Vraag

Wifi experiabox werkt niet/slecht, wel via andere router/accesspoint

  • 21 June 2021
  • 7 reacties
  • 48 keer bekeken

Sinds een aantal weken hapert de wifi die vanuit de experiabox komt. Ik heb 2 experia wifi versterkers bedraad aangesloten, maar ook via die verbinding is de wifi traag en valt geregeld weg. 

Ik heb daarnaast een accesspoint bedraad aangesloten (bovenverdieping) met een eigen naam en een andere router (woonkamer). Beide hebben perfecte wifi, met de snelheid die bij mijn abonnement past.

Ik kan via de servicetool op de laptop ook geen verbinding krijgen met de experiabox. Reset heb ik al geprobeerd en heeft iig gezorgd voor enige wifi (toen hij vorige week helemaal niks meer deed).

Experiabox is een v8, is hij aan vervanging toe, of mis ik iets anders?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoelt u met "andere router (woonkamer)"?

Ik heb een router van een vriend  (asus) in de woonkamer bedraad aangesloten. Die heeft zijn eigen netwerknaam. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een router van een vriend  (asus) in de woonkamer bedraad aangesloten. Die heeft zijn eigen netwerknaam. 

Maar die zit dus ook op de Experiabox aangesloten? 

Reputatie 7
Badge +24

Sinds een aantal weken hapert de wifi die vanuit de experiabox komt. Ik heb 2 experia wifi versterkers bedraad aangesloten...

Als het goed is komt er helemaal geen WiFi uit de Experiabox. Als u Experia WiFi's aansluit op de Experiabox v8, dan word WiFi uitgezet op deze Experiabox. Als het goed is.

De asus router is inderdaad ook aangesloten op de experiabox. 
De experia wifi heeft dezelfde naam als de

wifi van de experiabox, dus dat onderscheid kan ik niet maken. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat doet het WiFi lampje op de Experiabox? 

Die knippert groen