Beantwoord

WiFi valt weg op een deel van mijn apparaten

  • 10 March 2020
  • 22 reacties
  • 733 keer bekeken

Ik heb sinds 7 februari 2020 KPN hussel met een v10a modem. Het gebeurt regelmatig dat de WiFi verbinding op enkele apparaten wegvalt, terwijl tegelijkertijd op andere apparaten in dezelfde ruimte de WiFi verbinding ongestoord blijft bestaan. Het zijn wel steeds dezelfde apparaten die uitvallen. Huawei telefoons, Remeha eTwist, Blitzwolf smartplugs. Op de IPads en Google nest home blijft de verbinding gewoon intact. Nogmaals alles in dezelfde ruimte.

Als ik bij uitval bij de instellingen op mijn telefoon kijk zijn er twee mogelijkheden: of hij ziet het hele netwerk niet (wel van de buren), of hij ziet het netwerk wel met volledige sterkte maar zonder internettoegang. Opnieuw opstarten geeft geen soelaas.

Ik heb mijn WiFi op een vast kanaal ingesteld, waar geen buren op zitten.

Het probleem lost zich tot nu toe vanzelf op. Na enkele uren of de volgende dag zijn alle verbindingen weer ok.  Maar het blijft natuurlijk erg irritant. 

Als ik het modem handmatig opnieuw op laat starten is het probleem soms wel en soms niet opgelost.

De helpdesk herkent dit probleem niet en weet helaas niets beters te melden dan probeer de WiFi manager.

Wie weet raad?

icon

Beste antwoord door TonKamp53 16 March 2020, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Beste Joep

bedankt voor je reactie. Ik wil dat doen als iemand mij duidelijk kan maken waarom dat mijn probleem kan oplossen. 

Naar aanleiding van jouw voetnoot: kun je mij vertellen waar ik de netwerkkabel op mijn telefoons en op mijn thermostaat kan aansluiten?

Ton

Badge +19

Of dat het probleem oplost is inderdaad nog maar de vraag. Anderzijds er zijn in het verleden nogal wat problemen met de V10A geweest en om er zeker van te zijn dat je de meest recente softwareversie hebt zou ik dat proberen. En wat mijn voetnoot betreft weet jij best wel wat ik bedoel. Natuurlijk kan je mobiele telefoons en thermostaten niet bekabelen maar een pc op wifi of een tv ontvanger met draadloze verbindingssets is wat mij betreft vragen om problemen.

Gisteravond de hele avond dit probleem gehad. Vanmorgen was alles weer hersteld.

De softwareversie van het modem is de laatste nieuwe. Nu heb ik de tv aangezet en treedt hetzelfde probleem weer op. Iemand een idee of dit met elkaar te maken heeft?

Ik heb een 100 Mb/s verbinding.

Op mijn iPad meet ik een down en uploadsnelheid van boven 100 Mb/s. Mijn telefoon ziet het netwerk niet. Met WiFi analyser op mijn telefoon zie ik mijn WiFinetwerk gewoon.

HELP

Badge +19

Hier zal een medewerker aan te pas moeten komen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.

Hoera, alles doet het weer; de vraag is voor hoelang…. Wat een knudde dienst zeg.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u wifi versterkers? Of andere accespoints? Of is de Experiabox uw enige wifi toegangspunt?

Hi Nick, De experiabox is het enige WiFi toegangspunt.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @TonKamp53, wat raar dat de wifi wegvalt op bepaalde apparaten. Ik lees in je laatste reactie dat alles weer werkt, dat klinkt wel positief. Hoe staat het er nu voor, werkt de WiFi verbinding nog steeds goed?

Mocht je er toch weer last van krijgen. dan raad ik je aan om de tips van Joep eens te proberen. Het resetten van het modem kan heel goed helpen bij WiFi problemen, stel dat er bijvoorbeeld in het modem iets niet goed gaat. We horen graag hoe het met de verbinding gaat, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Alles werkt weer zonder dat ik iets heb gedaan. De verbindingen vallen ook uit zonder dat ik iets doe. In de afgelopen weken zeker al tien keer.

