Beantwoord

Wifi snelheid bij 1 GigaByte abonnement

  • 11 July 2021
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren 1 gigabyte upload snelheid via de utp kabel maar niet via wifi. Is die snelheid ook mogelijk via de Experiabox v10 voor wifi?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 July 2021, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Dat ga je niet halen via wifi maar niet getreurd, er is geen enkel mobiel apparaat waar je die bandbreedte ook daadwerkelijk nodig zult hebben.

Ik maak me zelfs sterk dat je te veel geld uitgeeft aan jouw Internet abonnement en dat je aan 200Mbps of zelfs 100Mbps al voldoende hebt.

 

Waarom denk jij een bandbreedte van 1Gbps nodig te hebben?

Wij maken met 5 personen intensief gebruik van internet en mijn vrouw maakt grote presentaties in Powerpoint voor bedrijven met animaties. Vandaar.

Reputatie 7

Wij maken met 5 personen intensief gebruik van internet en mijn vrouw maakt grote presentaties in Powerpoint voor bedrijven met animaties. Vandaar.

Daar heb je echt bij lange na geen 1Gbps voor nodig.

Jaren terug dacht ook ik dat wij als gezin van 5 met 3 middelbare scholieren het grootste abonnement (toen 500Mbps) nodig zouden hebben maar als je echt inzage hebt in jouw verbruik dan zal je zien dat je waarschijnlijk nog geeneens 100Mbps verbruikt.

Ik heb ons abonnement destijds juist teruggezet naar 200Mbps en als ik geen backups zou synchroniseren tussen mijn NAS thuis en een NAS elders dan zou ik zelfs overwegen om terug te gaan naar 100Mbps.

Ik raad je echt aan om jouw abonnement ook eens terug te zetten naar 200Mbps en te kijken of je daar überhaupt iets van merkt. Als je echt verschil merkt dan kan je hem zo weer op 1Gbps zetten maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat dat niet nodig zal blijken.

Reputatie 7
Badge +24

Als je een verbinding met 5 personen gebruikt, dan moet je de snelheid ook door 5 delen hé? Dan heb je dus 200 mbit per persoon. Niet 1000 mbit per persoon 😉

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @familiemikkers, welkom op ons forum! 1GBit/s via wifi wordt wel wat lastig. Bekabeld zou je wel in de buurt moeten komen. Als je deze snelheden echt nodig hebt kun je dan ook het beste een kabel gebruiken.
Met onze online wifimanager kun je het meeste uit je draadloze verbinding halen!