Beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 6 August 2020
  • 15 reacties
  • 318 keer bekeken

WiFi problemen.
Al een aantal jaren problemen met WiFi. Diverse monteurs zijn langs geweest, laatste monteur haalde gelijk twee versterkers er tussen uit die zijn voor tv en niet voor WiFi zij hij. Twee  nieuwe rechthoekige door monteur laten plaatsen maar uiteindelijk waren er telkens toch weer problemen. Uiteindelijk maar de ronde mesch versterkers gekocht, maar deze geven regelmatig weer problemen in onze kamer, maar op ons balkon ( anderhalve meter vanaf versterker) is het helemaal hopeloos.Regelmatig helemaal geen signaal. Wij worden er nu zo langzamerhand wel heel erg moedeloos van. We dachten met het meschsysteem het probleem te hebben opgelost, maar niets is minder waar. Maar misschien heeft het forum een oplossing hoe dit probleem op te lossen.

In de meterkast hangt een V10 met ernaast een mesch versterker, in de woonkamer staat de andere mesch versterker.

Kan je naast de meschversterkers ook nog een repeater plaatsen???

Misschien na 45 jaar toch maar eens met een andere provider gaan praten of die een afdoende oplossing heeft.

Met vr.groet, Dirk

icon

Beste antwoord door Baviaan10 21 August 2020, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

eku1939

 

Heb dezelfde problemen,weet geen oplossing en vele monteurs zijn niet deskundig genoeg.

Sedert ik van Telfort ben overgestapt naar KPN zijn er alleen maar problemen met Wifi,meestal zelf veroorzaakt door de provider.

TV en vaste telefoon werken perfect.

e ku1939

WIFI-problemen worden zelden door de provider veroozaakt maar door storingsbronnen in en om het huis zoals een magnetron, draadloze deurbel, enorm veel netwerken in de buurt en dergelijken.

Wat een oplossing zou kunnen zijn in uw geval is om het 2.4ghz en de 5ghz te splitten. Dus 1 WIFI-netwerk voor de 2.4 en een voor de 5ghz, dat kan in de Experiabox worden ingesteld.

Daarna met telefoon alleen verbinden met de 5ghz en niet met de 2.4ghz.

Als dat nog niet voldoende werkt, met de app “wifi analyzer” (Android) kijken welke vrije kanalen er zijn op de 5ghz en deze handmatig op de Xperiabox instellen.

Reputatie 6
Badge +6

Dat je hier moedeloos van wordt @Baviaan10 snap ik wel alleen is overstappen geen ‘oplossing’. WiFi is WiFi ongeacht je provider, werkt overal exact hetzelfde. 

Beste evjl01

Het binnenkomend signaal van de

KPN is bij mij zeer zwak,daarom al die problemen.Het ligt dus aan de provider.

Bij mij zijn 2 monteurs geweest en die hebben niets opgelost,maar wel betalen.

eku1939

 

 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Beste @eku1939 

Wanneer iemand problemen ervaart met het signaal dat binnenkomt op het modem zal dat (uiteraard) ook doorwerken in het WiFi signaal. Dat werkt bij elke provider zo ;) maar dat neemt niet weg dat WiFi een universele techniek is. Als er een goed signaal binnenkomt op het modem maakt het voor de WiFi in principe dus niet uit welke provider je hebt. KPN gaat van alle providers trouwens wel het verst in de ondersteuning van de WiFi. Op die manier proberen zij het verschil te maken.

Reputatie 7
Badge +15

@Baviaan10 Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zoveel problemen ondervindt met je wifi signaal. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Beste Rutger,

Zoals gevraagd het profiel ingevuld.

m.vr.groet,

Dirk Ansink

Reputatie 7
Badge +15

@Baviaan10 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Als ik de gegevens uitlees dan zie ik maar 1 wifi versterker terugkomen. Het lijkt er dus op dat de tweede versterker op dit moment niet werkt, wat ik in dat geval zou willen adviseren is om de Superwifi punten even opnieuw te configureren.  Ik verwacht namelijk dat als beide versterkers goed aangesloten zijn en samenwerken dat de wifi verbinding in ieder geval beter zou moeten werken dan nu. 

Goedemorgen Rutger,

Bedank voor je antwoord. Maar even een paar vragen. Moet ik de beide superwifi’s resetten (terugzetten in fabrieksstand ). Moet ik op de V10 de WiFi eerst weer aan zetten?

Dus met een schone lei weer beginnen.

Ik zie graag je antwoord hierop.

Met vr.gr, Dirk Ansink

Reputatie 7
Badge +15

@Baviaan10 Ik zou inderdaad proberen met een volledig schone lei te beginnen. Dus versterkers afkoppelen, wifi op Experiabox aanzetten. Versterkers naar fabrieksinstellingen. En daarna de configuratie starten waardoor beide Superwifi punten dus het wifi signaal van de V10 zouden moeten overnemen. Zou je kunnen laten weten of het is gelukt?

Beste Rutger,

Gisteren alles opnieuw geconfigureerd zoals door alle aanwijzigingen van jou gegeven. Nu hebben we weer goed signaal in de woonkamer en op het balkon, net zoals toen ik voor het eerst de super WiFi versterkers had geconfigureerd. Nu heb ik nagedacht over de oorzaak van de terugval. Een hele tijd geleden heb ik met de storingsdienst gebeld, we hadden volgens de Speedtest maar ongeveer 20. Op aanwijzing van de betreffende dame van de helpdesk de V 10 gereset. Maar toen was ook de WiFi op de V 10 weer geactiveerd, die ik later weer uitgezet. Maar nu denk ik dat door de reset de connectie van de super WiFi versterkers verstoord is geraakt. Heb je daar een antwoord op? Als dat werkelijk mogelijk zou zijn weet ik dat ik bij de eventuele volgende reset de super WiFi versterkers opnieuw moet aankoppelen. Ik ben benieuwd of mijn gedachte erover juist zou kunnen zijn. Mag ik bij een volgend probleem weer bij jou aankloppen, heb je een link of iets dergelijks dat ik rechtstreeks bij je uit kan komen. Voor nu heb je mij uitstekend geholpen, ik denk dat de helpdesk mij weer de V 10 zou hebben laten resetten wat dan weer geen afdoende oplossing geboden zou hebben. Laten we maar er van uit gaan dat het probleem bij ons nu is opgelost. 
 

Hartelijk dank voor de genomen moeite,

Dirk Ansink

Reputatie 7
Badge +15

@Baviaan10 Super om te lezen dat het probleem opgelost is! De situatie zoals door jou geschetst kan inderdaad voorkomen. Sowieso is het na een reset handig om wifi versterkers opnieuw te koppelen. Ook al is dit niet altijd nodig. Er is helaas geen mogelijkheid om mij direct te benaderen, maar op het moment dat je een topic start dan zijn mijn collega's minstens even behulpzaam en capabel als ik! 😊

Dank je Rutger

Badge

Hallo,ik heb 2 WiFi versterkers (rond en wit ).Een van hen staat bij de TV in de woonkamer,en de andere heb ik in de keuken op de tafel geplaatst.Die in de woonkamer doet het perfect,maar die in de keuken springt geregeld op oranje en dan weer op groen.Ervaart iemand dat probleem ook,en wat om dat te verhelpen !

Reputatie 7
Badge +15

@2007Pluto Dan lijkt het er op dat dit punt even de verbinding verliest, je zou kunnen proberen dit punt dichter bij het goed werkende Superwifi punt de zetten. Het beste is dat er niets tussen staat dat het signaal kan blokkeren.