Beantwoord

Wifi versterker

  • 12 January 2019
  • 7 reacties
  • 211 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn situatie is als volgt, heb de experia v10a 3 tvs aangesloten plus op elke tv een kpn wifi versterker zodat je op elke etage van mijn huis prima wifi hebt..
nu wil ik op de experiabox ook een wifiversterker aansluiten maar de experiabox heeft geen aansluitmogelijkheden meer, hoe doe ik dat dan kan ik daarna de wifi op de experiabox uitzetten.
icon

Beste antwoord door PeterG 12 January 2019, 18:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Met de v10a + 3 experia wifi's heb je al 4 wifipunten in huis. De wifi van de v10a zou hetzelfde moeten zijn als van een wifi versterker (=accesspoint). Om een accesspoint te gebruiken voor wifi in plaats van de v10a zie ik derhalve geen logica in, alleen kosten. Het zendbereik van een wifipunt dient minimaal 25 meter te zijn in het rond. Maar ik ken je huissituatie nu niet natuurlijk.

Je kunt het aantal poorten uitbreiden met een switch, bijvoorbeeld deze die kpn aanbiedt. Is ook geschikt voor i-tv. Dat is niet elke switch!

Een accesspoint ondersteunt geen fastroaming zoals tussen de Experia Wifi's en ook de V10A het geval is!

KPN heeft geen accesspoint (die ze de KPN wifi versterker noemden) meer in het aanbod sinds deze week. Die zul je dus elders moeten kopen. Er zijn er ook met extra LANpoorten zodat een extra switch mss niet hoeft. Maar dat accesspoint moet dan wel IGMP SNOOPING ondersteunen voor i-tv.
Reputatie 4
Badge +3
om het simpel re maken. een switch is voldoende.
neem een gigabit switch bv https://www.coolblue.nl/product/90250/netgear-gs108.html
hier hoef je alleen maar een netwerkkabel van de experia los te halen deze ertussen zetten en je hebt 6 extra vrije aansluitingen. deze switch hoef je niets meer mee te doen alles plug en play.
zelf hebben wij een v10 daarachter een switch van 8 poorten en daar een wifi versterker kpn achter. alles zo veel mogelijk bedraad dit werkt toch altijd het beste.
Reputatie 1
Oké die switch heb ik ga ik morgen proberen
Reputatie 4
Badge +3
succes. het klopt dat sommige switchs niet goed functioneren vaak zijn dit de duurdere switchen die voor thuis niet nodig zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Erwin. Met de switch die @PeterG benoemt moet dit zeker lukken. Laat je ons weten of het is gelukt? Thanks Peter.
Reputatie 1
Hallo,
met die switch ertussen is het prima in orde gekomen.
Bedankt voor de snelle reacties
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen Erwin. Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan doen.