Vraag

WiFi Versterker Dual Band werkt bijna perfect

• 7 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 283 keer bekeken

Ik heb een versterker aangesloten en via de Wizard ingesteld nadat m'n pa ooit het wachtwoord van ons netwerk heeft aangepast en het werkt weer zoals eersr: alles heeft goed signaal. Nou, behalve mijn telefoon, die het IP-Adres soms niet kan ophalen en nooit kan verbinden zonder dat ik naast de router sta (niet de versterker). De telefoon in kwestie is een Samsung S6, misschien ietwat gedateerd, maar t zou moeten werken lijkt mij; enig idee wat het probleem kan zijn?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je op die telefoon ooit de IP configuratie aangepast?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @VorpalBean, welkom! Goed om te lezen dat je zo tevreden bent over de Wifi Versterker die je hebt aangesloten. De Samsung S6 is inderdaad niet zo oud dat het niet meer zou werken, dus ook ik ben benieuwd of je ooit iets aangepast hebt op je telefoon. Vanuit daar zoeken we verder!
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt niet meer gereageerd, heb je inmiddels een oplossing gevonden? Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet je ons te vinden.
Ik heb het een tijdje opzij geschoven, maar zover ik weet nog niets wijzer geworden.
Ik lees IP-configuratie: hoe zou dat er uit moeten zien? Op dit moment staat deze op DHCP.
Reputatie 7
Badge +27
Dat kan @RobinFlikkema je vast wel vertellen!
Reputatie 7
Badge +30
Die hoort inderdaad DHCP, als je deze op een statisch IP had staan kon deze wel eens problemen geven. Welke Experiabox gebruik je?
Het gaat om de Dualband Experiabox.

(https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/?nextchapterfeed)

Ik heb via mijn telefoon eigenlijk nooit static IP gebruikt, trouwens. Ik heb wel eens gekeken naar de instellingen van de box zelf, door deze aan mijn laptop te koppelen via LAN-kabel.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Alle andere apparaten hebben geen probleem?

Ik neem aan dat je de S6 voor zo ver mogelijk hebt geüpdatet?
Je bedoelt de instellingen van de WiFi Versterker? Die kan ook gewoon bereiken vanaf WiFi of het LAN van de Experiabox. Heb je ook iets gewijzigd in die instellingen?
Maar welke Experiabox gebruik je achter de WiFi Versterker? Want die is nog steeds verantwoordelijk voor DHCP.
Eens zien,

Mijn S6 is voor zover geupdated.
Ik bedoel inderdaad de WiFi Versterker, maar ik moet er bij zeggen dat ik deze daarna wel weer naar fabrieksinstellingen heb gezet, omdat het geen verschil maakte.
De experiabox is een AVM FRITZ!Box 7490, en die is altijd draadloos verbonden met de versterker, wanneer deze aanstaat.

Enig advies?
Reputatie 7
Badge +30
Ooh oke. Hmm. Want, die Fritzbox moet gewoon de IPs uitdelen. Kan je daarin iets vinden over de DHCP leases die uitgedeeld zijn?

Het zou zomaar kunnen zijn dat dit mis gaat omdat de versterker draadloos is aangesloten en de MAC-adressen da niet helemaal goed overkomen bij de Fritzbox en die daarom geen IPs uitdeelt bijvoorbeeld. Zeker als je S6 een specifiek IP "wil" die hij daarvoor ook had.

Reageer