Wifi schakelt automatisch over / uit?

  • 20 July 2019
  • 18 reacties
  • 1433 keer bekeken

Ik heb een probleem sinds ik deze experiabox heb, op zowel wifi verbinding als op een bekabelde verbinding op mijn laptop wordt de verbinding verbroken en de andere verbinding ingeschakeld , dit gebeurd meerdere malen steeds. Ene keer vaker dan de andere keer. Het is storend als je bezig bent in bv een bingospelltje, daar gebeurd het namelijk het vaakste, ben je een bingo aan het spelen wordt de vaste verbinding ineens ongeschakeld naar wif (die overigens is uitgezet ) maar het gebeurd ook andersom, zit je op de wifi, wordt de wifi uitgeschakeld en zoekt hij naar een vaste verbinding. Kan iemand mij helpen dit op te lossen, want ik vind geen oplossing in get geboden info hierboven.

Admin: eigen topic aangemaakt, afgesplitst van Experia Box v10 - Veelgestelde vragen

18 reacties

Hallo @Cora ter Morsche , dat ligt in dot geval aan je computer.
Als je de pc bekabeld aangesloten hebt en je hebt de pc ook een keer met wifi aangesloten gehad, onthoudt de pc dat, is deze de bekabelde verbinding kwijt schakelt hij automatisch over nar de wifi-verbinding, eigenlijk wel handig, zo raak je in principe nooit je verbinding kwijt, misschien met uitzondering even van een overschakelmomentje.
Je zou e.e.a. in een Windows pc kunnen resetten door zowel de wifi- als de kabel-adapter virtueel te verwijderen uit de hardwarelijst.
De computer opnieuw op te starten en de adapters worden automatisch met de standaardwaarden opnieuw geïnstalleerd.
Succes.
Ok ja kan ik proberen natuurlijk. Maar het gebeurd heel vaak, terwijl de bekabelde verbinding er gewoon in zit. Dus dat zou betekenen dat die bekabelde verbinding dus regelmatig uitvalt? Op zijn minst 10 x per dag of meer. Dat vind ik zorgelijk, Ik had met onze oude modem ook van experia maar een ouder model, geen last van, de verbinding werkte altijd zowel op wifi als bekabeld, hoe vaak je de verbinding ook wisselde. Want binnen gebruikte ik de wifi en buiten bekabeld omdat daar de wifi haperde, te ver van de modem af. Maar het gebeurd dus ook andersom, in het begin gebruikte ik alleen de wifi en had de bekabelde nog niet eerder gebruikt met deze modem, die viel dus ook vaak weg en zocht die naar een bekabelde verbinding. Sindsdien heb ik hem altijd bekabeld verbonden en de wifi op de laptop uitgeschakeld, onze printer werkt op wifi, dus als ik die wil gebruiken moet ik de wifi weer handmatig even aanzetten om te kunnen printen.
Hallo @Cora ter Morsche , je kunt ook eens een nieuwe netwerkkabel proberen, kwaliteit minimaal CAT5e.
onze printer werkt op wifi, dus als ik die wil gebruiken moet ik de wifi weer handmatig even aanzetten om te kunnen printen.
Hoe heb je die printer dan ingesteld? Als die z'n eigen Wi-Fi "netwerkje" uitzendt begrijp ik dat, maar als de printer gewoon via Wi-Fi is aangesloten op de V10, zou de laptop er ook mee moeten kunnen verbinden als die laptop via een kabel op de V10 is aangesloten.
Dat heeft bij mij heel lang goed gewerkt, maar nu heb ik een printer die ook via een kabel werkt en dat heeft dan toch de voorkeur. Nu heb ik een laptop die alleen via Wi-Fi werkt maar die kan toch afdrukken op de (kabel)netwerk printer.
Hallo @Cora ter Morsche , je kunt ook eens een nieuwe netwerkkabel proberen, kwaliteit minimaal CAT5e.
netwerkkabel is een nieuwe en van die cathegorie
Reputatie 7
Hallo @Cora ter Morsche, welkom op het KPN forum. Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Super irritant dat de verbinding steeds overschakelt waardoor je even niet online bent. Ik zie dat Jan-D en Henk je hier al goed op weg helpen. Heb je ook al een kabel geprobeerd, zoals Henk en Jan hier voorstellen? We zien graag je reactie tegemoet 🙂

onze printer werkt op wifi, dus als ik die wil gebruiken moet ik de wifi weer handmatig even aanzetten om te kunnen printen.Hoe heb je die printer dan ingesteld? Als die z'n eigen Wi-Fi "netwerkje" uitzendt begrijp ik dat, maar als de printer gewoon via Wi-Fi is aangesloten op de V10, zou de laptop er ook mee moeten kunnen verbinden als die laptop via een kabel op de V10 is aangesloten.
Dat heeft bij mij heel lang goed gewerkt, maar nu heb ik een printer die ook via een kabel werkt en dat heeft dan toch de voorkeur. Nu heb ik een laptop die alleen via Wi-Fi werkt maar die kan toch afdrukken op de (kabel)netwerk printer.

