nummers binnen Nederland.

Betaling is eenvoudig en heb ik geregeld via PayPal.

Bij Cheapconnect gekozen voor het prepaid abonnement wat 8,95 euro per jaar kost.

Uitbellen doe ik toch niet via Cheapconnect, dus een prepaid saldo heb ik niet nodig en gebeld worden is gratis.

Voor mij de beste oplossing zo en zeer voordelig.

Jaarlijkse kosten 12 x 2 = 24 euro aan Voipbuster

Jaarlijkse kosten Cheapconnect 8,95 euro

Totaal Jaarlijkse kosten voor vaste telefoon inclusief onbeperkt bellen, slechts 32,95 euro.

Lijkt mij een hele goeie deal.