Vraag

Welke VPN gebruiken op Aruba?

  • 9 April 2019
  • 6 reacties
  • 150 keer bekeken

Er zijn meerdere partijen die een maand op proef een VPN aanbieden.
Nu gaan wij in mei op vakantie naar Aruba.
Welke partij die een VPN aanbied stelt KPN voor.
Men moet je deze binnen een maand opzeggen?
Wij willen op Aruba graag Nederlandse zenders ontvangen op een WiFi netwerk in het huisje dat we huren.

Zijn er mensen met ervaring.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Heb je thuis toevallig een Synology NAS?
Ik heb thuis een Synology staan.
Reputatie 7
Op jouw Synology NAS kan je een VPN server inrichten en dan kan je overal ter wereld via jouw eigen VPN server gebruik maken van de iTV app alsof je thuis bent.

Zie dit topic.
Beste wjb, daar ik weinig verstand heb van het inrichten van de VPN op de NAS wil ik je vragen of er een link is te vinden hoe dit ingericht moet worden. Anders laat ik dit doen door student aan huis. Welke VPN aanbieder zou jij aanbevelen?

Bedankt voor je antwoord.
Reputatie 7
Welke VPN aanbieder zou jij aanbevelen?
Als je zelf je VPN server op jouw Synology NAS hebt draaien dan ben je zelf dus jouw eigen "VPN aanbieder" en hoef je dus niet nog eens een betaald abonnement af te sluiten voor VPN.
Ik heb zelf ook geen abonnement bij een VPN aanbieder, sterker nog, ik ben geen voorstander van dergelijke VPN verbindingen.

Voor het opzetten van een VPN server op de Synology zie de site van Synology.
Zelf gebruik ik OpenVPN omdat ik zo'n travelroutertje gebruik die een ingebouwde OpenVPN cliënt heeft. Als jij een PC, tablet of telefoon gaat gebruiken om televisie te kijken, dan kan je ook voor L2TP/IPSec kiezen. PPTP kan ook, maar is minder veilig.
Hartelijk dank. Laat wel een student komen. Moet toch ook nog een tweede harde schijf bij.

Heb abo van KPN met de VOX10