Beantwoord

WiFi Experia aansluiten met DVS?

  • 1 August 2019
  • 4 reacties
  • 162 keer bekeken

Kan je je experia wifi (wifi versterker) verbinden met je modem (v8 in mijn geval) via het stroomnetwerk?

Admin: topic verplaatst naar het juiste board
Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic
icon

Beste antwoord door Nadia 2 August 2019, 14:32

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +19
Als je echt optimaal gebruik wil maken van je experia wifi doe het dan bekabeld. Verbindingssets zijn nogal gevoelig voor storingen namelijk.
Goed om te weten. Het kan dus. Het zij alleen wel zo dat de plek waar ik de experia wil neerzetten een verdieping hoger zit dan de v8. Bekabelen wordt dus moeilijk. Dan is via stroomnetwerk toch de beste oplossing denk ik.
Reputatie 7
Hallo @Max Spruit, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een hulpvraag stelt. Ik ben het helemaal eens met Joep1965 hierover. De Experia WiFi aansluiten met een kabel is het beste. Daarmee optimaliseer je op lastig bereikbare plekken in je huis het draadloze internetsignaal. De WiFi Versterker installeren door gebruik te maken van een Draadloze verbindingsset (DVS) kan, maar dat heeft niet de voorkeur. Het elektranetwerk is gevoelig voor storingsbronnen, denk aan een halogeenlamp met dimmer. Kwaliteitsverlies of storingen als gevolg hiervan hoeven zich niet meteen voor te doen, maar kan ook later ontstaan. Dus geen garantie voor de toekomst dat de WiFi Versterker goed blijft functioneren met de DVS. Het kost misschien even wat tijd om een kabel te leggen, maar je hebt er dan ook veel plezier van!

Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust, we helpen je graag 🙂
Reputatie 7
Hah @Max Spruit, ik vermoed dat je voldoende informatie hebt gekregen op ons forum. We hebben je in elk geval niet meer terug gezien. Als je nog vragen hebt, laat het weten. We helpen je graag 🙂

Reageer