Vraag

wifi probleem Experia Box v10A, wifi experia's meerdere SSID's

  • 22 February 2020
  • 18 reacties
  • 488 keer bekeken

hallo ,

 

hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn onderstaande probleem.

sinds ik een nieuwe Experia Box v10A heb gekregen heb ik problemen met wifi.( oude was defect en deed niets meer)

ik krijg op het gastnetwerk met elke pc /laptop/iPhone verbinding met het internet.

op het “reguliere” wifinetwerk krijg ik wel verbinding  met het wifi maar enkele apparaten hebben dan geen internet. de instellingen zijn verder hetzelfde.

als ik alles bekabeld aansluit is er uiteraard geen probleem.

ook als ik de wifiversterkers aansluit is er iets vreemds ( die zwarte kastjes) , dan komt er opeens een oude SSID naar voren naast mijn huidige SSID.

dus dan heb ik opeens 3 SSID ( 1 gastnetwerk, 1 reguliere netwerk en 1 van het oude netwerk).

alles al geprobeerd te resetten maar dat helpt niets.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Renew69! In sommige gevallen wordt je SSID en WPA in het achterliggende systeem opgeslagen. Dit gebeurt als je ooit via de online servicetools het wachtwoord ingesteld hebt.  Als je dan je experiabox reset of vervangt haalt deze de oude SSID en wachtwoord op. Het lijkt erop dat een of meerdere apparaten nu wat in de war is met de SSID's en wachtwoorden. De makkelijkste manier om dit alles te beheren is via de KPN thuis app. Als je daarin je SSID aanpast wordt deze ook in het achterliggende systeem gewijzigd. Je kunt via deze app ook je wifiversterkers beheren.

@Thomas ik kan nergens vinden waar ik wachtwoord of ssid kan aanpassen.

Ik had mijn ssid al aangepast en uiteraard ook het wachtwoord dus dat staat al ingesteld op mijn experiabox.

wel vreemd dat kpn wachtwoorden en gebruikersgegevens opslaat.

volgens mij is dit niet toegestaan in de nieuwste AVG wetgeving.

daar moeten de klanten eerst toestemming voor geven. 
 

dus om kort te gaan heb ik liever zelf de controle over wachtwoorden en ssid.

kan jij mij vertellen waar ik in de aansluiting het aan kan passen?

ik snap dat jullie graag hebben dat iedereen de app gebruikt voor instellingen maar die heb ik vorige keer ook niet gebruikt en eigenlijk wil ik het nu ook niet gebruiken.

@Thomas de WiFi versterker aangesloten via de app. Blijft gewoon een oud ssid uitzenden.

nu staan er dus 3 ssid in mijn lijst.

  • gastnetwerk
  • nieuw netwerk
  • en oud netwerk

dus blijft vreemd.

en dit is alleen als ik de wifiversterkers aansluit.

Reputatie 7
Badge +20

@Renew69  Deze functie is destijds ingericht om te voorkomen dat je bij iedere modemwissel alles opnieuw in hoefde te stellen. Deze gegevens zijn voor ons ook niet inzichtelijk.

 

Zou je via de online servicetool hier je SSID en wachtwoord nog eens kunnen proberen te wijzigen?

Als het dan nog steeds blijft, zou je dan je wifiversterkers stuk voor stuk eens kunnen ontkoppelen om te kijken welke de oude naam blijft uitzenden? Het zou ook een eind kunnen helpen al deze wifiversterkers terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te installeren.

Reputatie 7
Badge +24

Hoe je de netwerknaam op de Experiabox aan kunt passen, dat weet u al begrijp ik? Dat is inloggen op http://192.168.2.254

Voor de Experia WiFi gebruikt u http://192.168.2.150

Het wachtwoord war u hiervoor nodig heeft staat onder op het voetje van de versterker. Als u er meerdere heeft, dan is dat een beetje uitvogelen wel versterker dat dan is...

Bij "Instellingen" ziet u dan:

 

Reputatie 7
Badge +20

@Nick83 in de meeste gevallen is dat inderdaad voldoende, echter is dit soms niet voldoende omdat het wachtwoord ooit via de servicetools ingesteld is. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 in de meeste gevallen is dat inderdaad voldoende, echter is dit soms niet voldoende omdat het wachtwoord ooit via de servicetools ingesteld is. 

Maar als je zo handmatig insteld word dat wachtwoord van de servicetool wel overruled lijkt me? Dat zou logisch zijn...

Reputatie 7
Badge +20

@Nick83 in de meeste gevallen is dat inderdaad voldoende, echter is dit soms niet voldoende omdat het wachtwoord ooit via de servicetools ingesteld is. 

Maar als je zo handmatig insteld word dat wachtwoord van de servicetool wel overruled lijkt me? Dat zou logisch zijn...

In principe wel maar bij een reset pakt hij dan het door de servicetool ingestelde SSID weer. Dit lijkt soms (vanuit ons perspectief) ook uit het niets te gebeuren.

