Beantwoord

WiFi prioriteren, bandbreedte verdelen?

• 9 juli 2018
  • 13 reacties
  • 1215 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,
Sinds een tijd wonen er meerdere mensen in huis, en die gebruiken natuurlijk allemaal wifi.
Nou vind ik dat allemaal prima, maar iedereen zit op zijn gemak te internetten en de enige die
totaal geen verbinding meer heeft, dat ben ik.

Als in het weekend iedereen thuis is, dan kan ik mijn laptop beter gewoon in de kast gooien want
erg weinig kans dat ik ook maar iets binnenkrijg.
Is er een manier om de bandbreedte te verdelen? Of zijjn er andere tips om dit beter te krijgen?

groet.
Paul
icon

Beste antwoord door Paulbo 15 juli 2018, 22:05

Hoi susan,

Inmiddels zijn alle kinderen in huis, en ik zit gewoon dit bericht te typen.
Dus ik denk dat dit het winnende antwoord is. Dit gaat wel een stuk beter inderdaad!

groet,
Paul
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Je kan gebruik maken van de “gast wifi” functie binnen de experiabox.
Hier kan je een maximale snelheid toewijzen voor de gasten zodat jij je snelheid behoud (rest snelheid).

Het slimste is om de zelfde SSID en wachtwoord te gebruiken voor je “gast wifi” welke je nu ook al in gebruik heb. En de normale wifi instellingen aanpast naar een nieuwe welke je zelf in gebruik gaat nemen. ??

Dit zodat niet alle medebewoners/ gasten hun telefoon/ pc verbinding moeten aanpassen ?
Reputatie 1
Hoi, dank je wel voor je reactie.
Als ik daarop verder ga zoeken dan zou jou antwoord kunnen kloppen als ik een experiabox V10 zou hebben.
Helaas ben ik al erg lang abonnee bij KPN, ik denk dat ik een V8 in de meterkast heb hangen.
Dan zou deze optie niet kunnen volgens mijn zoekactie.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, wat is precies "erg weinig kans dat ik ook maar iets binnenkrijg"? Browsen werkt ook niet etc?
Reputatie 1
Hoi Robin, dank je wel voor je reactie.

Ik heb gisteren zitten zoeken in de oplossing die Weblog hierboven voorstelde.
Nou kan dat niet met mijn verouderde experia box, maar ik heb gevraagd of ik een V10 kan krijgen,
en deze word vandaag opgestuurd. Dus ik zet dit topic even in de wacht, kijken of dat de oplossing is.

Om even op jouw vraag te antwoorden, ik kan inderdaad niet meer browsen of youtube gebruiken.
Youtube toont alleen maar een draaiend cirkeltje en de browser komt met de connection timeout melding.

groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +30
Oke! Top! Laat je even weten of met een gasten wifi het probleem verminderd is?

Ik denk namelijk dat simpelweg andere gebruikers de upload vol trekken en daardoor jij amper iets kan kijken/laden. De vraag is even of dat met het gasten wifi is opgelost want ik vraag mij af of deze upload limiteert.

Robin
Reputatie 1
Hey Robin,

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is zelfs zo gek dat het internetten eigenlijk wel redelijk gaat, totdat
de jongste dochter van mijn vriendin binnenkomt. Als zij er is, dan kan ik wel inpakken met mijn laptop.
Ik vermoed dat ze een ingeboouwde wifi versterker heeft of zo. Die trekt alles leeg met haar netflix. etc
Reputatie 7
Badge +30
Hey Robin,

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is zelfs zo gek dat het internetten eigenlijk wel redelijk gaat, totdat
de jongste dochter van mijn vriendin binnenkomt. Als zij er is, dan kan ik wel inpakken met mijn laptop.
Ik vermoed dat ze een ingeboouwde wifi versterker heeft of zo. Die trekt alles leeg met haar netflix. etc
Ik denk niet dat het een wifi versterker is 😃 Maar als het een (Windows) laptop is kan het zomaar zijn dat er op de achtergrond iets upload wat zij misschien zelf ook niet door heeft.

Makkelijkste is, denk ik, gewoon in taakbeheer op eindapparaten checken of er ook (veel) data gebruikt wordt. In taakbeheer is namelijk een netwerkkolom die laat zien welk proces hoeveel data gebruikt en onder Prestaties kan je zien hoeveel dataverkeer er totaal over de WiFi/LAN adapter gaat en of dat up- of download is.

Robin
Reputatie 1
Bij haar is het vooral een tablet en een telefoon die gebruikt wordt.
Maar goed, die kinderen doen ook wel heel erg veel tegelijk.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Paulbo, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!
Ik begrijp dat het lastig is, frustrerend misschien wel, dat de rest wel gebruik kan maken van internet en alleen jij niet. Heb je inmiddels de V10 kunnen installeren met gast-account en het ook al kunnen testen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst, en of we het misschien nog kunnen verbeteren. WiFi optimaliseren kan ook altijd via onze servicetool.
Ik hoor graag of ik hierin nog iets voor je kan betekenen!
Reputatie 1
Dank voor je bericht Susan. Ik kan de nieuwe box pas vanmiddag ophalen bij het verzendpunt. Dan ga ik ermee aan de gang.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Paulbo, inmiddesl zijn we enkele dagen verder. Is er verbetering merkbaar met de nieuwe Experia Box? Dus kan ook jij gewoon op internet browsen zonder uren te moeten wachten op een pagina om te laden? 🙂
Reputatie 1
Hoi susan,

Inmiddels zijn alle kinderen in huis, en ik zit gewoon dit bericht te typen.
Dus ik denk dat dit het winnende antwoord is. Dit gaat wel een stuk beter inderdaad!

groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +21
Kijk, dat zijn reacties waar ik blij van kan worden 🙂 Fijn dat er in ieder geval verbetering is, laten we hopen dat het zo blijft. Bedankt voor je terugkoppeling!

Reageer