Beantwoord

wifi bereik is slecht, geen oplossing via klantenservice

  • 11 December 2020
  • 33 reacties
  • 696 keer bekeken

Zojuist met iemand van de klantenservice gesproken en samen tot de conclusie gekomen dat het WiFi in mijn woning in zijn geheel niet voldoet aan waar ik KPN maandelijks flink voor betaal. Er wordt 20Mb door de hele woning gegarandeerd maar zo nu en dan blijkt uit metingen dat ik niet eens de 1Mb haal… Ik gebruik een Dus om op mijn werkkamer ‘bekabeld’ te kunnen werken, maar die verbinding valt ook regelmatig weg.

Zitten aan de eettafel heb ik bijna helemaal geen WiFi, terwijl ik nog geen 8 meter verwijderd ben van het modem.

Tijdens het gesprek een meting gedaan die bij 9 Mb down stopte en niet verder wilde, bij een tweede meting ineens 30Mb.

Ik heb niet de mogelijkheid om een kabel te trekken en allerlei wifi-punten in huis neer te zetten. De DVS oplossing is al een lapmiddel dat af en toe werkt. Als ik die oplossing ook wil bij mijn werkplek bij de eettafel moet ik nieuwe DVS aankopen. Betalen voor een lapmiddel is natuurlijk al raar, maar dat mij nu wordt aangeboden om SUPERWIFI te krijgen met wel 50 euro korting, maar wederom geen garantie voor werkend internet is natuurlijk absurd.

De beste jongen aan de lijn kon niets betekenen, want hij was niet bijmachte mij iets ‘te geven’ vanuit zijn functie maar kon me ook niet doorverbinden naar iemand die dat wel kan. Advies: dien een klacht in. Samen gezocht naar klachtenformulier maar NERGENS te vinden. Alleen de mogelijkheid om een monteur te laten langskomen met een starttarief van 60 euro! KPN kan niet leveren wat het beloofd en voor het oplossen moet IK betalen!

Laatste advies: start een topic op het forum… Misschien kunnen ze daar iets… Dus bij deze. Wie kan mij echt helpen het WiFi in huis werkend te krijgen. Op het niveau waar ik me nu al scheel voor betaal. Ik neem alle producten bij KPN af. Thuis en mobiel. Misschien een concurrent? 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 11 December 2020, 20:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Badge +19

Je zal zelf aktie moeten ondernemen.  En doe het goed!! Zoals hieronder omschreven.  De Wi-Fi versterkers krijg je bij slecht Wi-Fi gratis. Een goed alternatief is er NIET. Nergens!! 

Zo werkt dat natuurlijk niet. Je kan 

  1. niet iets van niets maken
  2. niet accepteren dat ik betaal voor een service die ik vervolgens niet ontvang
  3. niet verwachten dat je je halve huis verbouwt
Badge +19

Je betaald voor een goede verbinding tot en met het modem. Alles wat daarna komt is voor je zelf. Kpn is de enige provider die de beste oplossing heeft namelijk perfecte Wi-Fi versterkers.  De super wifi's kunnen ook maar is draadloos dus minder goed. Als je  ergens een stopcontact wil verwacht je toch ook niet dat het electriciteitsbedrijf dat gratis aan komt leggen.

Daar ben ik het pertinent mee oneens. En de Wet Bestuursrecht ook…

 

Badge +19

De provider is nimmer verantwoordelijk voor Wi-Fi omdat Wi-Fi gevoelig is voor omgevingsfactoren.  Als jouw  buren een flinke Wi-Fi versterker hebben staan heb jij daar last  van en daar kan een provider niets aan doen. Als jij flink bezig bent geweest met isoleren gaat dat een koste van je wifi. Kan een provider niets aan doen.  En zo zijn er heel veel omgevingsfactoren. En ik heb het zelf nooit opgezocht maar in de kleine lettertjes bij je contract zou staan dat de provider verantwoordelijk is tot aan het modem.

Dan moet KPN zijn voorwaarden aanpassen en geen beloften doen die ze niet waar kunnen maken. 

Ik hoor graag van KPN hoe dit opgelost gaat worden

Badge +19

Dat gaan ze zeker doen. Ze reageren over een paar dagen.

Reputatie 7
Badge +13

Beste @SproD77, welkom op het forum.

Zoals @Joep1965 eigenlijk al heeft aangegeven is wifi en problemen met wifi iets wat vrijwel altijd in het klantdomein zit. Wifi is immers een draadloos signaal wat door allerlei factoren beïnvloed kan worden. Denk aan: wifi van de buren, apparaten zoals Chrome casts en Sonos boxen, vloer verwarming en isolatie, of simpel weg hoe jouw huis is gebouwd. Wifi is daarom erg lastig te garanderen. KPN bied gratis wifi versterkers aan wanneer de snelheid onder de 20 m/bit komt via onze wifi manager (echter is er nu een tijdelijke storing, dit proberen we zo snel mogelijk te verhelpen). Als dit geen oplossing voor jou is, zou je toch zelf in een andere oplossing moeten investeren. 