Het werkt geen van allen hoor.

ik kom ook niet ingelogd op het IP-adres van de WiFi versterkers.

resetten ook al geprobeerd maar ook zonder succes. Blijft elke keer terugvallen naar het oude ssid.

hoe kan ik alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen zodat er geen wachtwoorden en ssid opgeslagen blijven zodat ik gewoon vanaf 0 kan beginnen.

wat een drama apparatuur.

andrre mogelijkheid gaat anders worden om over te stappen naar een andere provider die deze instellingen niet standaard opslaat en waar je gewoon vrij bent om zelf naar eigen inzicht alles in te stellen.

ik ben niet gebonden aan kpn hoor 

 

Maar zelfs als ik die WiFi versterkers er tussen uit haal blijft het probleem met de WiFi verbinding.

ik kan wel op het gastnetwerk inloggen maar niet op het reguliere.

tenminste inloggen lukt wel maar heeft op het reguliere geen internet.

op het gast wel.

 

Ondertussen de versterkers om de beurt verwijderd en maakt niet uit in welke volgorde maar hij blijft een extra ( oud) ssid gebruiken.

ook na de reset!

dus die laat ik er nu maar gewoon tussenuit!

maar andere probleem is nu nog wel aanwezig, iemand hier een oplossing voor ( behalve alles de container in gooien 🤪)

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 in de meeste gevallen is dat inderdaad voldoende, echter is dit soms niet voldoende omdat het wachtwoord ooit via de servicetools ingesteld is. 

Maar als je zo handmatig insteld word dat wachtwoord van de servicetool wel overruled lijkt me? Dat zou logisch zijn...

Ik heb wel eens begrepen dat als je de Experiabox vanuit de webinterface reset, dat dan ook alles op de server van KPN gereset word. Klopt dat?

@Nick83 in de meeste gevallen is dat inderdaad voldoende, echter is dit soms niet voldoende omdat het wachtwoord ooit via de servicetools ingesteld is. 

Maar als je zo handmatig insteld word dat wachtwoord van de servicetool wel overruled lijkt me? Dat zou logisch zijn...

Ik heb wel eens begrepen dat als je de Experiabox vanuit de webinterface reset, dat dan ook alles op de server van KPN gereset word. Klopt dat?

Dit had ik in het eerste begin al gelijk gedaan maar dat werkte ook niet helaas

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u daarna ook de oude wifi netwerknamen uit uw telefoon en laptop verwijderd?

Ja heb ik ook gedaan.

Misschien dat er ergens nog wat is blijven hangen maar dat zou niet het probleem mogen zijn toch.

Misschien een echte modem kopen ipv die van kpn 

Reputatie 7
Badge +20

@Nick83 in de meeste gevallen is dat inderdaad voldoende, echter is dit soms niet voldoende omdat het wachtwoord ooit via de servicetools ingesteld is. 

Maar als je zo handmatig insteld word dat wachtwoord van de servicetool wel overruled lijkt me? Dat zou logisch zijn...

Ik heb wel eens begrepen dat als je de Experiabox vanuit de webinterface reset, dat dan ook alles op de server van KPN gereset word. Klopt dat?

Dit had ik in het eerste begin al gelijk gedaan maar dat werkte ook niet helaas

 

Volgens de informatie die ik heb is dat helaas niet het geval maar ik zie in meerdere topics wel voorbij komen dat dit bij de V10 wel werkte.

 

Als het probleem zich nog alleen voordoet met de wifiversterkers aan moet daar het probleem in zitten, in theorie zou het dan genoeg moeten zijn deze te resetten naar de fabrieksinstellingen met de knopjes aan de achterkant.

@Renew69  zou je ons hierover eens willen bellen op 0800-0402? Mijn collega's daar kunnen real-time even met je meekijken, dat praat altijd net even wat makkelijker.

@Nick83 in de meeste gevallen is dat inderdaad voldoende, echter is dit soms niet voldoende omdat het wachtwoord ooit via de servicetools ingesteld is. 

Maar als je zo handmatig insteld word dat wachtwoord van de servicetool wel overruled lijkt me? Dat zou logisch zijn...

Ik heb wel eens begrepen dat als je de Experiabox vanuit de webinterface reset, dat dan ook alles op de server van KPN gereset word. Klopt dat?

Dit had ik in het eerste begin al gelijk gedaan maar dat werkte ook niet helaas

 

Volgens de informatie die ik heb is dat helaas niet het geval maar ik zie in meerdere topics wel voorbij komen dat dit bij de V10 wel werkte.

 

Als het probleem zich nog alleen voordoet met de wifiversterkers aan moet daar het probleem in zitten, in theorie zou het dan genoeg moeten zijn deze te resetten naar de fabrieksinstellingen met de knopjes aan de achterkant.

@Renew69  zou je ons hierover eens willen bellen op 0800-0402? Mijn collega's daar kunnen real-time even met je meekijken, dat praat altijd net even wat makkelijker.

Ga ik dan maar doen denk ik.

waarschijnlijk gaan ze dan zeggen , reset , even alle stekkers eruit, heeft u alles wel goed aangesloten.

en dat nadat je eerst half uur in de wacht heb gestaan 🤪.

maarja ik ga het maar proberen volgende week ergens 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Renew69 heb je in de v10A ook al eens deze “Restore WiFi defaults” (Rode pijl) geprobeerd? Bij de vergelijkbare actie op een v10 zorgt het daar ervoor, dat ook in het KPN beheersysteem online de oude settings verdwijnen. Hopelijk werkt dat ook zo bij de v10A.

*plaatje geleend van KPN website.