Beantwoord

Wifi van Experiabox V9 internet valt steeds weg, nu ook met wifiversterkers

  • 14 November 2020
  • 74 reacties
  • 1123 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

74 reacties

Reputatie 1

@Nick83 nee dat heb ik niet.

Reputatie 1

@Nick83  Vanavobd 2 uur lang met bekabeld internet een multiplier computerspel gespeeld en geen problemen gehad terwijl dat vanmiddag steeds uitviel op de WiFi. Daarom zojuist de modem gereset met de reset knop en meteen daarna de wifimanager gedaan. Die heeft nog watsettings aangepast. Nu afwachten of dit heeft geholpen. 

Reputatie 1

@Nick83 Het probleem is niet verholpen.

 

Ik heb vanochtend in Windows 10 opnieuw de netwerkadapters gereset (netwerk opnieuw instellen) en opnieuw geconnect met de experia box. Daarna ook nog met ipconfig de dnssen geflushed/released/renewed etc etc. Computer opnieuw opgestart.

 

Mijn gevoel is dat het in de instellingen van de hardware zit want soms het de ene telefoon wel wifi en de andere niet en ook dat de pc bijvoorbeeld geen internet heeft en dat ik dan tegelijkertijd gewoon met de wifi browsen op de telefoon. 

 

Heel raar allemaal. Ik zie op het forum dat er meer mensen met dit soort problemen zijn. Hebben jullie hier een oorzaak en/of een oplossing voor? 

 

Bij https://ping.canbeuseful.com/ kun je zien dat de verbinding niet stabiel is. Na de zwarte balk stopt de ping tool ermee: verbinding is dan weg. Ik heb het vaak gedaan =>je ziet ook clusters van oranje of rood verschijnen en daarna weer groen, een indicatie dat de verbinding niet stabiel is. De tool loopt dan wel door dus de verbinding blijft maar dit gedrag lijkt me ook niet juist. 

 

Tot slot: ik zie in Windows rechts onderin gewoon het verbonden symbool plots in een wereldbolletje (not connected) veranderen en na 10 seconden weer naar het verbonden symbool gaan. 

 

Aangezien alle apparaten (telefoons, pc’s, tablets en laptops) dit hebben moet toch het probleem in de Experia box zitten?

 

Graag jullie hulp.

 

Gr,
Erik

 

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... u heeft op een bekabeld aangesloten pc of laptop ook problemen? 

Reputatie 1

@Nick83 Nee bekabeld niet. (Zie een paar posts terug; dat heb ikgisteravond getest.)

Reputatie 1

@Nick83 hierbij een betere weergave van het eerdere verhaal. Na de zwarte balk stopt de tool met pingen. Dat was na 5 minuutjes pingen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Familie Koster, ik heb je topics even samengevoegd. Wat balen dat je nog steeds geen stabiele wifiverbinding hebt. Begrijp ik het goed dat allebei de wifiversterkers bekabeld aangesloten zitten maar op de tweede (soms) geen lampjes branden? Dit duidt erop dat er iets niet goed zit tussen je experiabox en wifiversterker.

Reputatie 1

Hoi @Thomas ,

Ik zie nu pas deze reactie en was eigenlijk al afgeknapt op de service/ondersteuning bij mijn probleem. De screenshots van de ping helper zijn duidelijk: het signaal gaat steeds verloren om een of andere reden… Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd wat ik kan m.i.

 

Ik werk vanuit huis en het internet is niet stabiel bij Teams meetings, Multiplayer shooters, internetten op de laptop en regelmatig (vele keren per dag) wegvallen bij telefoons, ipads etc etc. Het signaal gaat verloren en dan moet er gereconnect worden.

 

Momenteel heb ik een utp kabel vanuit de modem beneden naar de pc daar en overdag een utp kabel vanuit de bekabelde wifi versterker op 1e verdieping naar mijn werkplek op 2e verdieping. Zo erg is het nu. Vrouw en kinderen klagen steen en been over wegvallend op telefoon en iPad.

 

Wat betreft je vraag: Wat opvalt aan de wifi versterkers is dat ze eerst groen gaan knipperen en na een tijdje ( 30 seconden a 1 minuut) groen stabiel branden en dan weer 20 seconden later komt het blauwe lampje erbij. 

 

Met de utp kabel in de pc/laptop is het signaal stabiel. Dan lijkt het aan de versterkers te liggen maar ja voordat die versterkers kwamen had ik soortgelijke problemen en het is nooit echt weg geweest met de versterker erbij. En nu is het erger dan ooit. Dus ik weet het niet. 

 

Graag je hulp!

 

Mvgr,

Erik Koster

Reputatie 1

Hoi @Thomas 

 

Ben je al iets wijzer geworden? Ik niet. Bekabeld vliegt de verbinding er niet uit maar ik blijf 'hupjes’ houden wanneer er lag is. 

 

Ter info:

Zojuist vanuit verdieping 1 waar een bekabelde superwifi staat met de utp kabel naar verdieping 2 waar mijn laptop staat de KPN speedtest gedaan omdat ik het gevoel had er een lag was:

Na wat wachten kreeg ik uiteindelijk ping:3, jitter 8, download 17,9 en upload 8,4. Mijn gevoel zegt dat dit niet klopt. 

Mvgr,

Erik Koster

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb hier helaas geen kant en klare oplossing voor vrees ik.
Het probleem is duidelijk, je wifiverbinding valt weg, alle symptomen die je beschrijft zijn daar aan te wijten.
Het lastige is dat daar ontzettend veel verschillende oorzaken in kunnen zitten, op afstand is dat wat lastig te zeggen.

