Beantwoord

Wi-Fi heeft wegvallende netwerkverbinding, probleem terug na werkzaamheden KPN

  • 23 March 2019
  • 14 reacties
  • 372 keer bekeken

Beste lezer(s),

Ik wend mij tot het forum omdat ik enerzijds hoop op een antwoord, maar anderzijds ook zodat ik niet steeds mijn verhaal opnieuw hoef te typen. Dat heb ik de afgelopen week namelijk erg vaak moeten doen :')

In december zijn wij verhuisd. KPN verhuisde met ons mee en alles is aangesloten door een monteur. Sinds onze verhuizing in december kregen wij last wifi problemen. Het signaal was prima en ik kan altijd verbinden, maar meerdere malen per dag verliest de wifi de internetverbinding op alle apparaten.
Er is hiervoor uiteindelijk een monteur geweest die 2 Experia Wifi apparaten heeft geïnstalleerd en wifi op de V10 heeft uitgeschakeld. Probleem was verholpen! 2 maanden zorgeloos internetten :)

Vorige week (om precies te zijn 15 maart), kreeg ik een SMS van KPN dat zij tussen 2.00 en 7.00 het netwerk in mijn buurt verbeteren en ik hier hinder van kan ondervinden. Sinds deze datum heb ik weer de klachten zoals ik ze in december ook had. Er is weer een monteur geweest en deze heeft enkel wifi op de V10 uitgeschakeld. Dit stond namelijk weer aan. Helaas heeft het niet geholpen.

Wat ik al heb geprobeerd, na afloop van veel verschillende chats. Alles zonder positief resultaat:

  • De experiabox V10 naar fabrieksinstellingen resetten en de Experia Wifi's afkoppelen. Wifi weer via de experiabox gebruiken zoals het standaard is ingesteld.
  • Ook de Experia Wifi's resetten en opnieuw aansluiten, weer via hier op wifi
  • Het wifinetwerk op de experia wifi's 2 namen geven (2.4g en 5) met beide een ander wachtwoord.
  • Ditzelfde later ook geprobeerd op de v10
  • Nogmaals ALLES gereset en geen enkel apparaat met wifi laten verbinden behalve mijn eigen telefoon om zeker te zijn dat het niet in 1 van mijn apparaten zat. Ook geen resultaat.
  • Meermaals de wifi tuner doorlopen, tevens ook handmatig via het admin paneel de kanalen gewijzigd
Inmiddels ben ik ten einde raad en komt er volgende week weer een monteur. Dit duurt echter nog 6 dagen.
Ik zal hier na afloop in ieder geval een update plaatsen, maar hoop dat er in de tussentijd ook nog iets is dat ik kan proberen. Dit is namelijk erg hinderlijk.

Oja, vaak is het zo dat als ik TV kijk, de tv even 1 seconde hapert. Dit is dan het startschot en het moment waarop wifi de netwerkverbinding verliest en alle apparaten de melding geven dat er mogelijk geen netwerk beschikbaar is.

Wellicht zit er iets niet goed in mijn experiabox??
icon

Beste antwoord door Marina_ 25 March 2019, 12:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ik vermoed dat het niet jou wifi is, maar het internet zelf. Hoe zien de lampjes op de modem eruit wanneer je dit probleem ervaart.
De lampjes zijn gewoon groen.
Gekke is ook dat de tv 1 seconde hapert en dan weer door gaat, wifi netwerk is dan niet beschikbaar maar dat houdt langer aan.
Ik heb overigens wel het vermoeden dat het idd aan internet ligt en/of de experiabox
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @nieksiero, Goed dat je aangeeft dat er iets fout gaat met jouw verbinding. Ik kan mij voorstellen dat het niet wenselijk is om nog eens je verhaal te doen via de chat en dat je het d.m.v. het plaatsen van dit bericht het nog probeert op het forum. Fijn dat je alles zo goed op een rijtje hebt gezet en al heel veel oplossingen geprobeerd hebt. Ik heb geen andere toevoegingen of suggesties, maar zou je willen vragen om je gegevens toe te voegen aan je forumprofiel. Zou je hier jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik kijken of ik een (andere) oplossing kan vinden voor dit probleem.
Reputatie 7
Badge +19
@nieksiero. Ik heb geen reactie meer van je gezien en zie je gegevens (nog) niet terug in het forumprofiel. Ik ga ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Ik heb alles nogmaals opnieuw ingesteld en ook het glasvezelkastje nog eens aan/uit gehad. Wonder boven wonder is het probleem vooralsnog opgelost, waarschijnlijk door deze laatste actie.
Helaas is het probleem opeens weer terug. Na ruim een week.

