Beantwoord

wifi-signaal op de V9 verbeteren?

  • 30 May 2020
  • 58 reacties
  • 836 keer bekeken

Ik heb te weinig technische kennis, maar ervaar de laatste tijd problemen met WIFI, zeer traag en valt steeds uit. Is door KPN getest met de ap en download is slechts 10mb/s. Het is veel beter geweest. We hebben een oude Experia. Zelf heb ik 2 stuks TPlink AV500 powerline adapters gekocht omzet bereik te vergroten. Moet je wel regelmatig wisselen van tplink naar experia. De Experia is dus slechter geworden. Bekabeld is er geen probleem. Onze pcgamers klagen daar niet over. Alleen alle wifi gebruikers ervaren slecht en traag wifi. 5 smartphones, 2 tablets, ip camera en tv. De KPN app bevestigd dat het slecht is en adviseert dan om SuperWifi dingen te kopen voor Euro 149,00. Slechte service vind ik. Ik weet dat Wifi niet gegarandeerd wordt maar als een apparaat veel slechter is geworden dan zou je toch een betere service verwachten. Wat is nu de beste optie vraag ik mij af? De Fritz 7590 of wachten op de Box? En zijn dan de TPLinken nog te gebruiken? Ik zou graag een jip en janneke reactie willen. Ben 65 jaar en geen techneut.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Jeewee 13 June 2020, 12:34

Bekijk origineel

58 reacties

Hetzelfde probleem. Wifi is sowieso al slecht met de Experia. Heb al 2 stuks TPLinks aangesloten en het is een tijd beter geweest.  Maar de laatste tijd is het echt slecht. Reeds met de Wifi App op afstand getest. 10 Mb download gemeten. Slecht dus maar vooral niet stabiel. Valt steeds uit. Het enige dat KPN voorstelt is om die SuperWifi dingen te kopen. Het lijkt wel opzet om extra omzet te genereren. KPN moet gewoon goede routers leveren ipv die slechte wifi experia. En dan worden de abonnementskosten ook nog verhoogd. Reden om alles op te zeggen en over te stappen met alle abonnementen.

Admin: post samengevoegd in eigen topic

Badge +19

@Jeewee als je zo negatief bent is overstappen misschien wel de beste optie.

Admin: post samengevoegd in lopend topic

De gamepc's zijn bekabeld. Geen problemen. Tablets, tv en smartphones gebruiken wifi. Daar ervaren wij de problemen. Ik lees net dat KPN ook fritzrouters (box) gaat leveren. Die schijnt veel beter wifi te hebben. Jammer dat XS4ALL is overgenomen door KPN. 

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Reputatie 7
Badge +24

De gamepc's zijn bekabeld. Geen problemen. Tablets, tv en smartphones gebruiken wifi. Daar ervaren wij de problemen. Ik lees net dat KPN ook fritzrouters (box) gaat leveren. Die schijnt veel beter wifi te hebben. Jammer dat XS4ALL is overgenomen door KPN. 

De fritzbox leverd KPN nu al. 

Waar heeft u de Experiabox staan? Staat die op een goede plek? Open ruimte, ongeveer op kijkhoogte en zonder andere electronica/stroomdraden er omheen?

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Is opgehangen in het trapgat. Bewust niet in de meterkast. De kabels gaan vandaar naar de slaapkamers waar de gamepc's staan.  Dit is eerder geen probleem geweest. Ik denk dus dat het echt aan het wifi gedeelte ligt van de Experia. Als KPN de experia omruilt voor de Fritz zijn de problemen wellicht verholpen. 

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Reputatie 7
Badge +24

Is opgehangen in het trapgat. Bewust niet in de meterkast. De kabels gaan vandaar naar de slaapkamers waar de gamepc's staan.  Dit is eerder geen probleem geweest. Ik denk dus dat het echt aan het wifi gedeelte ligt van de Experia. Als KPN de experia omruilt voor de Fritz zijn de problemen wellicht verholpen. 

