Vraag

wifi bekabeld aansluiten

  • 26 May 2020
  • 18 reacties
  • 427 keer bekeken

Hallo,

ik heb nog twee oudere WiFi versterkers (de witte variant). Nu is er 1 bekabeld aangesloten en de tweede wil ik vanuit de bekabelde aangesloten WiFi versterker doortrekken naar de tuin om daar de tweede bedraad aan te sluiten. Maar op de een of andere manier werkt dit niet. Hoe kan ik dit oplossen?


18 reacties

Badge +19

Waarom lukt dat niet? Je gebruikt de grijze poorten neem ik aan?

Van de 1e bekabelde in een grijze poort naar de tweede in de tuin op de gele poort 

Badge +19

Alles op de grijze poorten. Dan zou het moeten werken.

Nu op een van de grijze poorten gedaan maar hij werkt niet

Of moet ik die wat van de experiabox naar de eerste WiFi versterker gaat ook in de grijze poort stoppen?

Badge +19

De eerste sluit he op een grijze poort van de experiabox.  De tweede sluit je aan op een grijze poort van de wifiversterker. Dus niets op de gele.

Ik bedoel 

ik heb de eerste op een grijze poort op de experiabox en dan op de gele van de eerste versterker en dan de tweede op een grijze poort en op de gele van de tweede versterker 

Reputatie 7
Badge +24

Nou... volgens mij moet de kabel die vanaf de Experiabox komt in de gele poort. Maar zeker weten doe ik het niet.

 

Badge +19

@Nick83 ik had em ook en heb nooit de gele poort gebruikt en werkte perfect. Sterker nog op de gele poort deed ie niks.

Nou volgens het boekje sluit je de eerste bedraad aan via de gele Port en de 2e zou je je WiFi kunnen laten versterken zonder te bekabelen. Maar het bereik is gewoon bagger en wil dus de tweede ook bekabeld maar dit gaat niet lukken rechtstreeks via de experiabox dus daarom probeer ik het via de ene bedrade wifiversterked naar de ander

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met "gaat niet lukken". Wat lukt er niet? Heeft u al op deze beide versterkers ingelogd om het juiste wifi netwerk in te stellen?

Badge +19

Heb je het geprobeerd om alles op die grijze poorten te zetten? Er kan niks mis gaan. Heb je ze wel allebei een andere naam gegeven? Je moet bij die witte wel iedere keer zelf de verbinding maken he.

Ik heb beide via wps dezelfde naam en wa growled gegeven als de experiabox.

 

heb ze ook op de grijze poorten geprobeerd maar de 2e werkt dan niet

Reputatie 7
Badge +24

WPS werkt hier niet voor. Dus dat is nutteloos. Heb je al eens ingelogd op die dingen?

Dat heb ik nog niet geprobeerd 

zal het straks eens proberen

Ik heb op ze beide nu ingelogd en geconfigureerd. De eerste gaat dan. Is kabel van het modem naar de eerste WiFi versterker. Van daar uit gaat een kabel die daar op aangesloten is naar het tweede kastje in de tuin. Nu als ik hem in de tuin aansluit dan branden op een gegeven moment beide lampjes blauw maar dan herstart de WiFi versterker weer. Terwijl toen ik hem geconfigureerd had met het modem geen probleem was.

Reputatie 7
Badge +13

@RubberNL Welkom op het KPN Forum. Ik kwam je topic tegen en ik vroeg mij even af of alles gelukt is. Als er nog zaken zijn waarbij ik kan helpen dan doe ik dat graag!

@RubberNL Welkom op het KPN Forum. Ik kwam je topic tegen en ik vroeg mij even af of alles gelukt is. Als er nog zaken zijn waarbij ik kan helpen dan doe ik dat graag!

Hallo Remco,

nee helaas niet het lijkt alsof de tweede WiFi versterker het signaal terug stuurt naar de eerste WiFi versterker. Op de eerste WiFi versterker zit ook mijn tv op aangesloten boven en die hapert en geeft steeds een foutmelding alles ik de tweede WiFi versterker bekabeld aan de eerste WiFi versterker koppel

Reageer