Beantwoord

WiFi blijft dramatisch

  • 23 April 2020
  • 27 reacties
  • 387 keer bekeken

Heb een glasvezel aansluiting waar ik een snelheid van 11mbit uithaal. Al van alles geprobeerd, modem verplaatsen, twee wifi versterkers geplaatst, monteur hier gehad. Het blijft kl… vooral wij nu met drie personen moeten thuiswerken. Heb net weer de verbeter check gedaan krijg een gratis monteur aangeboden maar die komt niet wegens de Corona virus. Begrijpelijk overigens maar zit er wel mee. Moet voorlopig nog thuiswerken dus dat is een feest.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 29 April 2020, 08:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Badge +19

Dat is wel heel erg weinig!!! En welke snelheid haal je als je bekabeld meet? Welke experiabox heb je?

Ik heb de V10 van KPN ook in een poging dit probleem op te lossen. Bekabeld nooit gemeten maar heb daar ook geen problemen. Als ik bij een Wifi versterker ga zitten heb ik ook prima ontvangst maar loop een stukje weg of loop naar buiten en het is gebeurd. Met buiten heb ik het over 5 meter bij de wifi versterker vandaan met alleen een raam er tussen.

Badge +19

Als het bijvoorbeeld tripple glas is dan is dat wel te verklaren. Heb je de experia wifi’s van kpn? Vierkant zwart of iets anders?

Nee geen triple glas. Gewoon dubbelglas. De zwarte versterkersidd. 

Reputatie 7
Badge +24

Dubbel glas is een enorme barrière voor wifi signaal. Dus dat is niet zo vreemd.

Badge +19

Kan je iets meer vertellen over de opstelling? Waar heb je de experia wifi’s staan? ik neem aan dat ze bekabeld zijn aangesloten op de experiabox. Zit er nog iets tussen?

Nee zit niets tussen rechtstreeks op de modem met kabel. Een op zolder en een in de woonkamer. Geen magnetron of TV er tussen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @johndr, het is dus puur de WiFi die slecht is. Je hebt al veel geprobeerd, maar zonder succes. Als je de WiFi manager doorloopt kom je op een monteur uit. Die kan nu inderdaad nog even niet komen. We moeten dus even wat anders verzinnen. Je hebt dus een V10. De WiFi gaat dus volledig via de versterkers. Heb je deze ook al eens gereset en opnieuw aangesloten? Zorgt dat voor verbetering?

Hoi, ja meerdere keren gereset, versterkers omgewisseld, app gedownload voor sterkste kanaal en de modem daarop ingesteld. Het heeft allemaal niets uitgehaald.

Reputatie 7
Badge +20

Wat een gedoe zeg. Ik heb dan zo ook geen opties meer.  Zeker niet aangezien de manager ook al op een monteur uit komt. Alleen die komt even niet. Ik denk wel dat we daar even op moeten wachten.

Niet echt het antwoord waarop ik zit te wachten. Ga eens zoeken of dit op een andere manier op te lossen is.

Reputatie 7
Badge +20

Die begrijp ik heel goed. Maar volgens mij heb je alles gedaan wat ik op afstand kan aanraden. Als de manager dan ook aangeeft dat een monteur de beste optie is, is dat niet zomaar. En ja corona gooit een roet in het eten. :(

Heb al twee keer eerder een monteur op bezoek gehad. Paar nieuwe stekers aan de UTP kabel meer was er niet te veranderen. Het wordt nooit helemaal goed maar beter kan het steeds niet. Twee versterkers gehad ook niet helemaal optimaal maar beter kan op dat moment niet. Moet steeds wachten op nieuwe techniek. Onderwijl wel een vette rekening maandelijks voor iets wat niet optimaal is. Vind eigenlijk dat ik heel veel geduld heb gehad de afgelopen 7 jaar.

Reputatie 7
Badge +20

Zijn er monteurs geweest specifiek voor de WiFi? Ik kan dat zo niet achterhalen. Want de WiFi monteur zal wel alles doormeten en aanpassen tot het beter wordt. Die zal niet alleen een paar kabels vervangen. Ik wil je toch aanraden om nog even op hem te wachten. Het is nog even wachten wanneer hij weer kan komen vanwege corona. Het is nu gewoon even een rare tijd.

Ja specifiek voor de wifi. Monteur lukt niet wegens Corona maar prijs verhoging lukt prima merk ik.

Reputatie 7
Badge +20

Nee, en nog geen een heeft de oplossing kunnen vinden? Of werkt het wel steeds goed. WiFi is natuurlijk afhankelijk van veel factoren. Als deze veranderen heeft dat effect op de WiFi. Dit kan ook bij de buren zijn, maar dit kan wel jouw WiFi in de weg zitten. 

Geen oplossing die blijvend is. Als ik buiten in de tuin ben moet ik naar 4G want Wifi trekt het niet. Ben flink teleurgesteld dat na zoveel jaar trouw bij KPN te blijven ik steeds moet wachten maar als je nieuwe klant bent krijg je gelijk Super wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij heeft KPN nog nooit, in geen enkele reclame uiting, gezegd dat je buiten ook goed wifi zult hebben. U verwacht iets wat gewoon niet realistisch is. Als je buiten ook goed wifi wilt, koop dan een outdoor accespoint:

https://m.routershop.nl/outdoor-access-points/cid=3625

Reputatie 7
Badge +20

Buiten is gewoon heel lastig. Het signaal heeft al heel veel moeite om door dubbel glas heen te gaan bijvoorbeeld. Als je buiten ook WiFi wilt is het toch echt het beste zoals Nick83 al aangeeft om acces point voor buiten aan te schaffen. 

Reputatie 1

@johndr : Buiten is altijd een drama. Mijn oplossing: https://www.coolblue.nl/product/694242/netgear-plw1000-wifi-1000-mbps-2-adapters.html Gewoon buiten in een stopcontact (schuur of overkapping). Wifi daarna is prima.

Dus als ik met mijn rug tegen de gevel zit mag ik niet verwachten dat ik Wifi heb?

Reputatie 7
Badge +24

Dus als ik met mijn rug tegen de gevel zit mag ik niet verwachten dat ik Wifi heb?

Als je het heb is het leuk. Als je het niet hebt, dan niet KPN daar de schuld van geven. Want KPN heeft het nooit beloofd dat je het buiten zult hebben.

Reputatie 1

Had hetzelfde probleem. Ondertussen een AiMesh netwerk aangelegd van Asus. Experia modem alleen in gebruik voor TV-boxen,. Rest op Asus router: 1x RT-AC86u en 2x RT-AC67u. Zelfs in de tuin (op 20m van aimesh-node) nog 500MBit/s. Prima connectie. Kun je gewoon 4K op Netflixen.

 

Alle KPN-wifi versterkers eruit gehaald. Die verstoorden het netwerk alleen maar.

Top dank je, ga dat maar eens onderzoeken.

Ik heb hetzelfde probleem als meneer hierboven. Al maanden slechte wifi en de wifi valt ook telkens weg, waardoor het thuiswerken veel spanning met zich mee brengt. Diverse keren een test gedaan en daar komt steeds hetzelfde uit. Maak een afspraak met een monteur. Ik begrijp de situatie, maar als je internet steeds weg valt, is dat toch wel zeer hinderlijk. Ik hoop dat kpn snel weer wat monteurs de weg mag op sturen, wie weet kunnen wij dan ook gebruik maken van 'super wifi'.