Dat kan je hier regelen: https://www.kpn.com/internet/fritzbox.htm

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Niet echt, dit is niet het omruilen van de Experia maar het huren van Fritz. Ook de Experia is bruikleen. Krijg ik geld terug als ik omruil? En nu heb ik 2 TPlink apparaten omdat de Experia te zwak is. Vind het niet echt klant vriendelijk dat ik moet betalen voor een andere router terwijl ik al betaal voor een slechte router. Ik lees dat de Fritz wordt vervangen als deze defect gaat. Waarom dan niet de Experia vraag ik mij af? Kan de Fritz net als de Experia ook worden opgehangen? Welke zekerheid heb ik dat de Fritz wel genoeg dekking biedt en ook de download snelheid heeft waar ik voor betaal? Kan de Fritz wel samenwerken met TPlink. Ik heb namelijk een IP camera op de oprit die gekoppeld is aan een monitor en met een internetaansluiting aan de TPlink. Sorry voor al deze vragen. 

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Niet echt, dit is niet het omruilen van de Experia maar het huren van Fritz. Ook de Experia is bruikleen. Krijg ik geld terug als ik omruil? En nu heb ik 2 TPlink apparaten omdat de Experia te zwak is. 

Hallo @Jeewee , wat zou je om willen ruilen en waarom zou je geld terug terig willen hebben waarvoor?

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Ik betaal voor de Experia en de wifi is veel te traag en valt vaak uit. De Fritz is kennelijk veel beter. Maar waarom zou ik daar extra voor moeten betalen? KPN moet gewoon goede en betrouwbare apparatuur leveren, lijkt mij. Dat betaal ik toch voor? KPN heeft zelf al op afstand getest en geconstateerd dat het slecht is. Maar dan bieden ze SuperWifi dingen aan die je dan moet kopen. Vreemd toch

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Reputatie 7
Badge +24

Ik betaal voor de Experia en de wifi is veel te traag en valt vaak uit. De Fritz is kennelijk veel beter. Maar waarom zou ik daar extra voor moeten betalen? KPN moet gewoon goede en betrouwbare apparatuur leveren, lijkt mij. Dat betaal ik toch voor? 

Nee, daar betaald u niet voor. U betaald voor internet op 1 bekabeld aangesloten pc. WiFi bied KPN wel aan, maar als het niet voldoet aan uw wensen, dat zult u zelf moeten investeren in iets wat wel aan uw wensen voldoet.

Admin: post samengevoegd in lopend topic

Dankjewel, duidelijk.  Maar wat voor zekerheid heb ik dat de Fritz wel goede wifi geeft? En kan ik de TPlink apparaten nog gebruiken?

Admin: post samengevoegd in lopend topic

TPlink zijn powerline adapters. Type AV500…

Admin: post samengevoegd in lopend topic

@Jeewee

welke experiabox heeft u

 

 

 

Reputatie 1

@Jeewee het is vanaf afstand moeilijk te zeggen wat hier precies de oorzaak van is,

het kan zijn dat de WiFi band is verzadigd met netwerken in de buurt.

Dan hebben die WiFi mesh adapters een degelijk nut. Deze kunnen dan een kanaal boosten zodat je in de buurt van de mesh adapter weer een snellere verbinding heb.

het kan ook zijn dat door ouderdom van de experiabox de verbinding achteruit is gegaan/gaat.

hier kan een nieuwe experiabox genoeg zijn ook de mesh adapters kunnen hier uitkomst bieden.

Dankjewel Snake.

Ik denk zeker dat het met ouderdom heeft te maken. Ben benieuwd naar KPN reactie / voorstel. 

