Vraag

Beheerderswachtwoord werkt niet, ik kan de Thuis app daardoor niet in en de Experia Wifi niet instellen

  • 6 July 2022
  • 32 reacties
  • 300 keer bekeken

Goedenavond, 

Wederom ben ik zeer geïrriteerd door het gehele wifi gebeuren in mijn huis. Twee maanden geleden is, op advies van de medewerker, alles gerest in mijn huis omdat ik wegvallende wifi had. Hierna is het alleen maar erger geworden.

Vorige week wederom aan de telefoon gehangen en ben ik samen met een medewerker mijn modem ingegaan omdat ik het beheerderswachtwoord niet kon aanpassen. Hierbij was het ons wel gelukt om mijn wifi van naam te veranderen en het wachtwoord. Maar ik kon nog steeds geen gebruik maken van de thuis app. Zijn reactie: “maar u kunt nu in de modem, dus dan kan u alles veranderen.” Direct heb ik aangegeven dat dit geen oplossing is, maar zoals de meneer aan de telefoon zei: “het kan wel eventjes duren voor alles goed is, probeert u het later nog eens”. Nou, je kan het wel raden….. Alles weer terug bij het oude. Het frappante, de term beheerderswachtwoord was voor de medewerker ook een groot vraagteken…… 

Dan komt het volgende, het befaamde beheerderswachtwoord. Eindelijk was het me gelukt om een nieuw wachtwoord aan te maken…. Wat denk je…. Wachtwoord accepteert ie, en dan kom ik telkens terug op hetzelfde: vul beheerderswachtwoord in. Met geen enkele mogelijkheid lukt het me om verder te komen dan die pagina. Nog geen 15 minuten later werkt ook dat beheerderswachtwoord niet meer.

En is wederom alles teruggezet naar hoe het was. Dus standaard naam en wachtwoord (zoals geleverd). Als ik dan via de modem het aanpas, schiet hij telkens terug op “uit” als je het wil aanpassen bij de wifi-configuratie (Daar waar 2.4 en 5 Ghz staat) en is het niet mogelijk om het aan te passen. Ik ben absoluut geen digibeet, maar hierbij houdt het wel een beetje op voor mij. Omdat ik die thuis app niet in kan, weet ik niet hoe ik die wifi versterkers opnieuw zou moeten instellen. Ook dat heb ik al een keer geprobeerd. Alles er af. Alles gereset, maar helaas. Geen resultaat. 

 

Mijn vraag: 

Kan iemand mij in godsnaam een keer goed helpen om er voor te zorgen dat de instellingen van de wifi niet meer teruggaat naar de oude? Dat ik de thuis app weer kan gebruiken zodat ik op een simpele wijze dingen kan aanpassen? 

 

Apparatuur:

Modem: V10 + twee wifi versterkers (zwarte)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Ik stel voor dat u het profiel volledig invult. Na enkele dagen zal een medewerker van KPN achter de schermen meekijken en checken wat hij/zij voor u kan betekenen. De router lijkt in ieder geval niet mee te werken.

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u? Want dat staat volgens mij niet in uw verhaal. Volgens mij staat er ook niet bij welke versterkers u heeft?

Zijn de versterkers bekabeld aangesloten? 

Ik stel voor dat u het profiel volledig invult. Na enkele dagen zal een medewerker van KPN achter de schermen meekijken en checken wat hij/zij voor u kan betekenen. De router lijkt in ieder geval niet mee te werken.

Volgens mij heb ik nu alles ingevuld. Hoor graag wat er dan nog mist…

 

Welk modem heeft u? Want dat staat volgens mij niet in uw verhaal. Volgens mij staat er ook niet bij welke versterkers u heeft?

Zijn de versterkers bekabeld aangesloten? 

Staat onderaan. Modem V10 en de wifi versterkers (die zwarte, vierkante. Volgens mij heten die Experia Wifi?!) zijn bekabeld aangesloten. 

Badge +19

Mijn favoriete situatie waar ik al jaren zonder problemen mee werk. Ik heb nog nooit die app gebruikt. Wat gaat er niet goed??

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Dat het WiFi op de Experiabox v10 uit gaat...

... dat hoort zo. Op de Experiabox v10 kunt u dan ook niets instellen wat met WiFi te maken heeft, want het staat uit.

Als de versterkers elders in huis staan, dan zult u naast de Experiabox dus ook geen (goede) WiFi hebben. Want de Experiabox zend echt niks uit.