Ik weet bijna zeker dat het in de Experiabox v10 zit of in het NT kastje. De tv hapert regelmatig 1 seconde en daarna valt wifi er uit. Alle lampjes dus wel gewoon groen. Haal ik de internetkabel van het NT kastje er er en stop ik hem er direct weer in, dan werkt de Wi-Fi weer. Het lijkt dus op heel even signaal verlies o.i.d. , wat de bekabelde verbinding op de tv direct weer hersteld, maar wat er voor zorgt dat wifi een paar minuten geen netwerk geeft.

Wat kan ik doen? Of moet toch eens de experiabox vervangen worden/ gekeken worden naar het NT kastje ?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @nieksiero, Wat balen dat het probleem inmiddels weer terug is. Ik lees dat je de vorige keer de monteur hebt afgezegd, omdat het erop leek dat het probleem was opgelost. Het lijkt mij verstandig om alsnog een storingsmonteur in te plannen. Dit kun je doen via deze link.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @nieksiero, Heb je nog een afspraak met een monteur ingepland?
Ne nog niet. Het meermaals uitzetten (en voor langere tijd) van het NT glasvezel kastje lijkt het probleem op te lossen. Dit tot het moment dat de stroom er een keer achter weg gaat , dan is alles weer van slag. Ik wil binnenkort even een afspraak gaan plannen. Nu doet alles het weer zoals de vorige keer toen ik dit kastje lange tijd uit heb gehad.
Reputatie 7
Badge +19
Begrijpelijk @nieksiero, mocht je de monteur alsnog inplannen ben ik benieuwd naar de afloop. Ook als je nog andere vragen hebt, zien we je graag terug op het forum. Voor nu wens ik je een mooi weekend☀️

Nadat ik voor werkzaamheden kort de stroom er af heb gehad is het netwerk weer van slag.

Vorige keer opgelost door heel erg vaak de stekker uit het NT kastje te halen, waarna hij opeens weer werkte.

 

Is het mogelijk dat het NT kastje vervangen wordt?

Ik heb verder zelf al alles geprobeerd en er is al 2x een monteur van KPN geweest om andere zaken te regelen zoals Wi-Fi versterkers, complete herinstallatie , etc. Het lijkt mij echt een fout in het kastje.

Reputatie 7
Badge +25

Vervelend dat het netwerk weer van slag is. :pensive:  Een KPN monteur kan eigenlijk altijd apparatuur van KPN vervangen, dus ook een NT. Het antwoord is dus ja. Uit zijn/haar analyse moet natuurlijk ook naar voren komen dat de NT de oorzaak is...

Wederom hetzelfde na stroom er achter weg te hebben gehad.

NT kastje meermaals stekker er uit gehad en het werkt weer. Komt er op neer dat het netwerk van slag raakt als ik de stroom er een keer achter weg heb.

 

Contact met klantenservice resulteert in ellenlang wachten en nogmaals alle standaard oplossing..

Ik begrijp dat hiermee merendeel van de problemen worden opgelost bij klanten, maar bij mij zijn de instellingen al zon 10 keer geoptimaliseerd, ik heb al Wi-Fi versterkers,  ik heb het modem ook al gereset en uit/aan gehad.

 

Hoop dat het NT kastje en eventueel modem vervangen kunnen worden.

Is het mogelijk dat jullie telefonische klantenservice dit topic leest? Ik vind het vervelend om steeds hetzelfde te moeten vertellen en niet verder te komen.