Beantwoord

WiFi met versterker stabiliseren voor buitencamera

  • 23 September 2019
  • 11 reacties
  • 285 keer bekeken

de wifi dualband versterker is niet stabiel zo meet ik 100 mbps en dan weer 10 of 20 mbps en dat is veelte weinig voor mijn buiten camera ,ik heb hem al een paar keer gereset maar dat helpt ook niet en verschillende keren opnieuw gekoppeld aan de Experia box ik heb er nog één geinstalleert en die is wel goed
graag hoor ik hier meer van mvg

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaaheid
topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Joran 1 October 2019, 19:54

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @peter jan , welke merk en type WiFi-versterker heb je (van KPN?)
Heb je je camera bekabeld of draadloos aangesloten op de WiFi-versterker.
Als je een HD-camera hebt verbruikt dat ongeveer 8Mbps met live streamen, net als IPTV, in SD-kwaliteit zelfs maar de helft, dus over de snelheid hoef je niet in te zitten.
het is een IP camers draadloos ik heb er drie in gebruik ( een zet van drie ) met hardeschijf
de versterker is van kpn zie foto als de versterker 100 mbps geeft is er niets aan de hand maar bij 10 of 20 mbps dan staat hij te ver weg hij schommelt te veel dan heb ik wel beeld maar staat het beeld stil en gaat het met schokken ,hopelijk is het voldoende info bvd

Hallo @peter jan , is de witte versterker bekabeld of draadloos aangesloten op het modem?
Zijn de camera's ook bekabeld aan te sluiten?
Hallo Jan -D de witte versterker is bekabelt aan de modem en de camera;s zijn NIET bekabeld aan te sluiten ,ze zijn draadloos BVD
Hallo @peter jan , als de camera's de 5.0-band aan kunnen zou ik voor die band kiezen met een kanaal breedte van 20 en een kanaal tussen 36 en 48.
dank je wel voor het antwoord en advice , ik zou niet weten of de camera's het aan kunnen of hoe ik het moet afstellen naar 5,0- band ,zo ver gaat mijn kunnen niet ik zal ook info halen bij de leverancier van de camera;s wat ik hier mee kan doen ,ik heb de camera;s al een keer omgewisseld maar het is iedere keer de zelfde op het zelfde plaats die te weinig ( DENK IK ) wifi krijgt
in ieder geval dank je wel
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @peter jan! Wat is de afstand ongeveer tussen de camera's en de WiFi versterker? Staat de versterker op een centrale plek? Als er weinig obstakels zijn (muren, ramen, vloeren) heeft 5Ghz de voorkeur. Hiermee zijn hogere snelheden mogelijk. Als dat niet het geval is kun je beter 2,4Ghz gebruiken. Hoewel dat iets langzamer is gaat dat beter door obstakels heen. Welk merk+type camera's zijn het? Dan kunnen we even meekijken naar wat die precies aankunnen. De leverancier kan het je ongetwijfeld ook vertellen.
Hallo Joran de versterker staat een meter of 5 van de camera,en staat in de slaapkamer , de camera hangt onder het dakbeschot
ik heb het vermoede dat het aan de camera ligt ( er zit maar één spouwmuur tussen ) ,ik zou graag willen weten hoe ik de versterker op 5 Ghz kan zetten , mijn speedtester geeft ruim 100 mbps aan ( 2,4 ghz ) op een meter afstand van de camera dus ??? ik weet het niet meer
ik hoor het wel alvast bedankt
mvg
Reputatie 7
Badge +28
5 meter moet inderdaad wel te doen zijn.

Je kunt de instellingen van de versterker aanpassen via de webinterface. In dit artikel wat tips hoe je daar terecht komt: Apparaathulp KPN - WiFi Versterker - De WiFi Versterker instellen en gebruiken - Uitleg Windows | KPN. Het wachtwoord vind je op een sticker op de WiFi Versterker.

Als je daar eenmaal bent klik je op AP Settings en kun je het 2,4Ghz netwerk uitschakelen, of (bij voorkeur) een andere naam geven. Klik op 'Ga verder' en het wordt toegepast. Ben benieuwd of dat verschil maakt!
dank je wel Joran voor het advice ik vraag mijn neefje of hij wil helpen met de versterker , ik weet inmiddels dat mijn modem schommelt en dat heeft weer invloed op de versterker
dank je wel
ik sla deze info op en probeer het
bvd mvg peter jan
Reputatie 7
Badge +28
Prima, laat maar weten hoe het is afgelopen! Als je/jullie nog verdere hulp nodig hebben staan wij voor je klaar 🙂

Reageer