Als u inlogt op de v10 ziet u dit:

In de 2de kolom vindt u als het goed is de versterkers. Daar staat dan een ip bij. Iets met 192.168.2.xx. 

Open een nieuw tabblad en vul op de adresbalk dat ip in met "http://" er voor. Dan krijgt u dit:

Lukt dat tot zover? Het wachtwoord staat op het voetje van de versterker:

Achter "Web password". Op beide versterkers staat een ander web password. Als de ene niet lukt, probeer dan de andere.

Als het wachtwoord goed is, dan moet u meteen zelf een ander wachtwoord aanmaken bij de eerste keer inloggen. 

Dat zelf aangemaakte wachtwoord gebruikt u in de thuis app als beheerderswachtwoord. 

Hai Nick,

Als eerste, bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit is al meer dan KPN me had geboden.

Ik begreep inderdaad dat als je versterkers hebt, wifi uitstaat op je modem. Vreemde is overigens wel, dat nadat de KPN medewerker me een soort van had geholpen ik zowel de oude wifi naam in de lijst zag staan, als de zelfbedachte naam. Ik heb nog gevraagd aan de medewerker of dit wel normaal was en ik dat hiervoor nooit had. Zijn reactie: “Tsja, zou niet moeten. Maar goed, u heeft nu ook een eigen gekozen naam waar u uit kan kiezen”

Maar terug naar je tips. Ik kom inderdaad in die wifi versterkers en kan ik inderdaad vanalles aanpassen. Frappante is, ik kom hier in met het beheerderswachtwoord wat gisteren opeens niet werkte. 

Het punt blijft nu wel, dat ik in die thuis app, nog steeds niet kan inloggen. Alhoewel het lijkt alsof hij het wachtwoord accepteert, blijft hij mij terugsturen naar hetzelfde. Zie hieronder. 

 

Maar ik ben al een stuk verder en ben ergens terecht gekomen wat iemand me nog nooit had uitgelegd! Dus bedankt alvast voor dit 🙂. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @KuonaKaah en welkom op het forum! Enorm bedankt voor de heldere stappen @Nick83 en fijn dat je hier al wat verder mee bent gekomen. Nu alleen de Thuis app dus nog. Wat als je deze verwijdert van je toestel, en hem opnieuw installeert? Als je de app dan opnieuw toestemming geeft voor je locatie en dergelijke, ben ik benieuwd of hij daarna wel het juiste apparaat laat zien waar je mee moet verbinden en je niet steeds terug blijft sturen. Laat je weten of dit geholpen heeft? 

Reputatie 7
Badge +24

Hai Nick,

Als eerste, bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit is al meer dan KPN me had geboden.

Ik begreep inderdaad dat als je versterkers hebt, wifi uitstaat op je modem. Vreemde is overigens wel, dat nadat de KPN medewerker me een soort van had geholpen ik zowel de oude wifi naam in de lijst zag staan, als de zelfbedachte naam.

Is dit nu nog zo?

Reputatie 7
Badge +24

Maar terug naar je tips. Ik kom inderdaad in die wifi versterkers en kan ik inderdaad vanalles aanpassen.

Ziet u na inloggen in het overzicht beide versterkers staan?

Hai Nick,

Als eerste, bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit is al meer dan KPN me had geboden.

Ik begreep inderdaad dat als je versterkers hebt, wifi uitstaat op je modem. Vreemde is overigens wel, dat nadat de KPN medewerker me een soort van had geholpen ik zowel de oude wifi naam in de lijst zag staan, als de zelfbedachte naam.

Is dit nu nog zo?

 

Nee, ik zie alleen nog maar 1 netwerk. 

 

Maar terug naar je tips. Ik kom inderdaad in die wifi versterkers en kan ik inderdaad vanalles aanpassen.

Ziet u na inloggen in het overzicht beide versterkers staan?

 

Ik zie nu dit staan. Weet niet helemaal of dit zo hoort maar dat is de volgende stap :)

 

Hoi @KuonaKaah en welkom op het forum! Enorm bedankt voor de heldere stappen @Nick83 en fijn dat je hier al wat verder mee bent gekomen. Nu alleen de Thuis app dus nog. Wat als je deze verwijdert van je toestel, en hem opnieuw installeert? Als je de app dan opnieuw toestemming geeft voor je locatie en dergelijke, ben ik benieuwd of hij daarna wel het juiste apparaat laat zien waar je mee moet verbinden en je niet steeds terug blijft sturen. Laat je weten of dit geholpen heeft? 