Begrijp ik het goed dat je wifi geen problemen geeft wanneer je het tweede superwifipunt bekabeld aansluit? 
Wat belangrijk is in het gebruik van draadloze wifiversterkers is dat zij alleen door kunnen geven wat ze binnen krijgen. Als je superwifipunt op een plek staat waar je wifi slecht is zal hij alleen slecht wifi doorgeven.

Reputatie 1

Hoi @Thomas,

 

Nee dat klopt absoluut niet!

Ik heb beide superwifis bekabeld staan. 1 in de meterkast beneden en 1 boven in de slaapkamer. Als ik dan op zolder werk op de wifi op de laptop, valt de wifi steeds uit. En beneden in de woonkamer is de wifi op telefoons en ipads ook steeds weg. Wanneer ik een utpkabel vanuit de bekabelde superwifi op de 1e verdieping naar de zolder trek is het internet stabiel (valt niet uit) maar ik blijf regelmatig een slechte verbinding houden. Bijvoorbeeld in teams meetings heb je dan een enorme lag of wat freezes. Dat lijkt me erg vreemd voor bekabeld.

 

Mvgr,

Erik Koster

Reputatie 1

Hoi @Thomas,

 

Is er nog voortgang? Ik heb nog een toevoeging op mijn vorige posts. Misschien is dit bruikbaar voor jullie analyse?

Deze melding komt ook al een tijd voorbij op onze tv boven op de eerste verdieping.

Gr,

Erik Koster

Reputatie 7
Badge +24

Tv kijken doe je het best gewoon bekabeld. Die WiFi antennes van zo'n tv zijn aan de achterkant weggewerkt. En dan is die tv ook nog een strak tegen de muur gemonteerd. Dat is eigenlijk logisch dat da niet goed werkt.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas heb ik niets nieuws te melden, de lijn is nog steeds goed dus er zit ergens iets niet helemaal lekker in je thuisnetwerk.
Ik vermoed tussen je wifiversterkers of íets stoort met je wifi. Op afstand kan ik onmogelijk zien wat dit precies is.
De foutmelding op je TV is eigenlijk een zelfde foutmelding. De TV ontvanger heeft op dat moment geen verbinding met je experiabox.

Als je ons duidelijk uit kunt leggen hoe je alle apparaten in je huis verbonden en hoe de lampjes op je wifiversterkers branden (eventueel met foto's of een diagram hoe je alles verbonden hebt) kunnen we met je meedenken of daar een mogelijke oorzaak zit.

Reputatie 1

Hoi @Thomas ,

 

Wat stoort er dan? Want de tv zit volledig bekabeld boven. 

De TV boven zit als volgt verbonden:

  1. KPN Experiabox => utp kabel in loze leiding naar boven => KPN superwifi op 1e verdieping
  2. KPN superwifi => utp kabel => KPN tv ontvanger
  3. KPN tv ontvanger => HDMI kabel => TV

 

Beneden valt het signaal ook weg en daar zit er nog minder tussen:

  1. KPN Experiabox => korte utp kabel in meterkast => KPN superwifi in meterkast

 

Wat stoort er dan beneden? 

 

Gr,

Erik

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Die zwarte versterker is geen SuperWiFi, maar een Experia WiFi. 

Super WiFi's zijn rond en wit. Bovendien hebben ze maar 1 poort. Je kunt er dus niet 2 kabels op aan sluiten zoals u op foto gedaan heeft.

Reputatie 1

Deze twee heb ik ontvangen maar maakt verder niet uit toch. Ik blijft een onduidelijk probleem hebben.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Op de v9 zitten aan de achterkant bij elke poort 2 ledjes. Branden/knipperen die netjes groen? Beide?

Reputatie 7
Badge +24

Deze twee heb ik ontvangen maar maakt verder niet uit toch. Ik blijft een onduidelijk probleem hebben.

 

Nou... dat maakt wel uit. Want ik begrijp nu pas dat de tv boven gewoon bekabeld aangesloten is. Bij de SuperWiFi's had dat helemaal niet zo gekund, en dus ging ik er vanuit dat die via WiFi verbonden was en dat u gebruik maakte van de app op de tv geïnstalleerd. 

Reputatie 7
Badge +24

 

 

U heeft beneden ook tv? Heeft u daar ook wel eens zo'n melding? 

Reputatie 1

@Nick83 @Thomas 

 

Beneden niet gezien. Alleen boven een stuk of 10 keer.

 

Alle lampjes branden. Wireless staat uit vanwege de Experia WIFI.

 

 

Reputatie 1

@Nick83 @Thomas Van het weekend nog wat geëxperimenteerd: beide experia versterkers uitgezet en wireless aan op de Experiabox. Op een gegeven punt (na ruim een dag)  was de WIFI weer weg en direct naar meterkast gelopen: op dat moment stond wireless uit (lampje uit).

 

Hebben jullie hier iets aan? Graag je reactie @Thomas 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 @Thomas Van het weekend nog wat geëxperimenteerd: beide experia versterkers uitgezet en wireless aan op de Experiabox. Op een gegeven punt (na ruim een dag)  was de WIFI weer weg en direct naar meterkast gelopen: op dat moment stond wireless uit (lampje uit).

 

Hebben jullie hier iets aan? Graag je reactie @Thomas 

Hoe heeft u ze uitgezet? Heeft u ze er echt tussenuit gehaald? Want anders zou u op de tv boven geen beeld meer hebben toch?

Reputatie 7
Badge +24

 

 

Bij verschillende poorten zie ik maar 1 lampje branden. Of zie ik dat verkeerd? Er zitten toch 2 lampjes per poort?

Reputatie 1

@Nick83 

  • klopt gewoon uitgezet inderdaad, inclusief utp kabel er uit
  • ik dacht1 lampje in de experiabox inderdaad