Uw opmerking “wat raar” vind ik niet geloofwaardig. Er zijn heel veel topics op internet te vinden die betrekking hebben op wegvallende verbindingen bij de experiabox v10a.

Ik heb een harde reset (paperclip) van het modem uitgevoerd. Nu maar afwachten… 

Ik vind het trouwens wel merkwaardig dat al mijn aangepaste instellingen, ssid en wachtwoord weer gewoon terugkomt. Het enige wat ik opnieuw moest doen was het wachtwoord voor de admin toegang opnieuw instellen.

Het lijkt erop dat deze gegevens ook ergens bij KPN staan opgeslagen en automatisch worden teruggezet.

De softwareversie is overigens ongewijzigd.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een draadloze verbindingsset? Voor de tv bijvoorbeeld? 

 

Beste Nick,

De verbindingen zijn weer uitgevallen zoals steeds. 

Ja, ik heb een powerline verbinding naar mijn pc.(TP-link 1000).

Deze zit rechtstreeks op een poort van het modem.

Ik heb vanmiddag de tv aangezet en merk nu dat de WiFi deels wegvalt. Ik denk echt dat het hierin zit

Ik heb de verbinding naar de powerline losgemaakt, maar dat geeft geen oplossing.

Goedemorgen,  ook hier hetzelfde probleem .Wi-Fi valt weg op bepaalde apparaten terwijl radio en tv het prima blijven doen.  Sinds 3 maart overgestapt op KPN, telfort werd overgenomen door KPN . 3 maart modem geïnstalleerd en sinds 11 maart de super wifi.  Niet zo super als aangeven.  Iedere dag router met paperclip gereset om Wi-Fi op alle apparaten te krijgen.  Meerdere malen contact gehad met KPN forum ,chat en telefonisch . Tot dusver nog geen oplossing.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de verbinding naar de powerline losgemaakt, maar dat geeft geen oplossing.

Heeft u hem bij de Experiabox los gekoppeld? Als dat nog niet werkt, dan zult u dus nog meer apparatuur los moeten koppelen. 

@Joserose gelukkig, ik ben niet de enige. Ik kom bij KPN niet verder dan : wij garanderen geen wifi in huis en je kunt een monteur laten komen voor eigen rekening. 

Ik ben nu een voor een mijn wifi apparaten aan het loskoppelen om te kijken of ik zo een boosdoener op het spoor kom.

Het lijkt er op dat ik de boosdoener op het spoor ben!

Ik had bij de Action een LSC smartplug gekocht. Die werkte op zich goed, ook in combinatie met Google Aasistant. Maar nu ik hem heb afgekoppeld werkt mijn netwerk weer probleemloos, al bijna twee dagen achterelkaar.

Blijkbaar veroorzaakt deze smartplug een softwareconflict met de Experiabox v10a.

Overigens heb ik ook twee smartplugs van Blitzwolf en die geven geen problemen.

ik houd nog even een slag om de arm. Ik zal over een weekje nog een update geven.

Reputatie 7
Badge +19

@TonKamp53 Wat goed dat je zo te horen (lezen) de boosdoener al gevonden hebt, fijn dat de WiFi verbinding daarna goed werkte :slight_smile: Zo zie je maar weer dat de oorzaak altijd weer anders kan zijn, en dat het echt zoeken kan zijn om het het te vinden. Dankjewel dat je het hier deelt, misschien zijn andere forumbezoekers er ook weer mee geholpen!

Ik hoor graag of de verbinding goed blijft en laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Helaas, na vier dagen zonder problemen is het weer helemaal mis. Ik ga maar eens proberen om de WiFi van het KPN modem uit te zetten en een eigen WiFi router aan te sluiten. Kijken wat dat brengt.

@TonKamp53  was ook te mooi om waar te zijn ..

Reputatie 7
Badge +19

@TonKamp53 Jammer dat dit toch niet de oplossing blijkt te zijn. De omgeving en situatie is bij iedereen thuis weer anders. Het kan daarom even zoeken zijn voordat je de beste oplossing hebt gevonden. Ik hoor graag wat verder je bevindingen zijn, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.