Hai Sanne,

Wat betreft die app, daar heb ik werkelijk al alles mee geprobeerd. Heb hem denk ik al 20x opnieuw op mijn telefoon gezet. En dan inderdaad opnieuw alles gedaan. Waar die een paar dagen geleden me nog terugstuurde naar die pagina, doet het wachtwoord het nu ook niet meer.

Ga niet weer het wachtwoord resetten want wil eerst eens een andere oplossing dan: app opnieuw installeren, fabrieksinstellingen of resetten. Dat heb ik nu denk ik wel genoeg gedaan.  

Hoor graag wat er nog gedaan kan worden. 

Groetjes,

 

Anouk

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@KuonaKaah Als je dit al meerdere keren hebt gedaan lijkt me dat nu ook niet de optie. Heb je ook een andere smartphone of tablet in huis waar je de app op kunt zetten? Puur om te testen of het dan wel goed gaat. Zo ja, dan gooit er wellicht toch iets in jouw toestel roet in het eten. Zo niet, dan neem ik de app/je verbinding verder onder de loep. 

Reputatie 7
Badge +24

Hai Nick,

Als eerste, bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit is al meer dan KPN me had geboden.

Ik begreep inderdaad dat als je versterkers hebt, wifi uitstaat op je modem. Vreemde is overigens wel, dat nadat de KPN medewerker me een soort van had geholpen ik zowel de oude wifi naam in de lijst zag staan, als de zelfbedachte naam.

Is dit nu nog zo?

 

Nee, ik zie alleen nog maar 1 netwerk. 

 

Maar terug naar je tips. Ik kom inderdaad in die wifi versterkers en kan ik inderdaad vanalles aanpassen.

Ziet u na inloggen in het overzicht beide versterkers staan?

 

Ik zie nu dit staan. Weet niet helemaal of dit zo hoort maar dat is de volgende stap :)

 

Dit ziet er goed uit. Kunt u in dit schema uw eigen toestel terug vinden? Klik daar voor op "2 more". Of klik in het menu op Apparaten. 

Hier op inloggen werkt goed? Het wachtwoord dat u daarvoor gebruikt werkt niet in de app?

Hai Nick,

Als eerste, bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit is al meer dan KPN me had geboden.

Ik begreep inderdaad dat als je versterkers hebt, wifi uitstaat op je modem. Vreemde is overigens wel, dat nadat de KPN medewerker me een soort van had geholpen ik zowel de oude wifi naam in de lijst zag staan, als de zelfbedachte naam.

Is dit nu nog zo?

 

Nee, ik zie alleen nog maar 1 netwerk. 

 

Maar terug naar je tips. Ik kom inderdaad in die wifi versterkers en kan ik inderdaad vanalles aanpassen.

Ziet u na inloggen in het overzicht beide versterkers staan?

 

Ik zie nu dit staan. Weet niet helemaal of dit zo hoort maar dat is de volgende stap :)

 

Dit ziet er goed uit. Kunt u in dit schema uw eigen toestel terug vinden? Klik daar voor op "2 more". Of klik in het menu op Apparaten. 

Hier op inloggen werkt goed? Het wachtwoord dat u daarvoor gebruikt werkt niet in de app?


Ja. Heb even getest. Maar alle apparaten die ik gebruik zie ik daar op terug. En het inloggen werkt daar inderdaad prima. Maar helaas werkt dat niet voor de app. 

@KuonaKaah Als je dit al meerdere keren hebt gedaan lijkt me dat nu ook niet de optie. Heb je ook een andere smartphone of tablet in huis waar je de app op kunt zetten? Puur om te testen of het dan wel goed gaat. Zo ja, dan gooit er wellicht toch iets in jouw toestel roet in het eten. Zo niet, dan neem ik de app/je verbinding verder onder de loep. 

Hai Sanne,

Heb het getest, maar nee. Andere apparaat krijg ik ook geen toegang tot de app. 
Het lijkt me overigens vreemd als het aan de telefoon zou liggen. Het heeft het altijd prima gedaan, ook op deze zeer nieuwe telefoon. Dus dat het nu dan daaraan zou liggen lijkt me niet. 

Zou fijn zijn als je het verder kan bekijken. Hoor graag van je als je iets meer weet. 
 

Groetjes! 

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niet dat @Sanne_M er iets aan kan zien @KuonaKaah. Sanne kan niet in uw toestel kijken ofzo...

Ik denk niet dat @Sanne_M er iets aan kan zien @KuonaKaah. Sanne kan niet in uw toestel kijken ofzo...

