Beantwoord

Wifi netwerk

  • 10 November 2019
  • 6 reacties
  • 102 keer bekeken

Goedenmiddag allemaal.

 

Ik zal even verhaal uitleggen. 

Ik verzorg en beheer het internet in het huis bij mijn broer. Groot huis en veel kamers. 

In de meterkast op de begane grond naast de voordeur bevind de experiabox. Vandaar lopen bedrade kabels naar bijna iedere kamer. Echter het wifi signaal word vanuit de meterkast dus uitgestuurd. 

Op de eerste verdieping zijn al kamers met amper wifi signaal, laat staan op zolder. Hier zit de zoon en wil graag wifi daar hebben. Ik heb daar een gewone router neergezet als slave die dus een eigen wifi netwerk heeft en dus zodoende wel signaal. 

Op de andere kamer van de zolder staat een intelligente wasmachine die je heerlijk via de app kunt besturen en dus op het wifi zit van de router omdat hij het kpn netwerk niet vind. 

Nu is het probleem dat de telefoon dus standaard het kpn netwerk vind van wifi en als hij naar boven gaat het signaal net niet te zwak dat de telefoon omschakelt naar het andere netwerk van de wasmachine. Dit dient hij dus eigenlijk elke keer zelf te doen. Jullie begrijpen niet echt een handige situatie. 

Hij wil hier dan ook graag vanaf en het netwerk van KPN incl. SSID naam door het hele huis hebben om zodoende geen netwerk problemen meer te hebben. 

Wat moet ik hier voor doen of regelen. Het kanaal wisselen van de wifi van Experia box bied geen oplossing. Teveel beton in huis hahaha.

 

Ik ben benieuwd. 

icon

Beste antwoord door Nick83 10 November 2019, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @RoelNijholt , als ik het goed lees heb je een eigen router (slave) bekabeld aangesloten op de modem in de meterkast.

Maak van die router een AccesPoint en geef de wifi's (SSID) dezelfde naam als de SSID in de modem.

Maar geef de wifi's van de 2.4 en de 5.0 band wel een verschillende naam, dus zowel voor modem als AP bij de 2.4-band een gelijke naam en zowel voor modem als AP bij de 5.0-band een gelijke naam.

Kies zowel voor de modem als de router (AP) een verschillend vast kanaal, 1, 6 of 11. Bij de 2,4-band de kanaalbreedte op 20 instellen en niet op 20/40, 40 of AUTO.

Bij de 5.0-band de kanaalbreedte op AUTO of 80 of AC instellen en kanaal op AUTO.

 

Reputatie 7
Badge +24

Het beste is om een paar accespoints van bijv. TP-link aan te schaffen. Deze werken dan samen en zorgen er voor dat je telefoon automatisch over gaat van de ene naar de andere als je door het huis loopt. En de wifi van de Experiabox uit. Die 2de router er ook uit uiteraard.

Maar goed, als dat te duur is, dan zou je de wifi tuner van KPN kunnen doorlopen. Misschien krijg je aan het einde wel 1 of 2 gratis Experia WiFi's.

De wifi tuner kun je vinden op deze pagina:

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Bij "Verbeter je wifi". Schakel die 2de router uit, en ga ergens in huis zitten waar je nog maar 2 of 3 mb wifi snelheid hebt.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @RoelNijholt, goede vraag! Ben je geholpen met de reacties hierboven? Als je nog meer vragen hebt of hulp wilt, weet je ons te vinden. 

Nee nog niet mee bezig geweest. Hou me aanbevolen coor tips 

Reputatie 7
Badge +30

Ik sluit me bij de heren hierboven aan: zorg voor (een) goed(e ) accespoint(s)  en loop sowieso eens de wifituner door. Daarmee kan je de wifi ook mee verbeteren. 

Misschien we maar is groot huis met veel beton denk niet dat ik onder meerdere ap uitkom