Beantwoord

Wifi valt weg bij nieuwe lenovo ideapad

  • 3 July 2019
  • 36 reacties
  • 1873 keer bekeken

Dag,

Ik ben sinds kort verhuisd en heb sindsdien een KPN contract met een experiabox v10.
Ook heb ik een onlangs een nieuwe laptop gekocht, een lenovo ideapad 530s.

De wifi leek in eerste instantie te werken maar na enkele minuten valt deze telkens weg. Op mijn telefoon werkt de WiFi wel gewoon maar op mijn laptop dus niet.
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Alvast mijn dank!
icon

Beste antwoord door Guus72 1 May 2020, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Goedenavond,

Ik heb ook een KPN Experiabox V10 en een Lenovo Ideapad 530S. Helaas wilt de laptop geen verbinding maken met de KPN router. Schijnt een 'bekend' probleem te zijn met Lenovo/HP.. Hoop dat KPN een oplossing heeft.

Groet Patrick
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Kv92, welkom! Dit zijn dingen die je niet wilt hebben na een verhuizing natuurlijk! Dat is op zich zelf al genoeg werk. Hopelijk kunnen we het samen oplossen. Is de Lenovo het enige apparaat wat problemen vertoont? Heb je de mogelijkheid om deze bekabeld aan te sluiten? Loop je dan ook tegen problemen aan? En wil je eens de wifi tuner doorlopen? Ik ben benieuwd of dat ook van invloed is op de stabiliteit van de verbinding.

@patrickp1105 jij ook van harte welkom! Ik zie dat je een eigen topic hebt aangemaakt. We beantwoorden deze op volgorde van binnenkomst, dus je zult snel een reactie gaan ontvangen.
@Marcia_ Dankjewel voor je bericht Marcia! Het probleem doet zich inderdaad alleen voor bij de Lenovo laptop. Op mijn telefoon werkt het wel goed.
De Wifituner heb ik al geprobeerd maar heeft niet geholpen. Ik heb verder geen kabels om de laptop mee aan te sluiten dus dit kan ik niet uitproberen.
Zijn er andere instellingen die ik kan proberen? Of ligt het aan de combinatie van de laptop/router?
Ik hoop dat je me verder kunt helpen. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Voor zover ik weet, ligt het niet aan de combinatie. Even voor de zekerheid: heb je de Experiabox V10 of V10A? Heb je de laptop ook al eens ergens anders geprobeerd? Werkt het als je met een ander wifi netwerk verbonden bent, wel goed?
Hi @Marcia_ , dankjewel voor je reactie. Het gaat om een Experibox V10A.
Ik heb het nog niet kunnen uitproberen op een ander wifinetwerk, maar ik zou natuurlijk graag het probleem thuis willen oplossen omdat ik daar voornamelijk werk.
Ik hoor graag wat ik nu het beste kan doen.
Reputatie 7
Badge +30
Zou je dan de V10A eens een harde reset willen geven? Dat betekent wel dat eventuele instellingen als port forwardingen o.i.d. ook opnieuw in moet stellen.

De vraag of het ergens anders wel werkt, was meer om te bevestigen dat het inderdaad aan jouw wifi netwerk ligt.
Hi @Marcia_ , ik heb de harde reset geprobeerd; Het leek heel eventjes te werken maar al gauw werd de verbinding weer verbroken. Het heeft dus helaas niet geholpen. Wat kan ik nu het beste doen?
Hallo @Kv92 en @patrickp1105 , niet alle apparatuur kan goed draadloos overweg met gelijke wifi-namen voor zowel de 2.4 als de 5.0-band.
Probeer in de modem eens verschillende namen te maken, door bijvoorbeeld bij de 5.0-band er een 5 aan de wifinaam toe te voegen, bijvoorbeeld:
2.4-band: 13579ACEGH
5.0-band: 13579ACEGH5
dan heb je 2 verschillende wifi-namen en daar kan de apparatuur dan uit kiezen.
Is dat een goed idee @Marcia_ ?
Hi @Jan-D , dankjewel voor je reactie en je hulp! Dit kan ik eens proberen. Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe ik dit kan aanpassen?
Reputatie 7
Badge +30
Dat is inderdaad een goed idee, Jan! Je kunt dit via de Servicetools voor het wijzigen van de SSID doen, @Kv92. Laat je je bevindingen even weten?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt nier meer gereageerd, dus ik hoop van harte dat het gelukt is. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?
Hi @Marcia_ Het leek even te werken maar na een tijdje was het internet toch weer uitgevallen. Niet meer zo vaak als voorheen maar toch moet ik hem af en toe weer opnieuw verbinden.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit op te lossen?
Hoi Kv92,
Ik volg dit topic actief want heb exact hetzelfde probleem inderdaad. Af en toe doet de Wifi het wel, en dan valt hij vervolgens na bv. 5 minuten weer even uit.
Groet Patrick
Reputatie 7
Badge +30
Heel vreemd! Je zou nog kunnen proberen om de Experiabox nog eens wat te verplaatsen, maar ik zou het anders ook niet weten, ben ik bang!
Reputatie 1
Bij mij hetzelfde probleem met mijn nieuwe Lenovo laptop. Het probleem van de wegvallende Wifi speelt alleen thuis waar ik een KPN Experiabox V10A heb. Wanneer ik mijn laptop op een andere plek gebruik, waar ze Ziggo hebben, is er geen enkel probleem.

