Beantwoord

Wifi valt steeds vaker weg

  • 22 September 2020
  • 21 reacties
  • 283 keer bekeken

Goede morgen.

De laatste tijd valt onze wifi steeds vaker weg.

( reeds meerdere keren, via knp, de " verbeter u wifi" via mijn kpn gedaan) 

Gisteren was de hele router van slag.

Na herstart van de router V9 doet die het weer. Echter door een aantal smart apparaten in huis is dit niet wenselijk.

Heeft iemand een idee hoe ik hiervan af kan komen ( harde resset ofzo)?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 September 2020, 21:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Goedemorgen, heb je alleen een modem of gebruik je ook Wi-Fi versterkers? Gebruik je ergens draadloze verbindingsets? Staat het modem op een centrale plek in huis?

onze tv ontvangers zijn allen bedraad aangesloten en tv's zelf ( YouTube etc) gebruiken we via wifi dus draadloos.

we maken gebruik van de experia wifi ( arcadyan)

De  Modem staat centraal in ons huis. 

in de meterkast.

Badge +19

Bedoel je met experia wifi de kleine zwarte of de witte vierkant?

die kleine zwarte. die hebben we ook beneden aangezien we beneden alles met wifi doen

Badge +19

Welk modem heb je? Alleen bij de v10a kan de Wi-Fi op het modem aan staan bij de overige moet de wifi uit. Dus ik ben benieuwd.

Wij hebben de V9 router en de wifi komt via de de experia wifi

het kleine zwarte wifi kastje zit natuurlijk bekabeld aan de router

Badge +19

Heb je 1 versterker? Zoja waar heb je die staan? Is de wifi Op de v9 uit?

ja hebben 1 wifi versterker  ( deze geeft op zolder na overal genoeg dekking) hik staat in de meterkast  dus centraal in huis en wifi op de router zelf staat uit. Dit werd toen automatisch gedaan bij instellen van die versterker.

tot een paar maand geleden nooit problemen gehad altijd werkend internet en wifi gehad. 

 

Ook geen idee wat er is veranderd

Badge +19

Vreemd dat het niet goed meer werkt.  Heb je de experiabox en de versterker al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

wel stekker er even uit gehaalt en later weer terug gedaan natuurlijk.

Ik  zal morgen eens alles weer terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ben210, zo ineens is het WiFi signaal verslechterd. Dit hoeft niet door iets te komen bij jou, maar kan ook komen doordat er bij de buren iets veranderd is. Het is namelijk een draadloos signaal dat door de lucht gaat, dat afhankelijk is van factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Ik wil je aanraden om de tips voor wegvallende WiFi eens door te lopen. 

Ik ga er mee aan de gang.

Kijken of het helpt

 

dank u

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben erg benieuwd. Ik hoor graag je bevindingen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer gezien. Ik ga er daarom vanuit dat het verbeterd is. 

Sorry Bart z ( kon niet eerder reageren )maar helaas is het probleem niet verholpen.

nog steeds is de wifi slecht maar vandaag viel ook tot 2 maal het tv signaal weg.dit was tegelijk met het moment dat de wifi ook weg viel.

( tv is bedraad aangesloten) 

Ik heb dus ergens het vermoeden dat het niet zozeer in het signaal zit maar eerder in de router.

Reputatie 7
Badge +20

Dat geeft niet hoor. Naast de WiFi, viel dus ook het tv-signaal weg. Het kan dan zijn dat er meer aan de hand is inderdaad. Ik heb daarom jouw verbinding eens doorgemeten. Ik meet zo geen verbrekingen. Kabels zitten wel allemaal goed? Zo ja, dan wil ik je adviseren om het glasvezelkastje eens stroomloos te maken voor 2 minuten en daarna het modem te herstarten? Als ook het herstarten niet werkt, dan graag de stappen nog eens herhalen en het modem resetten

dacht dat het probleem was opgelost door het resetten maar vanavond al 3 keer dat het complete wifi signaal wegvalt ( ook tv kijken lukte niet meer code f303).

Iemand nog andere oplossingen? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik meet de verbrekingen zo niet terug. De lijn is dus goed. Je hebt dus het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor 2 minuten en het modem gerest. Kabels heb je ook allemaal nagelopen? Beste is om ze even helemaal los te halen en dan weer in te pluggen, weet je zeker dat ze goed komen te zitten. Wil je voor de zekerheid het modem nog een keer resetten

Heb er nu de laatste dagen geen last meer van gehad dus ga er voor nu uit dat het allemaal goed is.

 

dank u wel

gr

Ben

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt helemaal top. Mocht er nog weer iets zijn, dan horen wij dat.