Beantwoord

Wifi van 550Mb/s naar 80Mb/s

  • 31 May 2021
  • 16 reacties
  • 102 keer bekeken

Wederom problemen met Kpn. Pakket van 1gb.

2 meter van de router af en haal 80mb terwijl ik 4 weken geleden nog 550mb haalde op de eerste verdieping. 11/5 meld kpn werkzaamheden om het netwerk te verbeteren. Wederom drama. Klantenservice schiet niet op de helft weet niet eens waar ze het over hebben. Ja we garanderen 20 mb over de wifi daarboven doen we niks mee. Wat een service maar wel betalen voor 500mb. Echt kpn doe eens wat aan je service. Enige wat ik kan doen is een betaalde monteur...  2 weken geen internet door interne fout bij kpn.. bijna 2 maanden goed gegaan en nu weer dit

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 June 2021, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Badge +19

Hoe is de snelheid bekabeld?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marki88, draadloos zal je altijd wat verlies hebben vrees ik. 550Mb/s is vrij zeldzaam voor wifi maar er moet nog wel wat winst te maken zijn lijkt me. Ik vermoed dat je onze wifimanager al eens doorlopen hebt, waar komt deze precies op uit als je hem volledig doorloopt? 
Zolang je érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft hangen zal deze ofwel gratis apparatuur of een monteur aanbieden!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Verlies snap ik.. maar ene keer ruim 500 en andere dag niet eens 20 of 30.. wel raar sinds de werkzaamheden. De reden waarom ik niet meer reageer is dat de service van kpn ver te zoeken is. Door de servicedesk kom je niet door want als je zelf beetje verstand heb van ict weten ze gelijk niet meer wat ze moeten zeggen. De ene keer hele dag 500 boven en dw volgende dag onder 20 mb.. maja er werd mij verteld de monteur moet je zelf betalen.dat je met wifi geen 1gb haalt snap ik werk zelf in de ict.. maar dit is gewoon een onstabiele verbinding die heel erg ups en downs heeft van 500 naar 20 of weet ik veel mja leg dat maar eens aan jullie uit want die servicedesk weet het zo goed..

Reputatie 1

Hey Marki,

Las je melding… dacht misschien nog een tip: sommige wifi adapters (door slechte drivers) vinden het prettig dat je je wifi-netwerken gescheiden hebt. Dus 1 wifi netwerk voor je 2,4Ghz signaal en 1 voor je 5Ghz signaal. Geef beide eens een andere SSID, dan kan je gemakkelijk zien dat je echt verbinding maakt met het snellere 5ghz kanaal en kan niet je wifi kaart een (slechte) keuze maken.

Hoor graag van je of dit verbetering geeft!

Dat is een goede tip jan willem. Die ga ik nog even proberen👍😉

Reputatie 7

Geef beide eens een andere SSID, ...

Dat gaat dus niet met wifi apparatuur van KPN.

Het is echt te zot voor woorden maar KPN heeft het onmogelijk gemaakt om de SSID's van 2.4 en 5GHz wifi verschillend van elkaar te laten zijn.

Geef beide eens een andere SSID, ...

Dat gaat dus niet met wifi apparatuur van KPN.

Het is echt te zot voor woorden maar KPN heeft het onmogelijk gemaakt om de SSID's van 2.4 en 5GHz wifi verschillend van elkaar te laten zijn.

Hallo @wjb , behalve bij de Experia V10.

Reputatie 1

Geef beide eens een andere SSID, ...

Dat gaat dus niet met wifi apparatuur van KPN.

Het is echt te zot voor woorden maar KPN heeft het onmogelijk gemaakt om de SSID's van 2.4 en 5GHz wifi verschillend van elkaar te laten zijn.

Uhm, nou dat klopt niet. Want ik heb hem pas nog bij een collega gewijzigd…. (ook glas).

Reputatie 7

Geef beide eens een andere SSID, ...

Dat gaat dus niet met wifi apparatuur van KPN.

Het is echt te zot voor woorden maar KPN heeft het onmogelijk gemaakt om de SSID's van 2.4 en 5GHz wifi verschillend van elkaar te laten zijn.

Uhm, nou dat klopt niet. Want ik heb hem pas nog bij een collega gewijzigd…. (ook glas).

Dan gebruikt die collega ofwel eigen wifi toegangspunten ofwel een V10 zonder Experia WiFi's of "super"WiFi's. 

Net ingelogd op de router maar het kan idd niet. In ieder geval niet bij een V10A

Reputatie 1

Net ingelogd op de router maar het kan idd niet. In ieder geval niet bij een V10A

Weet even niet welke V10 ik heb, maar bij mij staat het onder het kopje WiFi en dan links naar ‘Geavanceerd’. 

Reputatie 1

Andersom kan trouwens ook, je geavanceerde eigenschappen bekijken van je wifi kaartje op je computer en daar de preffered band op 5ghz zetten…. werkt niet altijd zo goed als de SSID's scheiden.

Net ingelogd op de router maar het kan idd niet. In ieder geval niet bij een V10A

Weet even niet welke V10 ik heb, maar bij mij staat het onder het kopje WiFi en dan links naar ‘Geavanceerd’. 

Hallo @Jan-Willem23 , er bestaat maar 1 Experia V10 en daar kun je de SSID's verschillende namen geven, inderdaad onder de rubriek [geavanceerd].

 

Reputatie 7

Net ingelogd op de router maar het kan idd niet. In ieder geval niet bij een V10A

Weet even niet welke V10 ik heb, maar bij mij staat het onder het kopje WiFi en dan links naar ‘Geavanceerd’. 

Hallo @Jan-Willem23 , er bestaat maar 1 Experia V10 en daar kun je de SSID's verschillende namen geven, inderdaad onder de rubriek [geavanceerd].

Er bestaan meerdere varianten van de firmware voor Experia Boxen. Zo heeft de zakelijke variant meer mogelijkheden dan de variant voor de consument. Op de V10 mogen de SSID's dan wellicht te scheiden zijn, op geen enkel ander wifi apparaat van KPN is dat het geval en dat is ronduit triest te noemen. Dit is voor mij een reden om geen wifi apparatuur van KPN te gebruiken. Volledig vertrouwen op bandsteering is immers niet mogelijk, vroeg of laat zullen er altijd weer apparaten zijn die onterecht met 2.4GHz verbonden worden en daarmee weer een veel tragere verbinding hebben. 

Hallo @wjb , in de praktijk is er voor een KPN-klant slechts 1 type V10. Dat er meerdere varianten zijn van de V10, zoals voor zakelijk gebruik en andere providers zal vast, maar binnen dit forum praten we over particuliere KPN-klanten en daar is mijns inziens slechts 1 type V10 voor.