Beantwoord

Wifi netwerk niet zichtbaar

  • 4 January 2020
  • 5 reacties
  • 988 keer bekeken

Gisteravond is door een KPN-monteur keurig de experiabox V9 vervangen door de V10 en zijn de mobiele telefoons netjes weer op het ongewijzigde WiFi-netwerk aangemeld. Vandaag geprobeerd om onze Nefit thermostaat (Moduline Easy) op WiFi aan te melden. Maar tot mijn verbazing wordt door de thermostaat het WiFi-netwerk niet gevonden/getoond?

icon

Beste antwoord door MarioNico 9 January 2020, 19:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MarioNico, welkom! Is het inmiddels gelukt met het aansluiten? Jouw andere apparatuur vindt de nieuwe wifi naam wel, begrijp ik? Heb je de handleiding van de Nefit er al eens op nageslagen?

Hallo Marcia,

Dank voor je reactie. Heb conform de handleiding vanwege nieuwe router de thermostaat al gereset, zonder resultaat. In de handleiding van Nefit is verder alleen sprake dat het WiFi-netwerk zichtbaar moet zijn en niet verborgen mag zijn en dat WEP64 protocol niet wordt ondersteund. Maar hoe ik dit kan controleren of wijzigen …. ??

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels gebruiken we een veiliger protocol, namelijk WPA2. Dat is dus gelukkig niet van toepassing in dit geval. Wil je eens je wifi kanaal wijzigen op de Experia Box? Ik ben benieuwd of de Nefit hem daarna wel vindt. Google ook eens op ‘Nefit easy Experia Box': we hebben hier namelijk al een aantal topics over en wellicht haal je daar nog nuttige informatie uit!

Kanaal van de Experia Box gewijzigd naar kanaal 6 en de Nefit thermostaat heeft het WiFi-signaal weer gevonden. Bedankt voor de ondersteuning :smile:

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten! :-)