@Jeewee

Nogmaals welke experiabox heb je nu

Als dat een v7 of ouder is kom je in aanmerking voor een nieuwer model

Ik heb een Experia V9.

een v9 heeft niet een al te goede wifi

maar helaas ruilt kpn deze niet wel als er een defect is bij de v9

dan zou u de kpn verbeter je wifi tool nog een keer kunnen doen

en kom je misschien in aanmerking voor 1 of 2 gratis experia wifi

 

Wifi is nooit perfect geweest, maar wel veel beter dan de laatste maanden. Dank om te bevestigen dat wifi van de V9 niet goed is. Hoe kan ik KPN laten reageren op deze berichten? 

wachten tot een webcare het op pakt

ik kan je aanraden even een nieuw eigen topic te starten hier op het forum

dan kun je beter geholpen worden

 

Dankjewel, dit is mijn eerste forum ervaring. Tot nu toe heb ik alleen gereageerd op anderen. Dus nooit een eigen topic gemaakt

Reputatie 7

Dankjewel, dit is mijn eerste forum ervaring. Tot nu toe heb ik alleen gereageerd op anderen. Dus nooit een eigen topic gemaakt

Niet jokken @Jeewee, bijna zes jaar geleden ben je al eens een topic gestart. :wink:

Moet je na gaan 5 jaar al een v9 of langer

Dan mag je nu wel een keer wat nieuwer

7x24 5 jaar lang dat is best veel

https://forum.kpn.com/internet-9/xbox-360-met-experia-v10-260801?postid=260801#post260801

 

Toch weer opmerkelijk dat ik nu 5 emails binnen krijg

Kpn webcare je mag voor deze mensen die na 2 dagen hun berichten veranderen ook blokkeren (na een uur geen veranderingen meer)

Net als bij mij na een uur geen veranderingen meer kunnen maken op het forum

Reputatie 7

Hoi @Jeewee, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community raadpleegt. Hier hebben verschillende deskundige leden al gereageerd om kennis en informatie over te dragen. Daarvoor ben je hier aan het juiste adres. Ik heb voor het overzicht de reacties in 1 topic gebundeld. Zodat we alle informatie en post snel kunnen vinden.

Met kabel zijn de gamers tevreden, dat is goed nieuws. Het signaal komt dus goed op het modem binnen. Er is alleen wat irritatie door een langzame wifi verbinding (terecht), kan daar iets aan gedaan worden? Zeker wel! 

Dat de Experia box V9 geen goede wifi uitzendt, is wat kort door de bocht. Het modem functioneert op wifi via single-band: 2,4 GHz , dat heeft jaren volstaan. De nieuwere modems zenden het wifi-signaal door op een dual-band :  2,4 GHz en 5 GHz. Er is dus een nieuwer en beter alternatief. De techniek staat niet stil ;)
Daarnaast is goede wifi altijd een samenspel. Ieder huishouden en huis is anders. De een woont compact, gelijkvloers met niet al te veel storingsbronnen en kan dus met 1 modem (router) voldoende wifi-dekking krijgen in elk vertrek. Maar een ander woont iets ruimer met veel meer gebruikers en wifi-slurpende devices en veel storingsbronnen in de buurt. Dus naar gelang je; woonsituatie, behoefte en gebruik kom je op meer ondersteuningsmiddelen uit zoals wifi versterkers (acces points) om je hele huis (en tuin) van snelle en stabiele wifi te voorzien. 

Die ondersteunende middelen heb je nu ook, in de vorm van een TP-link AV500 (wifi ?) powerline adapters. Heb je die al eens nagelopen? Deze producten zijn misschien toe aan een update waardoor het wifi-signaal weer sneller en stabieler is. 

Het is raadzaam om je bestaande modem af en toe even te controleren en optimaliseren. Omdat na verloop van tijd de ‘kanalen’ dichtslibben door meer verkeer op de (omringende) frequenties. Er komen steeds meer apparaten in huis (én dat van de buren) met een wifi-verbinding. Die moeten allemaal over de internet-wifi-snelweg, waardoor je netwerk verzadigd raakt (filevorming) en snelheid en stabiliteit verliest. Lees hierover meer op: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi  

Je kunt via onze online tool: de KPN Wifi Manager je wifi in huis verbeteren. Loop die ook nog eens na. Welke snelheden meet je, en welk advies krijg je? 

 

Reageer