Beantwoord

Wifi uitbreiden via Tp-link Deco P7

  • 26 August 2020
  • 5 reacties
  • 454 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Wij zijn sinds kort overgestapt van Ziggo naar Kpn.

Bij Ziggo hadden wij ons wifi netwerk uitgebreid via TP-link Deco P7 en werkten onze 3 airport extreem adapters, ingesteld enkel voor airplaiy 2, prima.

 

Tp-link zorgde echter bij KPN voor wegvallend internet op willekeurige momenten en willekeurige apparaten. Dus de TP-link verwijderd en enkel KPN wifi in gebruik.

Echter is deze niet toereikend in het hele huis/ tuin én werken de airport extreems niet meer naar behoren. Deze laatste vallen steeds weg waardoor we onze muziek niet meer kunnen streamen.

 

Nu wil ik de Tp-link deco P7 toch weer opnieuw gaan aansluiten.

Ik wil de TP link als een acces point gaan instellen. heb hierbij de volgende gegevens nodig (zie screenshots) 

Wie kan mij helpen met de juiste instellingen?

 

 Ik kan kiezen uit de volgende instellingen:

 

 

Alvast bedankt...

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 31 August 2020, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Mamamoeder!

Heel begrijpelijk dat je de TP-link weer aan wilt sluiten, als alles daarmee voorheen altijd vlekkeloos gewerkt heeft :slight_smile: Bij KPN krijg je een dynamisch IP adres, meer dan dit weet ik zelf niet van de instellingen aangezien het aansluiten van externe apparatuur buiten de standaard ondersteuning van de klantenservice valt. Mocht je er niet uitkomen, dan kent dit forum vele gebruikers als @wjb  en @Nick83 die hier wel helemaal in thuis zijn en kan je hier via de community vast mee verder worden geholpen!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel  :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +24

Tja... ik zou hier best wel op in willen gaan. Maar topicstarter moet wel reageren...

@Nick83 Is het ook mogelijk om zelfde netwerknaam en wachtwoord te gebruiken als de expira box?

dus eigenlijk de deco’s te gebruiken als uitbreiding van de huidige kpn wifi ipv kpn wifi uitschakelen en alleen de deco’s te gebruiken als acces point?

Ik zit in hetzelfde schuitje.  (Van Ziggo+setje Deco P7 naar KPN+setje wifipunten naar Deco P7 weer in gebruik willen nemen).

Als we internet hadden, hadden we het ook in het hele huis, met Deco. De wifipunten redden het niet naar de bovenliggende etages in huis. Ik heb de Deco aan de KPN modem hangen en de wifipunten uitgezet. Om de een of andere reden is de signaalsterkte op de deco's boven niet meer als voorheen. Ik heb de Wifi op de KPN modem met de Wifi AAN/UIT knop uitgezet. Mis ik nog een bepaalde instelling ergens? De Deco P7 op de 1e zegt dat het signaal van de begane grond matig is. En de P7 op zolder zegt dat het signaal  van de 1e verdieping matig is. Voorheen stonden beide op 3 van de 3 signaalsterktestreepjes. Ik heb geëxperimenteerd met alleen 2.4GHz en dual met 5GHz. Maar dat hielp niets.