Beantwoord

Wifi naam Box 12 niet zichtbaar op nieuwe Lenovo laptop

  • 30 September 2022
  • 36 reacties
  • 1240 keer bekeken

op mijn lenovo comp staat geen kpn box om aan te sluiten op internet. 

icon

Beste antwoord door Ecmw4a 20 October 2022, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Ecmw4a 

 

Wat bedoel je precies, dat je geen WiFi netwerk ziet op die Lenovo?

Heb je een zwarte Box 12 of een witte Experiabox V8, V9, V10 of V10A?

Heb je ook nog extra WiFi punten zoals SuperWiFi's?

Brand het WiFi lampje op je modem?

Als je de WiFi naam nooit hebt aangepast zou deze nog hetzelfde moeten zijn als achterop het modem staat, tenzij je een vervangend modem hebt en bij het vorige modem wel de WiFi naam hebt aangepast, die WiFi naam zou je dan nu nog steeds moeten zien.

ik zie op het apparaat staan KPN Box 12. op de lijst van mogelijke verbindingen staat zo ongeveer mijn hele buurt maar geen kpn box, dus ook de mijne niet Wifi kan ik wel ontvangen op mijn laptop maar dus niet op mijn lenovo computer. zowel via de kabel niet als wifi. Ik heb geen extra wifi punten en het lampje op het modem brandt wel.

Die wifinaam staat gewoon niet in het rijtje en zoals gezegd ook de wifinamen van mijn buren, eveneens kpn boxhouders, niet.

de kpn wifinaam van mij en mijn buren staat wel in de rij op mijn laptop

Reputatie 7
Badge +18

Had je eerdere bericht gemist.

Bij sommige computers werkt het i.d.d. niet goed i.c.m. de Box 12.

 

Hier 2 mogelijke oplossingen voor dit probleem:

1)

Het probleem kan liggen aan de bandbreedte instelling van de Box 12 voor 5GHz en bepaalde netwerkkaarten werken na de update van de Box 12 alleen goed als je die op ‘80MHz’ zet.

Voornamelijk zie je dat Intel netwerkkaarten hier last van hebben.

Als dat het geval is, ga dan eens naar de WiFi-instellingen in de Box 12 en controleer of de 5Ghz wel staat ingesteld op ‘80Mhz’.

 

Dit doe je door in te loggen op de Box 12 via http://mijnmodem.kpn 

 

Als je nog geen eigen wachtwoord had ingesteld dan inloggen met het wachtwoord dat op de achterkant van het modem staat (tip: scan de QR-code, er worden soms onmogelijke leestekens gebruikt).

Na inloggen ga je naar de WiFi-instellingen, daar kan je bij de 5Ghz de kanaalbreedte (zou ook net iets anders kunnen heten) aanpassen.

De 2.4Ghz kan op 20Mhz blijven staan maar die bij de 5Ghz indien nodig aanpassen naar 80Mhz.

In sommige gevallen (meestal als je voor de 1ste keer inlogt in de Box 12) moet je eerst de standaard beveiligingsgegevens (naam en wachtwoord) van de WiFi wijzigen, je kan er dan bij beide een ‘1’ achter zetten en alles aanpassen, vervolgens verbind je met dat nieuwe netwerk en haal je de ‘1’ weer weg.

Als je dit via een netwerkkabel doet dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden maar kan de naam gelijk weer aanpassen.

 

2)

Je kan proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, hopelijk kan jouw computer daarna wel weer verbinden met je WiFi netwerk.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Hallo @Ecmw4a binnen het rijtje wifinamen zul je de naam kpnbox12 ook niet tegenkomen, dat is namelijk de naam van het modem.

Je wifinaam (SSID) staat achterop het modem en die naam moet je in het rijtje wifinamen terug kunnen vinden.

 

ja, zou moeten maar dat is dus niet zo, geen SSID naam

ik heb de oplossing van GeSp begrepen en geprobeerd maar via mijn kpn modem krijg ik steeds bericht dat password onjuist is. hierdoor kan ik die netwerkband niet wijzigen van 5GHz naar 80MHz. heb gereset, stroom er af,….ik blijf een verkeerd password antwoord krijgen.

Reputatie 7
Badge +18

Probeer eens een andere browser, zoals Edge.

Met sommige browsers werkt het inloggen niet goed.

Als het paswoord echter ooit gewijzigd is en je weet dat paswoord niet meer dan zit er niets anders op dan het modem te resetten.

 

Bij een reset worden alle instellingen in de Box 12 teruggezet naar ‘standaard’ fabrieksinstellingen. Het admin password gaat ook weer terug naar de waarde op het etiket.

