Beantwoord

Wifi valt weg bij nieuwe lenovo ideapad

  • 3 July 2019
  • 36 reacties
  • 1869 keer bekeken

Dag,

Ik ben sinds kort verhuisd en heb sindsdien een KPN contract met een experiabox v10.
Ook heb ik een onlangs een nieuwe laptop gekocht, een lenovo ideapad 530s.

De wifi leek in eerste instantie te werken maar na enkele minuten valt deze telkens weg. Op mijn telefoon werkt de WiFi wel gewoon maar op mijn laptop dus niet.
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Alvast mijn dank!
icon

Beste antwoord door Guus72 1 May 2020, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem! Laat het maar weten 🙂.
@Marcia_ is er inmiddels al meer nieuws betreft dit probleem? Hopelijk is er snel een oplossing.
Reputatie 1
Helaas is de verbinding op 5 GHz alleen ook niet goed. Het leek een tijdje goed te gaan op 2,4 GHz, maar toch heb ik dan ook weer last van wegvallende Wifi.
Bij mij helaas het exacte probleem..
Reputatie 7
Badge +30
Jammer om te lezen dat jullie hier nog steeds tegenaan lopen 😞. Ik had nog niets van mijn collega vernomen en ben er opnieuw voor jullie achteraan gegaan.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb vernomen dat mijn collega het inderdaad door heeft gestuurd naar de technische collega's. Er is echter nog geen terugkoppeling gekomen. Zodra ik iets inhoudelijks hoor, laat ik het hier weten!
@Marcia_ is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Reputatie 7
Badge +30
We hebben nog geen inhoudelijke terugkoppeling ontvangen, KV. Het is nog in behandeling van de technische mensen. Zodra we er van horen laten we het hier weten. Houd er echter rekening mee dat dit even kan duren. En dat het ook kan zijn dat dit niet specifiek aan de Experia Box ligt en we er dan wellicht niets aan kunnen doen.
Reputatie 1
Na heel veel zoeken en lezen op internet heb ik besloten het Wifi-kaartje in mijn laptop te vervangen. Het kaartje wat erin zat, Realtek 8822BE, schijnt vaker problemen te geven las ik. Ik heb het vervangen door een Intel 8265 en sindsdien is mijn verbinding perfect.

Het is voor mij nog wel een raadsel waarom ik op het werk en op een ander netwerk geen problemen had, maar ik was het zo zat dat ik dit wilde proberen.

Is een bekend probleem en ligt aan Lenovo. Er is een speciale supportpagina aan gewijd door Lenovo. Ik had het ook en bij mij hebben de voorgestelde wijzigingen effect gehad! Succes! 

https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht502846

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je aanvulling, @Guus72!Â