Vraag

Wifi Experia icm Experiabox V12, zendsterkte van iedere unit instellen

  • 11 September 2021
  • 7 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Een hele goedendag,

 

Ik heb een praktische vraag. Als de Experia WIFI NIET is aangesloten op een Experia Box, kan je het zend vermogen instellen.

Als de Experia WIFI is aangesloten op een Experia Box is deze optie niet beschikbaar. Maar de unit die op zolder staat, maakt nu veels te lang en/of veels te graag contact met mijn devices, terwijl hij dan veel verder weg is als de sterkere Experia WIFI.

Oftewel ik wil de unit op zolder op lager vermogen laten zenden, zodat op de eerste verdieping deze netjes wordt overgepakt en niet blijft “hangen”

Hoe is dat in deze combinatie in te stellen?

Alvast dank

Steven


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een praktische vraag. Als de Experia WIFI NIET is aangesloten op een Experia Box, kan je het zend vermogen instellen.

Dat heb ik nog nooit gezien. Heb je hier een schermafdruk van? 

Reputatie 2
Badge

Phoe, dan moet ik een oude configuratie maken, met de Experia WIFI achter een R7800 van Netgear. Als ik mij ff verveel zal hier tijd in steken, ik heb hier niet zo een schermafsdruk van

Reputatie 7

Maar de unit die op zolder staat, maakt nu veels te lang en/of veels te graag contact met mijn devices, terwijl hij dan veel verder weg is als de sterkere Experia WIFI.

Dit is een issue dat, lang geleden, tijdens de pilot met de Experia WiFi's al kenbaar gemaakt is. Sterker nog, het is de reden waarom ik toen mijn deelname aan die pilot heb moeten staken. Je zou toch mogen verwachten dat dat probleem zo langzamerhand wel opgelost zou zijn.

Reputatie 2
Badge

Ik heb een praktische vraag. Als de Experia WIFI NIET is aangesloten op een Experia Box, kan je het zend vermogen instellen.

Dat heb ik nog nooit gezien. Heb je hier een schermafdruk van? 

 

 

Hier zie je dat het ook wordt benoemd, het instellen van de radio sterkte.

Reputatie 7
Badge +24

Phoe, dan moet ik een oude configuratie maken, met de Experia WIFI achter een R7800 van Netgear. Als ik mij ff verveel zal hier tijd in steken, ik heb hier niet zo een schermafsdruk van

Ik heb de Experia WiFi's achter mn eigen router zitten, en ik heb het nog nooit zien staan. Op welke pagina staat het? Staat het dan op deze pagina ergens tussen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een praktische vraag. Als de Experia WIFI NIET is aangesloten op een Experia Box, kan je het zend vermogen instellen.

Dat heb ik nog nooit gezien. Heb je hier een schermafdruk van? 

 

 

Hier zie je dat het ook wordt benoemd, het instellen van de radio sterkte.

Ik heb het nog nooit gezien. Dit topic is al weer 2 jaar oud. Ik vermoed dat het in de huidige firmware niet meer bestaat. 

Reputatie 2
Badge

Of het onder instellingen of onder geavanceerde zat, weet ik ff niet uit mijn hoofd. Maar in 1 van de 2 in ieder geval.

Nou weet ik niet of de firmware is geupdate nu ze met de EB verbonden zijn, en dat dit is aangepast, maar nogmaals, als ik tijd heb zal ik ff een oude situatie opzetten