Treurig. 
Als ik beter WiFi wil moet ik nog meer betalen maar heb geen enkele garantie. 
teleurstellend

Beste SproD77,

Wij hebben een vergelijkbaar probleem.

Betalen extra voor sneller internet, vanaf maart al aan het bellen maar enige oplossing die ons geboden wordt:: 2 superwifi punten voor de prijs van 1. en hopen dat het dan beter gaat. Tja en maar mooie aanbiedingen doen om nieuwe klanten te krijgen. Als ik een monteur aanvraag moet ik ook nog €60,00 betalen. Helaas; KPN heeft echter nog steeds wel voordelen maar deze trouwe klant baalt wel en mijn mopperende zoon al helemaal.

Ik hoor graag als je een goede oplossing hebt gevonden.

Reputatie 7
Badge +24

Tja, voor goed WiFi bereik in huis moet je gewoon zelf zorgen. Dat maakt geen onderdeel uit van je abonnement. KPN wil je best nog een eind op weg helpen met de WiFi manager, maar verder houd het wel op. Heeft u die overigens al gedaan @Krien ?

Haha hilarisch; ben ik aan het antwoorden; vliegt mijn wifi eruit.

 

Ja; de manager al meerdere keren gedaan.. Metingen zijn erg wisselend. Aan het einde van de rit is de oplossing; maak een afspraak met de monteur. Overigens is mij nog nooit een gratis versterker aangeboden; altijd alles zelf betaald.

Reputatie 7
Badge +24

Haha hilarisch; ben ik aan het antwoorden; vliegt mijn wifi eruit.

 

Ja; de manager al meerdere keren gedaan.. Metingen zijn erg wisselend. Aan het einde van de rit is de oplossing; maak een afspraak met de monteur. Overigens is mij nog nooit een gratis versterker aangeboden; altijd alles zelf betaald.

Wat heeft u zelf betaald? Welke versterkers heeft u aangeschaft?

We zijn gestart met van die kleine in stopcontact. Dat hielp niet. Toen een monteur, die kreeg het niet verholpen. Na een periode weer een monteur.Toen een versterker van kpn zelf. Die staat op zolder ; aan kabel. Daar is wifi ok. Is alweer paar jaar geleden, met monteur en versterker meer dan 100,00 kwijt.  

 

Badge +19

Lijkt je netwerk op wat je hieronder ziet staan?

We hebben bekabelde versterker op zolder. Het is geen erg groot huis, monteur gaf destijds aan dat op 1e verdieping niet nodig was.

1 Modem,  2 bekabelde tv ontvangers

 

 

Badge +19

Dat klinkt al goed.  Welke WiFi versterker heb je? Van kpn? Wit of zwart vierkant?

Wit vierkant ; 20 bij 20, 5 kabelopeningen. Dus waar zoons nu thuis via teams school moeten volgen en wij thuiswerken via teams  hangen kabels door het huis om bekabeld te zijn. Nu met kerstballen eraan😉

Ik reageer ook maar op dit item omdat ik deze maand ben overgestapt van Ziggo naar KPN en man man man wat een spijt.

Ik heb een apartement met 1 woonlaag, als ik +/- 6 meter naar mijn slaapkamer loop heb ik geen bereik meer!!!! Als ik een meting doe met KPN tool in de slaapkamer dan valt de WIFI weg en wordt er een meting gedaan met 4G waardoor KPN zegt snelheid is top. 

Ik kan begrijpen dat je voor een grote woning met meerdere etages een versterker nodig hebt maar zo een korte afstand mag nooit een probleem zijn. NU probeer ik contact te krijgen met KPN maar ik blijf maar zoeken op de website voor een persoonlijk contact maar kan dit niet vinden.

Inmiddels ook het kanaal aangepast naar een minder druk kanaal maar geen succes.

Iemand nog een tip of advies aangezien ik nou 1 jaar vast zit aan KPN

Badge +19

Welke experiabox heb je?

Hoi Joep bedankt voor je snelle reactie.

Net ontvangen met mijn nieuwe abonnement een Experia box 12

Badge +19

Het Wi-Fi signaal is erg gevoelig voor ongevingsfactoren.  Als je in een appartement met aan alle kanten buren woont dan heb je daar last van. Zeker als je modem ook nog eens in de meterkast zit. Staat het modem in de meterkast of op een centrale plek in huis?

De modem staat in de woonkamer en wordt niet belemmerd door muren. Vanuit De slaapkamer waar er geen bereik kan je de modem zien zo kort is de afstand om die reden ben ik zo verbaasd dat het bereik wegvalt

@Joep1965 Nog extra informatie, het signaal van de modem is zo slecht dat als ik de slaapkamer deur dicht doe (simpele dunne houten deur) dan gaan het aantal streepjes van 2 naar 0 (geen wifi)

Â