Beantwoord

Wifi

  • 15 November 2019
  • 10 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik wil een andere radio gaan kopen, mijn huidige inst. werkt niet meer naar behovn.

kan ik met een radio met wifi zomaar op het lichtnet aansluiten, zonder kabel of antenne.

wij hebben alles van KPN tv ontvangst met adapters, dus zonder kabels door het huis en dat

bevalt prima.

icon

Beste antwoord door Hoopvol 15 November 2019, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

WiFi Internet Radio`s

Met een internetradio (ook wel webradio of Wi-Fi radio) heb je met recht een "wereldontvanger". Mits je online kunt via een thuisnetwerk of een wifi toegangspunt.

Installatie is zeer eenvoudig, indien u een beveiligd draadloos netwerk heeft dient u eenmalig de beveiligingssleutel op te geven en de radio maakt zelf verbinding. Via de vaste ethernetverbinding gaat het helemaal vanzelf.

Bron

waar haal vind ik de beveiligingssleutel,    ook bedankt voor uw bovenstaand antwoord, is heel duidelijk

Reputatie 7
Badge +9

Dat is gewoon het wachtwoord van je WIFI.

Klasse, bedankt

Reputatie 7
Badge +28

WiFi Internet Radio`s

Met een internetradio (ook wel webradio of Wi-Fi radio) heb je met recht een "wereldontvanger". Mits je online kunt via een thuisnetwerk of een wifi toegangspunt.

Installatie is zeer eenvoudig, indien u een beveiligd draadloos netwerk heeft dient u eenmalig de beveiligingssleutel op te geven en de radio maakt zelf verbinding. Via de vaste ethernetverbinding gaat het helemaal vanzelf.

Bron

 

Ik dacht al, die tekst heb ik eerder gelezen.. :sunglasses:

Als je op de bron klikt, kom je uit op de website van de radiowinkel. Daar heb ik zelf ook een reeks radio's aangeschaft. Een prima service krijg je daar. 

Zoals je op die webpagina kunt zien, is er volop keus. Ik zou gaan voor een internetradio waar ook DAB+ op zit, want dan heb je ook ontvangst zonder internet. 

Persoonlijk vind ik de modellen van Technisat een aanrader. 

 

Technisat lijkt mij idd. ook wel wat, maar het merk is (mij) niet zo bekend.

kijk ook naar Seagram, Pinell, en Ferguson.

Reputatie 7
Badge +28

Bedoel je met Seagram soms Sangean? 

 

Technisat is in Duitsland een heel bekend en hoog aangeschreven merk. Mijn allereerste DAB-radio was een Technisat. Ze hebben nog veel meer producten zoals TV's.

 

Zelf heb ik trouwens een Pure Internet/DAB+ radio hier in gebruik. Die is ook prima. 

 

Wil je het beste van het beste? Ga dan voor het merk Ruark. Die hebben een fantastische sound. De prijs is daar dan ook naar. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@avdm34 

Ik heb nog een mooie tip voor jou : 

IADAPT 320 INTERNETRADIO ADAPTER WLAN DAB/DAB+ FM/AM TFT-DISPLAY WIT

De auna iAdapt 320 internetadapter is een ware revolutie als het gaat om thuis muziek luisteren. Hij laat zich zonder problemen aansluiten op betaand stereosysteem of op actieve luidsprekers en introduceert op deze manier zelfs oudere apparaten in het digitale tijdperk!

 

Lees hier verder: 

https://www.electronic-star.nl/HiFi-TV/Radios-Wekkerradios/Internet-Radio/IAdapt-320-internetradio-adapter-WLAN-DAB-DAB-FM-AM-TFT-Display-wit-Wit.html?gclid=EAIaIQobChMI6p_05oDq3gIVRFXTCh0szAIlEAAYAiAAEgJ37_D_BwE

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@avdm34 Welkom op het forum. Ik zie dat de mede forumgebruikers je al veel antwoorden hebben gegeven, wat mooi om te zien! Als er nog iets is dat ik voor je kan betekenen, of je hebt nog andere vragen dan hoor ik dit graag. 

Reputatie 7
Badge +15

@avdm34 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!