Vraag

wifi signaal access point werkt niet

  • 21 November 2020
  • 9 reacties
  • 286 keer bekeken

We hebben een internetkabel naar de schuur achterin de tuin getrokken. Als ik een laptop op die kabel aansluit, dan werkt het prima (snel internet). Als ik de kabel echter op een Experia access point aansluit om ter plekke wifi te hebben, dan werkt het niet. Het blauwe lampje van de experia gaat niet eens knipperen. Wat kan er aan de hand zijn?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Dat is vreemd.  Heb je de resetknop al gebruikt?

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @RobertH-U! Heb je de voorgestelde stap van @Joep1965 nog gebruikt en speelt het probleem nog steeds?

Het probleem is inderdaad nog steeds aanwezig.

Heb jij een ander voorstel?

Groet

 

Reputatie 7
Badge +17

We gaan er naar kijken! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Heb je daarnaast meerdere wifi versterkers? Zo ja wat is het resultaat als je een van de andere versterkers op die plek neer zet? Als laatste ben ik nieuwsgierig welk type versterker je daar hebt staan. Is dat een Experia wifi of bijvoorbeeld de superwifi?

Profiel is ingevuld.

We hebben 3 wifi versterkers van KPN. 2 staan op groen. Deze staan in huis. De derde staat achter in de tuin (daar waar ook het einde van de kabel heen is getrokken en dus het accespoint van kpn is aangesloten) en is meestal wit/orange.

We hebben nu 1 experia wifi. Deze staat aan het einde van de kabel en krijgt dus geen internet ontvangst.

Groet Nienke & Robert

 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u verstellen welke versterkers u precies heeft? Rond of vierkante? Wit of zwart?

De ronde witte

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb een vermoeden dat de kabel naar het schuurtje van bedenkelijke kwaliteit is.
Veel tegenwoordige kabels die je koopt hebben geen koper kerndraden maar bestaan uit aluminium, met een dun laagje koper er overheen. Dan is de demping te hoog (teveel weerstand) op die lengte.
Dat vertaalt zich terug in onbetrouwbare verbindingen.

De laptop kan er nog net wel mee overweg, maar kennelijk de WiFi-versterker niet meer.

Probeer eerst eens als test het Access Point binnen aan te sluiten, met een kort kabeltje.
Weet je in ieder geval of het Access Point werkt.

Als dat daar wel functioneert, wordt een vermoeden van slechte kabel naar schuur al meer bevestigd. Dan kun je als test nog eens een andere lange kabel uitrollen van een andere leverancier, en kijken wat dat oplevert.

Vergelijkbare voorbeelden ben ik al eerder tegen gekomen.
Na uitwisseling met een fatsoenlijke kwaliteit kabel is het dan opgelost.
Zie ook:

Reputatie 7
Badge +24

De ronde witte

 

Maar u heeft ook een Experia WiFi? Dat is een zwarte vierkante?Â