Beantwoord

wifi versterker

  • 6 August 2020
  • 26 reacties
  • 503 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb een experia V10 met 3 versterkers. Experia in de meterkast, versterker bedraad op de eerste verdieping, versterker bedraad op zolder en een versterker bedraad achter in de tuin.

Op eerste verdieping en de zolder een versterker staan ivm slechte wifi door vloerverwarming en dikke cement dekvloer.

Nu valt me op dat het kanaal op de versterker zolder en in de tuin op  “auto” staat en de versterker 1ste verdieping kan ik het kanaal zelf kiezen. Deze versterker kan ik die ook op automatisch zetten?Als ik dan inlog op de versterker staat er ook undefined kanaal.

 

2de vraag is dat achter in de tuin vaak geen wifi is, kan dan niet verbinden en geeft dan aan verificatie fout. Na reset van de versterker doet deze het weer even maar moet dit zeker 3x per week uitvoeren en erg lastig. Blauwe lampjes op de versterker branden gewoon.

Als ik dan inlog op de versterker staat er ook undefined kanaal.

 

Iemand tips???

 

gr

icon

Beste antwoord door ToWe 22 August 2020, 19:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Over welke "versterkers” heb 't ? Witte KPN WiFi Versterker, zwarte Experia WiFi of witte, ronde SuperWiFi?

 

Heb je ze via de KPN thuis app geconfigureerd of alles zelf "met de hand”? De app heeft er bij mij voor gezorgd dat de boel prima werkt (maar ik heb maar 2 EW"s).

Reputatie 1

Witte kpn wifi versterkers en zelf geconfigureerd 3jr geleden...

Ik heb ook een witte WiFi Versterker. die zet ik voor 5 GHz op auto, omdat hij dan ook de kanalen vanaf 100 kan kiezen; die kun je handmatig niet instellen. Ik zou ze gewoon allemaal op auto zetten (en ac en 20M/40M/80M). Verder zou ik voor 2,4 GHZ de kanalen 1, 6 en 11 kiezen (n, 20M/40M) en voor degene die het hoogst staat hetzelfde kanaal als de ExperiaBox (als die helemaal beneden staat).

Reputatie 1

Dank je Henk, ik ga een complete reset uitvoeren deze week en zoals jou instellen!!

Reputatie 7
Badge +15

@ToWe Is het ondertussen gelukt om de test uit te voeren en is het er beter van geworden?

Reputatie 1

Komende woensdag of vrijdag, ik laat het weten

Reputatie 1

Alles is gereset, kanalen veranderd zoals advies van Henk2304.

Nu even een paar dagen gebruiken en kan ik zeggen of het beter is.

 

Enige wat ik heb geconstateerd is dat de wifi versterkers best warm worden en 2 netwerkaansluitingen niet blijven zitten(erin klikken). Denk dat er inwendig in de aansluiting iets is afgebroken. Dit kan natuurlijk ook voor problemen zorgen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Deze dus:

Toch?

Reputatie 1

Ja klopt

Enige wat ik heb geconstateerd is dat de wifi versterkers best warm worden en 2 netwerkaansluitingen niet blijven zitten(erin klikken). Denk dat er inwendig in de aansluiting iets is afgebroken. Dit kan natuurlijk ook voor problemen zorgen.

 Als de kabel niet blijft zitten, is misschien het lipje/weerhaakje van de kabel afgebroken.

Reputatie 1

Zo slim ben ik ook wel om een andere kabel te proberen...is toch echt de aansluiting in de versterker 

Reputatie 1

Bij één versterker blijft zich toch het probleem zich voordoen van “verificatie fout”.

Dan doet de Wifi het niet bv op de telefoon en staat er een uitroepteken bij.

De 2 blauwe lampjes branden gewoon op de versterker.

 

Bij het losnemen van de voeding en opnieuw opstarten werkt de wifi weer, maar meestal voor 3 dagen.

 

Iemand een tip?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@ToWe Is dit ook de versterker die zo heet wordt? Want dan lijkt het er toch op dat deze defect is. Je zou er dan natuurlijk voor kunnen kiezen om nieuwe versterkers aan te schaffen. Je zou ook de versterkers eens kunnen afkoppelen om vervolgens de Wifi manager te doorlopen. Als je wifi verbinding dan niet goed genoeg is zou hier uit kunnen komen dat je recht hebt op een gratis oplossing. 

Reputatie 1

 @Rutger_ Ja zoals ik al aangaf in een eerder bericht wordt deze erg heet. Met de wifimanager heb ik deze al eens doorlopen, zoals in eerdere berichten hier al eens alles opnieuw gereset en geïnstalleerd.

Ik heb zelfs de versterker gewisseld met die van de zolder om een kabel probleem uit te sluiten.

Helaas gaat het probleem dus mee naar die plaats. 

 

Om de wifi manager te doorlopen moet er op dat moment dus wel wifi zijn, wifi is er dus op geen enkel apparaat. Dus ik kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat het aan de versterker ligt.

Het vreemde is dus dat er 2 blauwe lampjes branden maar toch geen wifi is. Bij een reset is er wel weer wifi en kan ik natuurlijk ook weer testen en dan is deze natuurlijk 100%. Dus hoe kom ik aan een gratis oplossing???:thinking:

Ik heb 2 versterkers gekocht bij het afsluiten van het abonnement en één versterker later kosteloos ontvangen omdat het wifi bereik niet voldoende was. 

