Samsung A12 (nieuw toestel) verbinding valt vrijwel altijd weg sinds overstap naar KPN met F5359 router. Andere apparatuur op wifi werkt naar behoren. Samsung A12 heeft dit probleem niet met verbindingen derden (zoals voorheen mijn eigen Ziggo netwerk). Wat mij betreft is het feitelijk dat mijn nieuwe KPN netwerk en de telefoon samen niet renderen, alhoewel ik ogenschijnlijk uniek ben met deze kwestie.
Veranderen van 802.11 protocol biedt geen soelaas, notabene is 802.11ax backward compatible. Uiteraard heb ik het netwerk “vergeten” in de telefoon en een geheel nieuwe verbinding opgezet, wederom geen soelaas. Voorts valt er m.i. weinig verder te testen. Ik zou het betreuren als ik een separaat access point voor deze telefoon moet installeren, dat werkt wel technisch gezien. Telefoon vervangen lijkt me ook wrang temeer deze enkele weken oud is. Op dit moment wens ik niet zozeer een oplossing te vernemen, maar eerder de potentiele oorzaak. Ik zou het prijs stellen als ik in die richting suggesties mag vernemen.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel