Vraag

Wifi valt weg

  • 19 January 2019
  • 11 reacties
  • 398 keer bekeken

De wifi valt regelmatig helemaal weg. Tv geen probleem. Experia 10 plus 4 kpn versterkers. Ben ik de enige?

11 reacties

Reputatie 7
Dus je hebt een Experia Box V10 (zonder A) en vier KPN WiFi "versterkers" (de witte met 4 LAN poorten). Klopt dat?
Op wat voor een appara(a)t(en) valt de wifi regelmatig weg? (Merk en type)
Is IPv6 actief op jouw Experia Box?
Als je die inactief zet valt de wifi verbinding dan ook nog regelmatig weg?
Op de voorkant staat Experia V10, en idd 4 wiite KPN boxen met 4 lanpoorten.
WIFI valt weg bij alle mobiele telefoons (apple) en Ipads. Soms blijft alleen de Experiabox WIFI actief met 1 streepje waar dit normaliter 3 streepjes zijn.
Wat is IPv6 en hoe kan ik deze uitzetten?
Reputatie 7
Als je inlogt op de Experia Box op http://192.168.2.254 dan kan je daar die IPv6 instelling vinden.
Ik denk echter niet dat dat het probleem is gezien het feit dat jij aangeeft dat de wifi van de KPN WiFi "versterkers" weg lijkt te vallen en de de sterkte van wifi van de Experia Box laag wordt.

Heb je hetzelfde fenomeen dan ook op apparatuur van andere makelij?
Ik heb geen ander merk dan Apple... Het wegvallen duurt enkele seconden tot minuten en er kunnen enkele uren tussen een uitval zitten.
Reputatie 7
Zelf heb ik een KPN WiFi "versterker" op de 2e verdieping staan en ik heb nog nooit geconstateerd dat deze plat lag.
Ik gebruik zelf geen Experia Box meer en de WiFi bij ons thuis wordt verzorgd door 3 CAP1200's en die KPN WiFi "versterker" op de 2e verdieping.

Jammer dat je geen apparatuur van andere makelij hebt want ik ben wel benieuwd of de KPN WiFi "versterker" nog wel zichtbaar zijn en wat de veldsterkte van al die apparaten is.
Helaas is er, naar ik begrepen heb, geen app op iOS waarmee de veldsterkte van jouw wifi toegangspunten gemeten kan worden. Als je een Windows of Android device beschikbaar zou hebben dan zou je daarmee de veldsterkte (dBm) kunnen meten.
Dag,
Ik heb de online verbetertool nogmaals gedraaid en er is een andere golflengte gekozen. Toch is het wegvallen niet verholpen.
Ik heb inmiddels een Samsung pad geleend met een programma dat de netwerksterkte aangeeft. Als er signaal is (met nadruk op als) dan is het signaal niet slecht.
Enig idee wat ik nog kan doen?
Ik werd wel nieuwsgierig bij de opmerking dat je geen experiabox meer gebruikt? Ik was in de veronderstelling dat je alles kunt gebruiken wat je maar wilt, maar pas achter de exp box. Dat klopt niet?
Reputatie 7
Als er signaal is (met nadruk op als) dan is het signaal niet slecht.
Hoeveel dBm meet je dan?
Hoeveel procent van de tijd is er dan geen signaal?

Ik werd wel nieuwsgierig bij de opmerking dat je geen experiabox meer gebruikt? Ik was in de veronderstelling dat je alles kunt gebruiken wat je maar wilt, maar pas achter de exp box. Dat klopt niet?
Zie het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".
signaal valt enkele keren per uur weg. duurt enkele seconden (1-10). Ik zag dat mijn experiabox signaal exact overeenkomt met het signaal van mijn hp printer. Kan dat een oorzaak zijn?
Db 72 to 30db afh van plaats en welke versterker.
de wifi analyzer geeft bij kanaalbeoordeling aan dat mijn huidig kanaal (3) 0 sterren heeft en kanaal 14,13,12 tot wel 10 sterren. Hoe kan ik dit handmatig wijzigen?
Toelichting op mijn vorige opmerking: het gaat bij dat kanaal om de experia wifi.
Reputatie 7
Login op de V10 via http://192.168.2.254 en ga naar het tabblad "Wifi".
Daar kan je het kanaal handmatig instellen.

Reageer