Mijn laatste zin is een reactie op wat Sanne zelf zegt:

Zo niet, dan neem ik de app/je verbinding verder onder de loep.”

 

Reputatie 7
Badge +17

Dank voor het testen! Dan weten we in elk geval dat het niet aan je toestel ligt. Ik wilde dit uitsluiten omdat die wellicht geen goed zicht kreeg op de apparatuur in je huis, maar als dit op meerdere apparaten speelt is dat niet van toepassing. 

Vaak is het een kwestie van onderlinge communicatie tussen de apparaten en de app. De app moet info doorkrijgen van het masterapparaat en als dit niet lekker gaat, dan heeft de app er ook geen zin in. Als de communicatie tussen de apparaten onderling niet lekker loopt gebeurt hetzelfde, en ik vermoed dat één van die twee hier van toepassing is. Zou je alle apparatuur in huis willen resetten? Dus ook de Experia Box en de Experia Wifi? Onder stap 2 vind je hier hoe je je modem een reset geeft en voor de Experia Wifi doet je dit door de resetknop achterop de Experia WiFi lang ingedrukt te houden, totdat alle LEDjes oplichten (ongeveer 10 seconden). Ik weet dat dit alles is gaan spelen sinds je eerder alles gereset hebt, en je gaf eerder aan dit niet nogmaals te willen doen, maar ik hoop dat het met een tweede keer alles opschoont en je verder kunt. Als je na het uitvoeren van de reset de Experia WiFi's weer aansluit, dan wordt één apparaat het “master apparaat”. Hier moet je dan het wachtwoord van gebruiken voor de app (beheerderswachtwoord), zie daarvoor ook de eerdere stappen van Nick. 

Laat je me weten of het hierna wel lukt om in te loggen? 

Reputatie 7
Badge +17

Is het gelukt met bovenstaande stappen @KuonaKaah? Ik ben benieuwd of je nu in kunt loggen. 🤞

Is het gelukt met bovenstaande stappen @KuonaKaah? Ik ben benieuwd of je nu in kunt loggen. 🤞

Ik ben er nog niet aan toegekomen. Want dat heb ik niet 1-2-3 gedaan. 
 

Ik zie dat in je uitleg staat, als je daarna na Experia WiFi weer aansluit… bedoel je dat ik ze er eerst tussen uit moet halen. Dan moet resetten. Dan weer er tussen zetten? Is me niet helemaal duidelijk. Sorry. 

Reputatie 7
Badge +17

Geen probleem, laat het hier gerust weten wanneer het je gelukt is. Dan wacht ik af. 🙂

Klopt, dat bedoel ik! Iets duidelijker toegelicht: Koppel de Experia Wifi's los van de internetkabel, geef ze een reset en geef vervolgens de Experia Box (je modem) een reset. Als alles weer opgestart is kun je de Experia Wifi weer op het modem aansluiten en de installatiestappen volgen. Zorg wel dat ze rechtstreeks bekabeld op je modem aangesloten zijn als dit eerder nog niet het geval was, dus een internetkabel rechtstreeks van de Experia Wifi naar je modem. 

Geen probleem, laat het hier gerust weten wanneer het je gelukt is. Dan wacht ik af. 🙂

Klopt, dat bedoel ik! Iets duidelijker toegelicht: Koppel de Experia Wifi's los van de internetkabel, geef ze een reset en geef vervolgens de Experia Box (je modem) een reset. Als alles weer opgestart is kun je de Experia Wifi weer op het modem aansluiten en de installatiestappen volgen. Zorg wel dat ze rechtstreeks bekabeld op je modem aangesloten zijn als dit eerder nog niet het geval was, dus een internetkabel rechtstreeks van de Experia Wifi naar je modem. 


Helaas. Heb nu helemaal geen WiFi meer. Na 40min klantenservice helaas ook geen oplossing. Wederom een monteur die mee gaat kijken maar dat is pas morgen. 

Reputatie 7
Badge +24

Werkt bekabeld internet nog wel?

Werkt bekabeld internet nog wel?

Ja. Alleen heb ik geen laptop of pc die bekabeld is  nu ter beschikking. Dus kan niet in de modem nu. Ik vermoed (hopelijk snap ik het een beetje) dat de WiFi op de modem uit staat. 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... zorg altijd dat je een pc of laptop die je bekabeld aan kunt sluiten in huis hebt. Veel laptops hebben tegenwoordig geen netwerk poort meer. Dan bied zo'n adapter een oplossing:

https://www.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-Gigabit-Ehternet-adapter-netwerkadapter/html/product/1824937