Printer kan alleen maar op wifi, helaas kan daar geen vaste netwerkkabel aan. Ms is die wel de oorzaak van dat aan en afmelden, geen idee. Gekke is dat het alleen gebeurd met bingospelletjes, als ik gewoon op internet surf of mail kijk doet ie dat niet.
Reputatie 7
Dat is inderdaad vreemd, @Cora ter Morsche. Probeer in dat geval eens de WiFi op je laptop eens uit te schakelen als je toch al bent verbonden met een kabel. Dan zoekt het apparaat ook niet steeds naar beschikbare netwerken.
Dat is inderdaad vreemd, @Cora ter Morsche. Probeer in dat geval eens de WiFi op je laptop eens uit te schakelen als je toch al bent verbonden met een kabel. Dan zoekt het apparaat ook niet steeds naar beschikbare netwerken.

De wifi is uitgeschakeld, ondaks dat gebeurd het nog steeds elke keer. Omdat er geen wifiverbinding gemaakt kan worden schakeld de bekabelde wel weer in, maar als je een bingospelletje aan het spelen bent is dit niet handig, want verbroken verbinding met spel wordt niet hersteld. Dus je spel kwijt. Het gebeurd eigenlijk met alles, alleen met spelen valt het op. Geen idee wat er steeds om de wifi vraagt, want ik had alles ingesteld om via windowsinstellingen te doen. Enige wat ik iet geprobeerd heb is de internet adapter te verwijderen uit het systeem, maar ik vermoed dat dat ook geen soelaas zal bieden.

Reputatie 7
Dat is inderdaad erg irritant, @Cora ter Morsche. Voor een goed beeld van de situatie, als je de kabel in de pc/laptop doet heb je last van wegvallende internetverbinding? Of alleen als je met WiFi verbonden bent? Waardoor je de kabel erin drukt en er geen last meer van hebt.
Dat is inderdaad erg irritant, @Cora ter Morsche. Voor een goed beeld van de situatie, als je de kabel in de pc/laptop doet heb je last van wegvallende internetverbinding? Of alleen als je met WiFi verbonden bent? Waardoor je de kabel erin drukt en er geen last meer van hebt.

Het gebeurd in alletwee de gevallen, als ik op de wifi zit schakelt iets ineens de vaste verbinding in (ook al is de kabel niet verbonden) en als ik bekabelt ben en wifi aan/uit heb, gebeurd het ook. andersom dus dan probeert iets met de wifi te verbinden, omdat dat dan niet kan schakelt de vaste vanzelf weer aan, maar je bent dan wel te lang zonder zodat dingen gaan haperen. De eerste keer dat ik last ervan kreeg gebruikte ik de wifi, heb ik altijd gebruikt in huis, alleen met problemen van de wifi gebruikte ik weleens bekabeld om bij de modem te komen. Had daarvoor een kort kabeltje. Toen dat probleem zich steeds voor bleef doen (meerdere keren op een dag of avond) heb ik een nieuwe netwerkkabel gehad om de laptop daarmee te verbinden. Wifi toen uitgeschakeld en het probleem is er nog steeds, iets zoekt steeds naar de wifi, of iets probeerd de modem te detecteren waardoor comunicatie geblokkerd wordt en de verbinding uitvalt en er automatisch weer een verbiding wordt gemaakt via een of andere weg. Heb een goed internetsecurity op zitten en is dus geen virus ofzo, als dat zo was had ik er voordat we de nieuwe kregen er ook last van moeten hebben.
Je kunt beide adapters een verschillende prioriteit geven, waardoor je LAN-adapter altijd voorrang heeft. Het staat beschreven in dit (Engelstalige) artikel. Volg de procedure vanaf "The interface method". Dat is het makkelijkst.
"
Reputatie 7
Bedankt voor je toevoeging Henk2304! Goeie tip, daarmee selecteer je welk internetverbinding voorrang krijgt. In jouw geval, @Cora ter Morsche zou dat de LAN-verbinding, of wel de kabel moeten worden. Zo wijkt je computer niet af van de verschillende signalen die geboden worden 🙂
Je kunt beide adapters een verschillende prioriteit geven, waardoor je LAN-adapter altijd voorrang heeft. Het staat beschreven in dit (Engelstalige) artikel. Volg de procedure vanaf "The interface method". Dat is het makkelijkst.
"

Gedaan, zal mij benieuwen, heb nu daar ook de wifi adapter uitgeschakeld, kan hem altijd weer inschakelen als ik die nodig heb. bedankt
Reputatie 7
Heel goed, @Cora ter Morsche. Laat hier dan ook vooral je ervaring horen. We zijn benieuwd 🙂
Reputatie 7
Badge +24
onze printer werkt op wifi, dus als ik die wil gebruiken moet ik de wifi weer handmatig even aanzetten om te kunnen printen.

Dat is volslagen onzin. Die printer is via WiFi verbonden met de Experiabox. Je laptop is ook verbonden met de Experiabox, of dat nou bekabeld is of via WiFi maakt niet uit.
Tot nog toe geen verbindingsstoringen gehad, het heeft geholpen. 😀 dankje wel voor de tip Henk.
Tot nog toe geen verbindingsstoringen gehad, het heeft geholpen. 😀 dankje wel voor de tip Henk.
pffff te vroeg gejuicht, daarstraks toch weer 3 x gehad dat mn verbinding uit gaat en mn laptop opnieuw moet verbinden. grrrrrr.

Reageer