Alleen de SSID en WPA2 key (wachtwoord) worden daarna teruggezet vanuit de KPN servers, waar ze opgeslagen staan.

dank voor je reactie. ik heb modem gereset en kom nu dus verder. zie bandbreedte 5GHz staan maar weet niet hoe te wijzigen naar 80 MHz. als t eenvoudig te doen is hoor ik graag,

Reputatie 7
Badge +18

Die zou je hier moeten kunnen wijzigen door op dat veld te klikken en hem dan op 80MHz te zetten.

 

tsja, ik zie dat de bandbreedte al staat op 80MHz maar in de groslijst van modems zoals weergegeven op de lenovo staat geen enkele kpnmodem en dus ook de mijne niet.

Reputatie 7
Badge +18

Had je dit ook al geprobeerd?

2)

Je kan proberen of het helpt om in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) te zetten, daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, hopelijk kan jouw computer daarna wel weer verbinden met je WiFi netwerk.

(oude afbeelding, ziet er nu misschien iets anders uit)

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

heb je idee uit kunnen voeren maar in de lijst van lenovo staat nog steeds mijn kpn modem niet. dus kan niet verbinden

 

Reputatie 7
Badge +18

Probeer eens of een netwerk reset helpt, je zei dat de vaste netwerk verbinding het ook niet doet, die zou het normaal wel moeten doen ook al werkt je WiFi niet.

Er is, als laatste oplossing een mogelijkheid in Windows 10, om alle software netwerkinstellingen
te resetten naar beginwaarden, zoals ze standaard horen te zijn. Hierna zijn alle instellingen
teruggezet naar default. Daarna zou het U weer moeten lukken om de
bedrade, draadloze of vliegtuiginstellingen weer te kunnen instellen naar uw eigen wens, zoals
dit normaal kan.

U kunt dit in Windows 10 als volgt doen:

1a. of: Klik met de linker-muisknop op de Windows 10 Start-knop, links onder op uw beeldscherm.
1b. of: Klik met de rechter-muisknop op de Windows 10 Start-knop, links onder op uw beeldscherm.
2. Kies uit het menu: Instellingen ( = Het tandwieltje )
3. Kies uit het menu: Netwerk en internet
4. Klik in het linker-menu op: Status
5. Kijk nu in het midden- of rechter-menu en scroll iets verder naar onderen met de muis ...
6. Klik onderaan aan: Netwerk opnieuw instellen
7. U krijgt nu de navolgende melding te zien op uw beeldscherm :

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je al heel erg op weg bent geholpen, helaas hebben de meeste tips niet geholpen. Maar de laatste van @GeSp, werkt dat wel?

heb het netwerk op de lenovo opnieuw ingesteld als door GeSp aanbevolen maar kan zeggen dat er nog steeds geen enkel kpnmodem op de lijst van potentiele internetverbindingen te zien is /wel ziggo e.d./.

Hallo @Ecmw4a wat zou jouw wifi-naam (SSID) moeten zijn? geen wachtwoord vermelden en kun je een screenshot plaatsen van een lijst met beschikbare wifi’s (SSID’s)?

 

die moet zijn KPNB4BA26. een screenshot maken op de lenovo kan ik niet   -en zeker niet verzenden-. een screenshot op de laptop waamee ik nu wek heeft geen zin want daar staat het modem natuurlijk wel gewoon op.

Hallo @Ecmw4a en die 

KPNB4BA26

zie je niet terug in je lijst met beschikbare wifi-netwerken?

Heb je binnen het modem niet per abuis ‘visible´ uitgevinkt?

Dan is het netwerk niet zichtbaar, maar kun je er wel contact mee maken omdat je de wifi-naam en het wachtwoord kent.

 

op mijn laptop is ie gewoon wel visible

Ik denk dat je nieuwe Lenovo laptop nog de nodige updates moet hebben. Kun je die bekabeld aansluiten op het modem en zo eerst de updates binnentrekken?

hij zit bekabeld aan het modem maar modem wordt niet herkend dus kan niks binnentrekken

Kun je eens kijken in apparaatbeheer of jouw netwerkadapter wel in de lijst staat ? Welke benaming staat er voor die adapter ? Staat daar soms een geel driehoekje voor? Kun je het stuurprogramma van die adapter bijwerken ?

Als alles is bijgewerkt stel ik voor je modem een reset naar fabrieksinstellingen te geven. KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Reputatie 7
Badge +20

Ook via de kabel geen internet op jouw Lenovo? Begrijp ik dat goed? 

Anders de tips van HansaanZet eens doornemen.

tsja, ik heb nu wel al de aanbevelingen en suggesties uitgeprobeerd maar probleem blijft. modem geeft geen kpnb4ba26 weer en wel vele andere van buurtgenoten (uitgezonderd die met kpnmodem) oplossing lijkt mij dat ik een ander modem nodig heb, wrschnlijk dus andere provider