Beantwoord

Wie is verbonden met mijn Wi-Fi?

  • 1 March 2018
  • 2 reacties
  • 15146 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Sinds een week of twee merk ik dat mijn internet langzamer is geworden en onbekenden apparaten in mijn netwerk verschijnen. Ik vroeg me af of mijn WiFi gehakt is (ik woon in het centrum van een stad).

Om dit te onderzoeken ben ik inlogt op de router, en daar zie ik een lijst van alle apparaten die zijn aangesloten bij 'LAN instellingen' en die ik erken. Ik krijg alle apparaten die via de WiFi zijn verbonden echter niet te zien bij de 'WiFi lijst' ook verbind ik mijn mobiel direct met de WiFi van de router krijg ik dat niet te zien!

Als ik dan in het vervolg inlog op de KPN WiFi versterker, is er nergens een optie om de huidige verbonden apparaten te zien en ik heb standaard minstens 3 daaraan verbonden. Bij wijze van test heb ik een kennis laten verbinden met mijn netwerk via de versterker WiFi en zijn mobiel verscheen nergens in de lijst.

Achtergrond: Ik heb de experia box V10 en een KPN WiFi versterker die met een UTP kabel met de experia box is verbonden. De WiFi is ingesteld met een eigen WiFi netwerknaam.

Mijn vraag is, hoe kan ik nou checken welke apparaten verbonden zijn met de KPN WiFi versterker? Ik zie die optie absoluut nergens. Hoe kan in dan nou bepalen of ik mijn WiFi gehackt is???

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
C. da Silva.
icon

Beste antwoord door Joran 5 March 2018, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi C. da Silva! Interessante kwestie! De kans dat de WiFi gegevens zijn gehackt is klein, als er gebruik wordt gemaakt van het standaard wachtwoord of een ander wachtwoord met redelijke lengte.

Het is mogelijk dat niet alle clients worden weergegeven op de statuspagina van de V10. Mobieltjes in slaapstand houden bijvoorbeeld de verbinding niet actief. Als je actief met je mobiel verbinding maakt hoor je dat wel te zien. Bij Status > Geavanceerd > WiFi zie je onderaan de WiFi client status. Je kunt eens controleren of alle apparaten daar wel bij staan, misschien dat het op de beginpagina wegvalt in het menu.

De WiFi versterker heeft ook een client list, maar die zit een beetje verborgen. Ga daar eerst naar Status, klik dan rechtsboven op Advanced Status. Klik vervolgens op het WiFi icoontje en je ziet een lijst met Local AP Information.

Als je in een van deze lijsten onbekende apparaten ziet kun je het best het WiFi wachtwoord veranderen. Controleer vervolgens of de onbekende clients terugkomen of weg blijven.
Reputatie 7
Login op jouw KPN WiFi "versterker" en ...

Let op: Er zit een bug in dat overzicht immers er kunnen ook apparaten in het overzicht getoond worden die elders op het LAN aangesloten zijn.