Beantwoord

Wifi problemen door slimme meter?

• 30 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 1654 keer bekeken

Wij zitten thuis met het volgende probleem:
Wij hebben sinds begin dit jaar een slimme meter geinstalleerd gekregen (Merk: Landis +Gyr | Type: ZCF110CBtFs2)
Voordat deze slimme meter bij ons is geinstalleerd werkte onze wifi uitstekend en hadden wij ook nooit problemen.
Dat is sinds de komst van de slimme meter helaas veranderd, de verbinding van de WIFI wordt meerdere malen per uur verbroken, terwijl de computer wel verbinding heeft, wanneer ik vervolgens op probleem oplossen druk geeft hij aan dat hij geen verbinding heeft met de DNS server.
Wanneer ik een UTP kabel rechtstreeks vanaf de KPN Experia box V10 in de computer plug is het probleem nog steeds niet verholpen.
Wij zitten thuis aangesloten op glasvezel van Reggefiber het kastje hiervan zit in de meterkast waar ook de slimme meter zich bevind.
De KPN experia box V10 hebben wij buiten de meterkast geplaats maar dat mocht ons probleem helaas niet verhelpen.

Heb jullie wellicht een oplossing voor dit frustrerende probleem?

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet,

Mechiel
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 30 oktober 2017, 17:36

Sowieso stoort die Landis + Gyr er niet op. Ik heb em zelf ook (super ding trouwens) en ervaar 0,0 problemen. Wel kan het zijn dat dichtbijzijnde stroomkabels storen op ethernet kabels.

Je geeft aan dat het ook met een UTP kabel niet verholpen is. E.g. het is dus geen WiFi probleem?
Weet je zeker dat dit sinds die meter gebeurt?
Loopt de ethernet kabel ergens direct naast de stroomkabels?

Robin
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Sowieso stoort die Landis + Gyr er niet op. Ik heb em zelf ook (super ding trouwens) en ervaar 0,0 problemen. Wel kan het zijn dat dichtbijzijnde stroomkabels storen op ethernet kabels.

Je geeft aan dat het ook met een UTP kabel niet verholpen is. E.g. het is dus geen WiFi probleem?
Weet je zeker dat dit sinds die meter gebeurt?
Loopt de ethernet kabel ergens direct naast de stroomkabels?

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Hallo MValentino en welkom op het Forum. De kwaliteit van WiFi is nogal afhankelijk van omgevingsfactoren en andere apparaten in de omgeving kunnen inderdaad een negatieve invloed hebben op het signaal. Zoals Robin echter ook al aangeeft: het is wel opvallend dat het probleem ook blijft bestaan als je het bekabeld probeert. Zou je Robin zijn vragen kunnen beantwoorden? Dan kunnen we verder kijken.
Reputatie 2
Badge
Hoi @MValentino

heb je toevallig op je slimme meter een uitleesapparaat aangesloten denk aan een plugwise smile 1 of iets dergelijks, die verbinding maakt met je experiabox via WIFI of UTP kabel ?

Reageer