Beantwoord

Wifi op laptop valt weg / traag

  • 2 August 2019
  • 3 reacties
  • 139 keer bekeken

Enkele dagen geleden heb ik 2 wifi versterkers ontvangen ivm met beperkt wifi bereik.
Sinds ik deze wifi versterkers geïnstalleerd heb heb ik goed signaal door het hele huis op mijn telefoon (android) en laptop (MacBook) echter op mijn laptop (windows10pro) valt de wifi verbinding continu weg of is de verbinding erg traag.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Specs laptop
Dell latitude E5540
Wireless adapter Intel dual band wireless ac 7260
icon

Beste antwoord door Joise 4 August 2019, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Joise, welkom! Dat is een hele goede vraag. De laptop moet gewoon verbinding kunnen maken met de Experia Wifi (daar gaat het om toch?) als ik de specificaties zo bekijk. Heb jij deze Experia Wifi's draadloos of bekabeld aangesloten?
Beste Marcia
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen door in de driver van mijn laptop een preferred band op te geven.
Deze stond op automatisch en heb ik aangepast naar 5.2GHZ. sinds dien heb ik een stabiele verbinding.

Dit kan je als volgt instellen (windows 10):
- Ga naar Netwerkverbindingen -> rechtermuisknop -> eigenschappen
- Klik dan op het tabblad Netwerken op configureren.
- Ga naar het tabblad geavanceerd.
- Selecteer de eigenschap Preffered band en wijzig deze van 1. No preference naar 3. prefere 5.2 ghz band.
Reputatie 7
Badge +30
Super om te lezen dat je deze oplossing gevonden hebt! Bedankt ook voor de uitgebreide uitleg 🙂. Mochten wij in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen, weet je ons te vinden.