Vraag

Wifi gateway aan KPN router koppelen

  • 10 March 2019
  • 2 reacties
  • 88 keer bekeken

hallo,
ik heb thuis een terrein welke is afgezet met schrikdraad, om de prestaties hiervan te monitoren, op de hoogte worden gesteld bij storingen en om op afstand aan en uit te zetten, heb ik een Wifi Gateway van Gallagher gekocht, deze is gekoppeld aan het schrikdraad apparaat en verbonden via Wifi of Lan.
deze heb ik getest met een wifi hotspot op mijn telefoon en op het wifi gasten netwerk op mijn werk. met positief resultaat.
echter thuis op de boerderij werkt het met een hotspot prima, maar via de KPN router lukt dit niet, zowel Lan als Wifi lukt niet om een 2 weg communicatie op gang te krijgen, de ontwikkelaar kan zien dat de Gateway met de cloud communiceert, dus zit het wellicht in de instellingen van de router.

ik heb weinig verstand van routerinstelling en hoe deze aan te passen

iemand een idee hoe dit op te lossen?

Van de ontwikkelaar heb ik onderstaande info ontvangen

You will need to allow access to anything that has “.electricimp.com” in the URL if they want to manage it in this way.

If their firewall blocks by IP rather than Domain then a proxy service may need to be used as the IP is not static.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

ik heb de Experia box v9 overigens
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jobi, welkom op het forum! Kun je aangeven welk type Gateway je hebt, en hoe dit in je netwerk op elkaar is aangesloten? Dan kunnen we je vast verder helpen.