Beantwoord

WIFI in mijn schuur, hoe leg ik dat aan?

  • 7 February 2019
  • 6 reacties
  • 4036 keer bekeken

Ik heb via KPN overal in huis een prima verbinding.
Voor een Camera in mijn schuur ( ca. 12 meter van het huis) heb ik WIFI-bereik nodig.
Wat is de beste prijs/kwaliteit oplossing?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 February 2019, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Merties ,
ik heb een soortgelijke situatie en heb het als volgt opgelost:
een powerlineset gemonteerd, 1 bij het modem en de ander in de schuur.
Daarmee de camera bekabeld met een LAN-kabel aangesloten, is het veiligst en meest stabiel.
Als de de powerlines inclusief wifi neemt heb je meteen een extra wifipunt in de schuur en naaste omgeving. Werkt bij mij perfect.
P.S. voor het geval je niet weet wat powerlines zijn dat is een set die het stroomnet als LAN-kabel laat fungeren.
Succes.☺️
Jan-D,

Dank je wel. Ga ik ook zo aanpakken. Welke Powerline-met-Wifi heb jij geïnstalleerd als ik het vragen mag?

Nogmaals bedankt.
Hallo @Merties ,
ik had nog een 3-delige set van de kabelboer waar ik eerst klant was en die werkt perfect.
Het beste kun je een set nemen van een goed merk, Devolo of TP-Link bijvoorbeeld, neem dan een set met ingebouwde dual-band wifi en ingebouwd stopcontact, zodat je geen stopcontact kwijt raakt en met ingebouwd minimaal 1 LAN-aansluiting. Dus geen troep van de Action of Kruidvat bijvoorbeeld.
Bij voorkeur rechtstreeks op een (geaard) stopcontact aansluiten. Is dat toevallig een dubbel stopcontact dan bij installatie het andere nog vrije stopcontact niet meer gebruiken i.v.m. mogelijke signaalvervuiling.
Succes.☺️
Thnx Jan-D!
Thnx Jan-D!
Hallo @Merties
Graag gedaan, laat t.z.t. s.v.p. even weten wat je gekocht hebt en of de installatie goed is gegaan en of alles werkt zoals jij het graag wil.☺️
Reputatie 7
Hey Merties, leuk dat je hier op het KPN forum een vraag stelt, welkom! Ik zie dat Jan-D al heel veel nuttige informatie en ervaringen met je heeft gedeeld. Helemaal mee eens: Devolo is ook een partner van ons, die produceren ook onze DVS (powerline adapters, zonder wifi). Het is wel even een investering, maar dan heb je wel kwaliteit. Succes met het aansluiten.

Laat je hier een post achter als het is gelukt in de schuur WiFi aan te leggen?