Beantwoord

Wifi verificatiefout, Samsung toestel komt niet meer op de wifi

  • 1 July 2022
  • 3 reacties
  • 105 keer bekeken

Geacht forum,

 

UIt het niets kan mijn smartphone (Samsung A3 2017) geen connectie meer maken het het wifi thuisnetwerk. De wifi gaat via een Experia box van KPN waaraan voor de zolder een Linksys routermodem een op een is gekoppeld.

Acht dagen geleden heb ik de Eperiabox herstart na wijziging channel (van 7 naar 9) en tot een uurtje of 10 vanochtend was er geen vuiltje aan de lucht.

  • Er is geen limiet in aantal devices of
  • beperking in uit te geven IP-adressen.
  • Na even buiten te zijn geweest kan mijn smartphone niet meer verbinden met het wifi. Ook niet na
  • gsm herstarten,
  • netwerk vergeten,
  • credentials opnieuw invoeren en
  • netwerkinstellingen resetten.

De andere smartphones (nog een A3 2017 en een A10, beide Samsung) kunnen wel verbinding maken. Het rare is wel dat de muitende A3 wel probleemloos de Linksys op zolder kan verbinden. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is wederom de Experiabox uit en aanzetten. Dit is op dit moment niet mogelijk omdat twee laptops bekabeld aangesloten zijn ivm thuiswerken.

Iemand enig idee waarom ineens mijn smartphone geen verbinding meer kan maken met de Experiabox?

 

Bij voorbaat dank voor reactie en met vriendelijke groet,

 

Aad Dijksman

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 4 July 2022, 16:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u?

Nick,

 

Dank voor je snelle reactie en terechte vraag, want ik zie dat het geen v10 betreft, maar een Experia box v8, Arcadyan VGV7519.

 

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom op ons forum @AadDijksman.

Opvallend dat alleen jouw Samsung A3 ineens geen verbinding meer met wifi krijgt. Goed dat je al veel informatie op een rij hebt gezet én goed om te weten dat je de Experia Box V8 hebt. Heb je onze Wifi Manager al gevolgd? Deze handige servicetool controleert de verbinding voor je en zorgt dat je wifi optimaal ingesteld is :) Daarnaast verwacht ik dat ‘ie je de optie biedt om deze Experia Box te vervangen voor een nieuwere variant. 

Wat je daarnaast ook kan doen, is contact opnemen met Samsung. Zij zijn de fabrikant van het toestel dat ruzie met de wifi verbinding heeft. Mogelijk hebben ze als fabrikant goede informatie en tips voor je.

Laat je weten of je er uit gekomen bent?