Beantwoord

Wifi repeaters blijven gebruiken of losse WiFi Mesh Router en 2 Mesh wifi Points kopen

• 7 april 2018
  • 4 reacties
  • 685 keer bekeken

Ik heb dus een experia box met wifi en dan twee van die KPN versterkers.

Die versterkers doen het slechter en slechter. Maar ik begreep dat ik ze wellicht anders moet aansluiten.

Echter wat ik gelezen heb is deze wifi versterker oplossing misschien helemaal niet de juiste oplossing voor mij omdat ze dus versterken op punten waar je geen wifi en geen utp hebt. En ik heb overal UTP

Ik wil ze gebruiken als 1 wifi netwerk. Ik heb bij iedere "wifi versterker" dus gewoon utp kabel aangesloten en ik wil graag dat mijn devices gewoon automatisch van zwak punt naar sterk punt over springen.

Echter ..... ik denk waarschijnlijk al te snappen uit andere forum verhalen, dat ik deze dingen beter weg kan gooien en beter een losse WiFi Mesh Router en 2 Mesh wifi Points kan kopen.

Heeft iemand zo'n Mesh router met wifi points en werkt dat beter?
icon

Beste antwoord door wjb 7 april 2018, 11:13

Dan moet je dus op zoek naar de werkelijke oorzaak.
Zoals ik aangaf en ook ervaar kan je uitstekende resultaten behalen met KPN WiFi "versterkers". Die apparaten doen qua wifi absoluut niet onder t.o.v. menig professioneel wifi accesspoint, sterker nog, het wifi signaal van onze KPN WiFi "versterker" is krachtiger dan die van onze "professionele" EDIMAX CAP1200's.

De laatste maanden duiken er veel meldingen op van problemen met de wifi en dan met name in combinatie met de Experia Box V10. Welke Experia Box heb jij?
Met wat voor een mobiele apparaten ervaar je die problemen?

Nogmaals, zo'n Mesh systeem is interessant voor als je geen netwerkkabels kunt trekken. Als je dat wel kunt, dan zal je met wifi accesspoints dezelfde zoniet betere resultaten kunnen behalen.
Zaak is echter om uit te zoeken wat bij jou de oorzaak is van de problemen die je ervaart.

Meet ook eens met de WiFi Analyzer app op Android wat de veldsterkte is van jouw wifi toegangspunten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Wat een geldverkwisting zal dat gaan worden.
Met die KPN WiFi "versterker" zijn prima resultaten te behalen zolang ze maar met een UTP kabel op de Experia Box aangesloten zijn en beide ledjes op de KPN WiFi "versterker" blauw branden.
Apparaten zullen ook automatisch switchen naar het sterkste toegangspunt, maar dat zal zal alleen gebeuren als het signaal van het actieve toegangspunt onder een bepaalde sterkte komt. Tevens gebeurt dit niet à la seconde, maar gaat daar enige tijd overheen.
Ik gebruik zelf ook een bekabeld aangesloten KPN WiFi "versterker" op de tweede verdieping en daarmee zijn snelheden van 350Mbps geen uitzondering op onze 500Mbps glasvezelverbinding.
Laat je niet gek maken door die "marketing praatjes", zo'n duur Mesh systeem gaat je echt niets meer brengen t.o.v. een goed stel bekabeld aangesloten wifi accesspoints.
Nou, wat is geldverkwisting. Als het niet werkt dan heb je er niks aan. Dan koop ik liever iets wat echt goed is en ook werkt.

De kpn versterkers zitten op een utp kabel, lampjes zijn blauw, wifi toegang heb ik niet of heel traag.
Reputatie 7
Dan moet je dus op zoek naar de werkelijke oorzaak.
Zoals ik aangaf en ook ervaar kan je uitstekende resultaten behalen met KPN WiFi "versterkers". Die apparaten doen qua wifi absoluut niet onder t.o.v. menig professioneel wifi accesspoint, sterker nog, het wifi signaal van onze KPN WiFi "versterker" is krachtiger dan die van onze "professionele" EDIMAX CAP1200's.

De laatste maanden duiken er veel meldingen op van problemen met de wifi en dan met name in combinatie met de Experia Box V10. Welke Experia Box heb jij?
Met wat voor een mobiele apparaten ervaar je die problemen?

Nogmaals, zo'n Mesh systeem is interessant voor als je geen netwerkkabels kunt trekken. Als je dat wel kunt, dan zal je met wifi accesspoints dezelfde zoniet betere resultaten kunnen behalen.
Zaak is echter om uit te zoeken wat bij jou de oorzaak is van de problemen die je ervaart.

Meet ook eens met de WiFi Analyzer app op Android wat de veldsterkte is van jouw wifi toegangspunten.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Tvdsluijs, welkom terug op het forum! Vervelend dat je slecht WiFi ervaart met onze WiFi Versterker. 😞 Ik zie dat je ook in dit topic hierover in gesprek bent met wjb.

Werkt de WiFi wel goed als je deze op de V10 in z'n geheel uit zet en alleen via de Versterkers verbinding maakt?

Reageer