 

Het kost gewoon heel veel data omdat je er niet vanuit gaat dat de wifi uitstaat.

 

Trouwens de andere versterkers werken na de reset erg goed. Nu alleen op de Zolder/slaapkamer nog.

Reputatie 7
Badge +15

@ToWe Wat mij vooral opvalt in je reactie is dat je aangeeft de andere versterker op de locatie getest te hebben van de versterker die niet werkt en dat het probleem op die plaats blijft. De andere versterker werkt daar dus ook niet. Geldt dit andersom ook? Dus werkt de versterker die op deze locatie niet werkt op een andere locatie wel? En als dit het geval is, is er dan een mogelijk om de aansluitsituatie te veranderen? Dus een ander stopcontact te testen en het liefst ook een andere netwerkkabel? Daarmee sluiten we ook locatie uit. 

Reputatie 1

@Rutger_ Misschien beetje onduidelijk uitgelegd, maar ik bedoelde dat ik de versterker verplaats heb naar de zolder en het probleem in deze versterker blijft op de zolder. Daarna nog eens verplaatst naar 1ste verdieping en blijft het probleem ook in dezelfde versterker. Dus zoals ik al schreef zit het probleem duidelijk in de versterker….:open_mouth:

Reputatie 7
Badge +15

@ToWe Bedankt! Nu is het mij inderdaad duidelijk. 🙂 Is er een mogelijkheid om de wifi versterkers af te koppelen en de Wifi Manager te doorlopen, en dan op de grens te blijven van de plek waar nog wel Wifi is? Op het moment dat hier uit komt dat je wifi niet goed genoeg is dan word je vaak een kosteloze oplossing geboden. Ik heb namelijk zelf geen directe mogelijkheid om de oude witte versterkers om te ruilen. 

Reputatie 1

Wel een vreemde werkwijze, in wifi manager geef ik aan dat wifi slecht is, ga op het randje staan waar nog net wifi is, geef aan dat ik geen versterkers heb en nu sturen ze er 2 op. Deze komen vandaag al binnen(wel de zwarte).

Maar als je aangeeft dat je wel wifi versterkers hebt mag je een afspraak maken met n monteur. 

 

Vreemde is ook als je 5x meet de instellingen( kanaal) steeds aangepast moeten worden in het modem, deze zou na een keer toch wel goed moeten zijn.

 

Maar waarom geen contact met een medewerker, kan geen enkele link vinden om te bellen, chatten ed. Kan je het probleem uitleggen en dan een plan maken. Nu duurt t zoooo lang via het forum!!! Maar toch bedank @Rutger_ 

Reputatie 7
Badge +24

Wat moet die medewerker doen dan? U helpen met de wifimanger? U krijgt echt niet zomaar versterkers als u belt en zegt dat het WiFi slecht is. Zo simpel is dat niet. Als KPN daar aan gaat beginnen, dan zijn ze zo een paar miljoen versterkers verder. Want dan belt iedereen even.

Reputatie 1

Neem aan dat je voorgaande allemaal gelezen hebt @Nick83 .Probleem is een versterker die steeds rottig doet en om die omgeruild te krijgen... ga je wifi testen en dan is ie slecht, krijg je er meteen 2

Bellen: 0800 - 0402 (gratis), zie ook https://www.kpn.com/service.htm, daar staat ook een chatmogelijkheid tussen.

Reputatie 7
Badge +24

Neem aan dat je voorgaande allemaal gelezen hebt @Nick83 .Probleem is een versterker die steeds rottig doet en om die omgeruild te krijgen... ga je wifi testen en dan is ie slecht, krijg je er meteen 2

Ok. Ik verwarde dit topic met een ander topic. De witte vierkante versterkers zijn al wat ouder. Garantie zal wel verlopen zijn inmiddels. Bij defect worden deze niet kostenloos omgeruild.

Reputatie 7
Badge +15

@ToWe Wat @Nick83 aangeeft klopt helemaal. De versterkers heb je destijds aangeschaft (en wellicht heb je de derde uit coulance ontvangen). Als ik het goed heb gezien is de garantie inderdaad verlopen. Je ontvangt in dit geval 2 versterkers omdat dat nodig is. Het aansluiten van de Experia Wifi's zal er namelijk voor zorgen dat het uitzenden van de wifi van de Experiabox uitgeschakeld wordt. De Experia Wifi's nemen dit dan over. Mijn collega's aan de telefoon zullen over het algemeen ook adviseren de Wifi Manager te doorlopen. Dit is een goede test en biedt dus voor mensen met een te trage wifi verbinding vaak een kosteloze oplossing. 

Reputatie 1

@Rutger_ Ik heb ze vandaag ontvangen en geinstalleerd, zag het inderdaad in de beschrijving staan dat 1 versterker de experiabox v10 overneemt en de andere voor de plek is met de slechte wifi ontvangst.

 

Ik heb inderdaad toen ik kpn  abb heb afgesloten zelf 2 versterkers aangeschaft en later een uit coulance erbij gekregen.

 

Alleen nog de vraag of dit verder geen conflicten geeft, nu heb ik dan V10 experiabox, 2 witte versterkers en 2 zwarte. Dus V10 en zwarte experia in de meterkast, een zwarte versterker op zolder, een witte versterker op 1ste verdieping en een witte versterker achter in de tuin. Ik heb met minder geprobeerd maar echt slecht door dikke betonnen vloeren met vloerverwarming.

Reputatie 7
Badge +24

Nee hoor, dat geeft geen problemen.