Beantwoord

wifi printer op nieuwe laptop

  • 22 December 2019
  • 6 reacties
  • 493 keer bekeken

De nieuwe (eerste) installatie van de printer op de oude laptop was redelijk zo gebeurd.

Maar nu met de nieuwe laptop… ik krijg het niet voor elkaar.

Heb de installatie van HP gevolgd (123.hp.com) maar hij staat (dus ook qua software) nog steeds niet onder 'printers’ in de instellingen “Apparaten” v.d. laptop.

Wil ik, bij wijze van test, bv een factuur van kpn printen, dan geeft ie als printer aan “Onenote”. Dat zegt me niks, ik heb een HP deskjet 2600 serie. Zo stond het ook in de oude laptop, maar die is overleden.

Open ik de wifi instellingen dan staat ie daar wel bij, maar wordt gevraagd om een (pin)code v.d. router“ waar bij staat gewoonlijk 8 cijfers.

Maar, waar vind ik die 8-cijferige code v.d. router?? En zou dat voldoende zijn? Dan moet er toch nog software op de laptop voor de betr. printer.

icon

Beste antwoord door PeterG 22 December 2019, 14:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Open ik de wifi instellingen dan staat ie daar wel bij, maar wordt gevraagd om een (pin)code v.d. router“ waar bij staat gewoonlijk 8 cijfers.

Maar, waar vind ik die 8-cijferige code v.d. router?? En zou dat voldoende zijn? Dan moet er toch nog software op de laptop voor de betr. printer.

Je bedoelt de wifi instellingen op de display van de printer? Die hoef je niet opnieuw in te stellen toch? Je printer is verbonden met je router. En daar veranderd bij het vervangen van je laptop niets aan. Maar ... met die pincode zal de wps code wel bedoelt worden.

Oh.

Het hele installatiegebeuren (iets van 20 stappen) gaf aan dat de software geïnstalleerd was. Echter geeft de printer nog geen sjoege en staat ie er ook niet bij als in op de printbutton bij een pdf klik. ik zie ‘m wel onder Apparaten → printers.

Nu geeft ie bij de wifi instellingen geen code meer aan. Maar als ik verbonden ben (wifi) met de printer ben ik weer NIET meer met het internet verbonden.

Klotezooi.

Heb je een nieuwe laptop nodig… kan nu al weken niet meer printen.

Ik gooi er wel een kabel op. Hopelijk werkt dat. Al staan de apparaten daarvoor weer helemaal niet praktisch. K-zooi al dat moderne gedoe.

Reputatie 7
Badge +24

Het einddoel is:

  • printer moet verbonden zijn met de router
  • de laptop moet ook verbonden zijn met de router
  • de laptop moet niet rechstreeks verbonden zijn met de printer

Als je die printer nieuw uit de doos haalt, dan verbind je de laptop wel even direct met de printer. Dit heeft dan tot doel om je printer verbinding te laten maken met de router. Je voert dan je wifi naam en wachtwoord in, of de pincode/wps code van de router. Als dat gebeurd is, dan verbreek je op je laptop weer de verbinding met de printer en verbind je weer gewoon normaal met je router.

Dit direct verbinden met de printer hoef je hierna nooit meer te doen. Ook niet als je een nieuwe laptop, pc of tabled ofzo koopt. Alleen als je wifi naam en/of wachtwoord veranderd.

Hoi, Nick.

Dank voor je hulp. Dankzij jouw ben ik doorgegegaan hoewel ik al uren bezig was.

Het was nu, na allerlei installeren enzo, écht een kleinigheid.

Software op de computer :ballot_box_with_check:

Printer verbonden met wifi :ballot_box_with_check:

Laptop niet rechtstreeks verbonden met printer :ballot_box_with_check:

Keuze v.d. printer na klikken op printbutton :heavy_multiplication_x:

W.b. laatste punt → Als je op de printbutton klikt dan krijg je een popup waar je de printer kunt kiezen. Daar stond ie steeds niet; alleen Microsoft dinges iets en OneNote (die laatste kan ik al helemaal niet plaatsen)
MAARRRRR: er stond een horizontaal scrollbalkje onder (die had ik wel gezien, maar niet dat ie te verschuiven was). Die verschoven én: ik kon zowaar de printer kiezen en de factuur (als test) uitprinten. Helemaal blij.
Laatste punt nu:

Keuze v.d. printer na klikken op printbutton :ballot_box_with_check:

Alle 'lichten’ dus op groen; printen lukt! Dank voor je support :relaxed: .

Heb de héle wedstrijd van Ajax hierdoor al gemist (alleen gehoord). Nu Feyenoord.

Reputatie 7
Badge +28

Had ik net een reactie getypt, zie ik dat het al gelukt is. 

Mooie tip van @Nick83 ! 

 

Reputatie 7
Badge +24

Wellicht kun je in het configuratiescherm bij printers je echte printer nog als standaardprinter instellen. Dan hoef je later niet steeds de juiste printer te kiezen.

Reageer