Vraag

Wifi issues, Experia Wifi, Google Wifi

  • 15 August 2019
  • 6 reacties
  • 316 keer bekeken

Ik ben in 2007 in mijn appartement ingetrokken en met het aansluiten van de internet ging het al mis omdat de bouwers waren vergeten om KPN kabels voor internet, telefoon en TV aan te laten aanleggen. Op een gegeven ogenblik haatte ik het om in mijn eigen appartement te zitten omdat niets werkte. Er is toen blijkbaar op de nieuwe kabels bezuinigd waardoor ik maar max 40 MB internet kan krijgen... Nu is er onlangs een monteur geweest van KPN en heb ik 3 Experia Wifi kastjes gekregen. Ik dacht dat alles nu zou werken en heb besloten om weer vaker thuis te gaan slapen. De 1e dag dat ik nu vol goede moed dit heb gedaan is mijn nieuwe "wekkertje" vanmorgen niet afgegaan omdat ik sinds vannacht geen Wifi heb. Nu lees ik dat dit een bekend probleem is, terwijl ik in de afgelopen 2 dagen minstens 3 keer met KPN heb gebeld omdat de Nest Hub bij het installeren al aangaf problemen te hebben met de Experia Wifi instellingen. Net een Google Wifi aangeschaft omdat ik anders ook niet meer weet hoe ik alles werkend moet krijgen. Iemand hier goede ervaringen mee? En kan ik die Experia Wifi kastjes laten zitten of hebben die straks geen zin meer of gaan ze storen op mijn Google Wifi? Mijn Xiaomi Mi Box had ook problemen met internet tijdens het installeren en daarop heeft iemand van het callcenter mijn wifi op een ander kanaal gezet. Wat ik hoop is dat de Google Wifi straks ervoor zorgt dat deze altijd het juiste kanaal kiest waardoor het dan is opgelost en dat KPN glasvezel wil aanleggen in de steden.


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van deze

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @DeVe, jammer om te lezen dat je zoveel problemen ervaart met draadloos internet.

Ik zou zeggen dat je met 3 Experia WiFi's probleemloos dekking moet hebben in het hele huis. Heeft de monteur dit niet werkend achtergelaten?

Met de Google WiFi kan ik je niet helpen maar als je nog een poging wil doen met de Experia Box en Experia WiFi's dan help ik je graag verder.
Hoi Joran, de monteur was perfect, het lukte alleen niet om hem terug te laten komen. Ik had deze spullen toen nog niet en het heeft even geduurd voor ik ging verhuizen. Alles lijkt nu te werken. Dankzij de Google Wifi kon ik zien dat mijn android tv en toon geen goede verbinding hadden en ik heb toen de android tv naar het experia netwerk terug gezet en nu werkt het al beter. Hub is niet meer uitgevallen. Ik heb nu 3 Google Wifi's bij besteld dus ben erg benieuwd wat er dan gebeurd. Bedankt voor je reactie. Mijn slaapkamer zit in het midden van het appartement en is helaas de enige kamer waar hij geen kabel kon trekken omdat ik niet meer weet waar dat gat in de muur zat. Kan ik straks de google wifi en de experia naast elkaar blijven gebruiken of is dat niet handig? En kan ik op de experia ook per apparaat meten hoe het werkt?
Reputatie 7
Badge +28
In ieder geval fijn dat het nu werkt 🙂

Je kunt de Google WiFi's en Experia WiFi's naast elkaar gebruiken maar als dat niet nodig is zou ik het niet doen. Hoe minder apparaten, hoe stabieler het netwerk. Als er dan eens iets fout gaat heb je 6 versterkers en geen idee waar het probleem zit. Plus, het scheelt wat stroomkosten.

Je laatste vraag begrijp ik niet helemaal maar de Experia WiFi's kun je bereiken via een website. Standaard is dat http://192.168.2.150 voor de 1e (http://192.168.2.151 voor de 2e, etc). De inloggegevens staan op een sticker op het apparaat. Hier kun je de status bekijken en instellingen wijzigen.
Ik heb de Experia's weg gedaan en de wifi en fon uitgeschakeld. De Google Wifi die ik nu over heb zet ik op mijn ander adres. Niet omdat het moet, maar omdat hij over is. Is jammer dat Experia niet kan wat google nu doet.
Reputatie 7
Badge +28
Inderdaad jammer! Ik weet ook niet helemaal waar het mis ging. De Experia WiFi zou in theorie prima moeten werken met de Nest Hub. Wel hebben we wat meldingen gekregen dat het soms niet goed werkt als de netwerknaam voor 2,4Ghz en 5Ghz hetzelfde is. De oplossing is dan om een andere naam te geven aan het 5Ghz netwerk. Of dat bij de oplossing zou zijn geweest is wat moeilijk in te schatten.

Heb je betaald voor deze Experia WiFi's of heeft de monteur deze gratis geïnstalleerd?
Ja, niks mis met de monteur. Die heeft mij goed willen helpen en wilde zelfs terug komen als dat nodig is, maar dat ging niet. Hoe dan ook ik heb nu 4 Google Wifi's en ik raad KPN die aan.

Reageer