De Wifi is verder prima, op alle andere apparaten/laptops in huis.

Hallo @Kv92 en @patrickp1105 , niet alle apparatuur kan goed draadloos overweg met gelijke wifi-namen voor zowel de 2.4 als de 5.0-band.Probeer in de modem eens verschillende namen te maken, door bijvoorbeeld bij de 5.0-band er een 5 aan de wifinaam toe te voegen, bijvoorbeeld:
2.4-band: 13579ACEGH
5.0-band: 13579ACEGH5
dan heb je 2 verschillende wifi-namen en daar kan de apparatuur dan uit kiezen.
Is dat een goed idee @Marcia_ ?


Ik wilde dit ook proberen, maar zie nergens de optie de namen de wijzigen.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @MdJ1, welkom! Dan kan met de servicetool voor het wijzigen van wifi naam en wachtwoord! Laat je nog even weten of het daarmee opgelost is?
@Marcia_ Wat zijn dan nu nog de opties? Ik werk namelijk (bijna) alleen thuis op mijn laptop dus is het voornamelijk van belang dat het daar natuurlijk werkt.

En gezien de laptops die dit probleem hebben hier alleen last van hebben bij de experiabox, ligt het denk ik toch daar aan?
Hoe is dit bij andere klanten opgelost? Ik zie namelijk dat dit probleem vaker voorkomt.

Ik hoop dat dit te verhelpen is, en in ieder geval bedankt voor alle hulp al!
Reputatie 1
@Marcia_ Helaas kan ik de servicetool de hele middag al niet bereiken...

Reputatie 7
Badge +30
Ik zie het. Heel vervelend.. Ik ga het niet werken van de Lenovo i.c.m. wat lijkt de V10A intern doorgeven. Zouden jullie, @Kv92 en @MdJ1, je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en precieze model en type van het Lenovo apparaat dat jullie gebruiken? Laat het even weten wanneer je dat gedaan hebt en ik ga er achteraan.
Reputatie 1
Ik zie het. Heel vervelend.. Ik ga het niet werken van de Lenovo i.c.m. wat lijkt de V10A intern doorgeven. Zouden jullie, @Kv92 en @MdJ1, je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en precieze model en type van het Lenovo apparaat dat jullie gebruiken? Laat het even weten wanneer je dat gedaan hebt en ik ga er achteraan.

Dank je! Heb mijn profiel aangevuld.
Dankjewel @Marcia_
Ik heb mijn gegevens ingevoerd. Ik hoor het graag wanneer je meer informatie hebt!
Reputatie 1
@Marcia_ Ik zou graag gebruik kunnen maken van de servicetool. Ik kan er soms op inloggen, maar krijg dan daarna een foutmelding. Ik kan via authorization ook niet inloggen op mijn Experiabox. Is dat een algemeen probleem?
Reputatie 7
Badge +30
Ik geef de Lenovo issues en de defecte servicetool door. Voor wat betreft het inloggen op de Experiabox: dat moet gewoon werken. Het staat los van de servicetools. Je logt wel in met de code achterop de sticker van de V10A? Welke foutmelding o.i.d. krijg je?
Reputatie 1
@Marcia_ Sorry, mijn fout. Ik zat op de guest Wifi en dan kan ik niet inloggen. Ik heb na wat testen het idee dat op mijn laptop met 2,4 Ghz de verbinding houdt, maar de 5 Ghz verbinding valt heel vaak weg.
Reputatie 1
Ik ga nu nog testen of de verbinding op alleen 5 GHz werkt.