Beantwoord

wifi snelheid KPN versterker

  • 26 May 2020
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb een KPN versterker (wit vierkant kastje) aangesloten met een kabel aan de Experiabox V10. Het kastje werkt als een access point. Vanuit het kastje gaat een kabel naar een tv in de kamer en een tv naar de serre. Alles werkt prima. Alleen de snelheid van de draadloze verbinding van laptop naar access point is traag. Als ik gegevens overzet naar de NAS dan gaat dat met 8 tot 10 mb/s. Waar kan dat aan liggen?

icon

Beste antwoord door Jankees 4 June 2020, 10:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Jankees. En als je op die laptop een speedtest uitvoert? Wat haal je dan? Ben benieuwd of er verschil zit met data overzetten op een NAS. Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet helemaal hetzelfde is namelijk.

Reputatie 2
Badge

Hoi @Paul_. De speedtest geeft 89 mbps als download aan. Een upload geeft 35 mbps aan. Dus prima cijfers, De upload naar de NAS is idd beduidend langzamer.

Reputatie 7
Badge +24

U bedoelt 8 - 10 megabyte? Waar ziet u de snelheid naar de nas staan? In Windows? Tijdens uploaden van de bestanden naar de nas?

Zoiets?

Reputatie 7
Badge +25

Als het MBps is, dan is dat wel een belangrijk detail inderdaad, goed punt.

Maar als het wel Mbps is, kan het dan de schrijfsnelheid zijn? Ik ben niet zo slim als een @Nick83 of @wjb wat dat betreft, dus voor mij is het ook een beetje zoeken.:sweat_smile:

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat Nick83 wel een punt heeft.

De Mbps moet ik nog door 8 delen dus idd rond de 10MB. En dan zijn de cijfers wel logisch. Er is een verschil tussen Mbps en MB en dat verschil kende ik niet totdat Nick83 dit meldde.

 

ik zie de upload Inderdaad in zo’n grafiek zoals je laat ziem

Reputatie 7
Badge +25

Ik denk dat Nick83 wel een punt heeft.

De Mbps moet ik nog door 8 delen dus idd rond de 10MB. En dan zijn de cijfers wel logisch. Er is een verschil tussen Mbps en MB en dat verschil kende ik niet totdat Nick83 dit meldde.

 

ik zie de upload Inderdaad in zo’n grafiek zoals je laat ziem

Ja precies. Dan hebben we het lek boven denk ik.

Speedtests zijn vaak in Mb/s, en (grote) bestanden down- uploaden/verplaatsen is vaak in MB/s. 1MB = 8 Mb. Belangrijk verschil. :slight_smile:

Dank @Nick83 

Reputatie 2
Badge

Allen bedankt voor het meedenken. En @Nick83 bedankt voor jouw opmerking.Â