Beantwoord

Wifi (storingen) door zonnepanelen

  • 4 February 2020
  • 3 reacties
  • 377 keer bekeken

Storingen met / zwak Wifi is ons niet vreemd. We hebben daar WiFi versterkers voor en al jaren gebruiken we de tool om van kanalen te wisselen om beter (sneller) WiFi te hebben in het hele huis. Dit leek lang goed te gaan. Nu hebben we sinds 3 weken zonnepanelen op het dak. Het lijkt er op dat het hele ‘thuisnetwerk’ van slag is. TV ontvangers worden niet herkent (foutmelding). We maken gebruik van Devolo DVS verbindingen in drie kamers. Daarnaast is de Wifi meermalen in de week de weg kwijt. Signaal wordt wel gezien door apparaat maar verbinding maken niet mogelijk. Sonos en Philips Hue werkt hierdoor niet en Iphone springt op 4G. Niet wenselijk uiteraard. Na harde reset (stekker eruit van Experiabox) werkt alles na paar minuten weer. Dit doe ik nu minimaal 5 a 6 keer per week. Wie kan mij vertellen wat het probleem is. En hoe ik dit kan (laten) oplossen. Ik ben geen techneut (lees: niet handig met IT).

icon

Beste antwoord door wjb 4 February 2020, 17:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De Devolo's werken niet meer. Dit komt door de zonnepanelen die voor iets verstoring op het elektriciteitsnetwerk zorgen. Hierdoor krijgen de Devolo's geen goede verbinding meer met elkaar. U bent niet de eerste hier opt forum met dit verschijnsel. De enige oplossing is utp kabels leggen.

Reputatie 7

Het kan inderdaad zou zijn dat de zonnepanelen zorgen voor vervelende interferenties op het lichtnet. Wat je nog kan proberen is de drie adapters bij elkaar in de rug steken en opnieuw met elkaar verbinden door ze te resetten.

Dit moet je dan doen terwijl de omvormer van de zonnepanelen ook werkelijk stroom levert.

Is het overigens zo dat je dit probleem niet ervaart als het buiten donker is?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Raymond, welkom op het forum! Ik verwacht, als ik je verhaal zo lees, ook dat de zonnepanelen voor ongemak zorgen. Heb je de tip van wjb kunnen testen? 

 

Als het enigszins mogelijk is, zou ik je echter wel aanraden om kabels te trekken, dat zal een betere verbinding geven.