Vraag

wifi valt weg v10a

  • 20 March 2019
  • 9 reacties
  • 370 keer bekeken

Mijn voorlopig advies is om alles uit te zetten. De bestaande draadloze verbindingen te verwijderen. En vervolgens op orde van binnenkomst de apparaten weer aan te sluiten.
Dus eerste de experia box -> wachten tot alle lampjes branden -> devolo's aanzetten (eventueel opnieuw koppelen ) -> vervolgens itv tuners -> wachten tot de lampjes branden -> vervolgens alle draadloze apparaten opnieuw verbinding laten maken.
Tevens rekening houden met de storingsgevoeligheid van devolo's en proberen conform deze instructies aan te sluiten.-> https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

Het klinkt omslachtig maar op die manier kunnen we een goede basis neerzetten. Als de problemen dan terugkomen heb ik een goed aanknopingspunt om verder analyse te doen.

Beste Erwin,

Ik ervaar hetzelfde probleem als Arjan. Ik heb je advies volledig gevolgd, maar alsnog valt WiFi verbinding heel vaak weg op ALLE mobiele telefoons, ongeacht android/ios. Dit probleem had ik nooit met de V10. Er is een monteur langsgeweest en die heeft een nieuwe V10a geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Mobiele telefoons ontvangen geen IP-adres van de V10a. Wat ik al heb geprobeerd:
- uw advies;
- reset/reboot/fabrieksinstellingen etc.;
- netwerk vergeten;
- mobiele telefoons opnieuw starten;
- nieuw router ontvangen->zelfde probleem
- kanaalwissel geprobeerd;
- de geweldige WiFi tuner geraadpleegd;
- statische verbinding gemaakt, werkt niet.

Het is nu al 2 weken zo een rommel, ik ben bezig met mijn master en ik kan thuis niks meer voor elkaar krijgen. In de nacht is de bibliotheek dicht. Graag heb ik werkend WiFi waarvoor ik ook royaal betaal...

Bedankt voor de hulp!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

@p.w.b. Hoi en welkom op het forum. Ik ben blij dat je alle tips al ter harte hebt genomen en betreur dat het dan nog steeds doffe ellende is. 😢
Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Als ik het verhaal goed gelezen heb is dus al je tweede V10a en er zijn geen wifi versterkers in het spel ( van die zwarte kastjes )
@p.w.b. Hoi en welkom op het forum. Ik ben blij dat je alle tips al ter harte hebt genomen en betreur dat het dan nog steeds doffe ellende is. :'(
Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Als ik het verhaal goed gelezen heb is dus al je tweede V10a en er zijn geen wifi versterkers in het spel ( van die zwarte kastjes )

Beste Erwin,

Dat klopt: het is de tweede ev10a en ik heb (nog) geen versterkers aangesloten. Ik moet toegeven dat na het volgen van het stappenplan hierboven de WiFi minder vaak weg valt en dat de telefoons na enkele seconden (soms minuten) weer verbinding maken. Nog een opmerkelijk punt is dat op de laptops de WiFi niet weg valt. Vooral op de tweede verdieping valt de WiFi weg. Ik vermoed dat ik de WiFi tuner moet raadplegen en een laag cijfer moet geven voor de ervaring op de tweede verdieping? (Ik weet dat de WiFi tuner een kanaalwissel zal uitvoeren, dus ik kan net zo goed zelf de wissel in de ev10a uitvoeren?) Als dat niet werkt een versterker (hopelijk gratis) bestellen?
Normaal weet ik dit soort problemen zelf op te lossen, maar ik vind het erg vaag worden nu.

Ad: blijft opmerkelijk dat dit probleem is gestart sinds de wissel naar ev10a en dat dit probleem compleet willekeurig is gestart. Bovendien vind ik het verspilling van geld om versterkers etc. te kopen, aangezien WiFi prima werkte met het oude router.

Bedankt voor de hulp!
Mvg,
Roy
Ik denk dat je op het juiste spoor zit. Als jij die tool gaat volgen en de wifi is op de tweede verdieping onder de maat zal er (hoogstwaarschijnlijk) een gratis experia wifi uitrollen. Deze apparaatjes kunnen voor een aanzienlijke verbetering zorgen. Ik hoop dat je hier nog tijd in wilt investeren.
Wifi verschilt van modem tot modem en de v10 was volgens mij wel wat krachtiger dan de huidige. Dat moet ik toegeven.
Ik denk dat je op het juiste spoor zit. Als jij die tool gaat volgen en de wifi is op de tweede verdieping onder de maat zal er (hoogstwaarschijnlijk) een gratis experia wifi uitrollen. Deze apparaatjes kunnen voor een aanzienlijke verbetering zorgen. Ik hoop dat je hier nog tijd in wilt investeren.
Wifi verschilt van modem tot modem en de v10 was volgens mij wel wat krachtiger dan de huidige. Dat moet ik toegeven.

Beste Erwin,

Ik zal het proberen als ik vanavond thuis kom. Morgen zal ik dan een update geven. Hartelijk bedankt voor het meedenken!

Mvg,
Roy
Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er voorlopig van uit dat het is opgelost. Zo niet, laat het weten!
Hoi Erwin,

Het is druk de laatste tijden. Maar nog steeds geen verbetering. Nu valt WiFi ook weg op de eerste verdieping. Je gaat bijna aan jezelf twijfelen, maar op school en andere openbare plekken valt WiFi niet weg. Ik moet nog wel de "tool" op de tweede verdieping toepassen. Meer kan ik niet doen. Als u suggesties heeft, graag..
Ik zag dat je in een ander topic had gereageerd. Hoe dat kan, weet ik ook niet maar ik heb voor het overzicht je reactie even hierheen verplaatst. :-)
Laat me weten hoe het uitpakt met de tool. Als de problemen aanhouden gaan we er weer mee aan de slag!!
Ik zag dat je in een ander topic had gereageerd. Hoe dat kan, weet ik ook niet maar ik heb voor het overzicht je reactie even hierheen verplaatst. :-)
Laat me weten hoe het uitpakt met de tool. Als de problemen aanhouden gaan we er weer mee aan de slag!!

Ik heb enkele dagen geleden de tool toegepast (die uiteraard een kanaalwissel heeft uitgevoerd zoals gebruikelijk). Vervolgens heb ik enkele dagen gewacht om het gedrag van de WiFi eens in de gaten te houden, resultaat: nog steeds WiFi dat (vooral) op de tweede verdieping wegvalt. Er rest mij niks anders dan te bellen met KPN, in de hoop dat ik een versterker kan krijgen. Als u andere suggesties heeft, zou dat geweldig zijn.
Ik moet toegeven dat de stap om alle WiFi apparaten uit te schakelen, en dan op volgorde weer in te schakelen tot nu toe het meest geholpen heeft. Zelfs meer dan het vervangen van een v10a met een v10a. Niet om negatief te zijn, maar deze router vind ik een ramp. Met de v10 had ik nooit een probleem...
Ik wil je eigenlijk even bellen om dit door te spreken en je misschien nog wat advies geven. Kun je in je profiel een bereikbaarheidsnummer zetten en aangeven wanneer het schikt? Ik werk overdag van maandag tot en met donderdag. Laat maar weten!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het probleem is opgelost. Zo niet, laat het weten!