Beantwoord

Wifi van 5 Ghz naar 2.4 Ghz aanpassen Experia Box V10A

  • 2 August 2021
  • 5 reacties
  • 1162 keer bekeken

De vraag is al meerdere keren gesteld en daar ben ik dan ook deels mee geholpen!
 

Nu weet ik in te loggen op de Experia Box, maar nu snap ik er werkelijk niks meer van..

Wat pas ik aan? En hoe?
Ik las ook dat je een ‘nieuwe regel’ oid kan aanmaken zodat je er 1 op 5G hebt en 1 op 2.4G, maar hoe doe ik dit? Ik snap hier namelijk heeeeelemaal niets van!

Ik heb namelijk een nieuw apparaat gekocht dat heel fijn met een app communiceert, maar deze maakt alleen verbinding met een 2.4G netwerk, en de 5G pakt hij dus niet, dus ik kan hem nu niet aan de wifi verbinden zodat hij met de app kan communiceren.. :confused:

Wie helpt mij?:innocent:


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Nick83 2 August 2021, 20:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit is de Experiabox v10a? Daarop kun je niks. Je kunt 5 GHz WiFi niet uitzetten. En geen andere naam geven. 

Dat verklaard waarom ik er niet uit kom… Dit betekend dus dat ik het apparaat er niet op kan aansluiten…:disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +10

Klopt, v10a heeft nu alleen nog maar 2in1 wifi. Schijnt toch welproblemen te geven zoals in jouw geval. 

Wat ik me afvraag, wat als je met dat apparaat buiten het bereik van de 5ghz gaat staan, lukt het dan wel?

Reputatie 7
Badge +24

De snelste oplossing is een goedkoop 2,4 GHz accespoint aanschaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Reputatie 7

Dat verklaard waarom ik er niet uit kom… Dit betekend dus dat ik het apparaat er niet op kan aansluiten…:disappointed_relieved:

Dat zou op zich geen probleem mogen zijn want ook 2.4GHz is gewoon actief.

De belabberde implementatie van bandsteering op de wifi apparaten van KPN lijkt hier echter roet in het eten te gooien. Het lijkt er op dat 2.4GHz apparaten simpelweg geweigerd worden omdat de Experia Box ze naar de 5GHz band drukt ookal ondersteunt het mobiele apparaat geen 5GHz.

 

Wat is het merk en type van het apparaat dat geen verbinding kan opzetten?