Vraag

WiFi versterker en gasttoegang

• 28 februari 2018
  • 5 reacties
  • 443 keer bekeken

Reputatie 1
Nu de V10 een gasttoegang mogelijkheid heeft zou het ook mooi zijn dat de mogelijkheid ook op de WiFi Versterker komt. Is hier al iets over bekend?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Nu de V10 een gasttoegang mogelijkheid heeft zou het ook mooi zijn dat de mogelijkheid ook op de WiFi Versterker komt. Is hier al iets over bekend?

Gezien het geklooi met de V10 zou dat inderdaad een welkome (vereiste?) oplossing zijn. Bij mijn weten zijn er geen plannen om dit in te bouwen in de versterkers. Ik heb het een tijdje geleden ook al eens aangekaart en kreeg toen het antwoord dat er geen plannen zijn om de versterkers de optie van een gast-account mee te geven. Ik heb namelijk de wifi op de V10 uit staan en heb 3 versterkers gekoppeld via UTP. Als een gast op de wifi wil zal ik dus de wifi (incl gastaccount) op de V10 aan moeten zetten (of het wachtwoord van de versterkers moeten invoeren). Eigenlijk te belachelijk voor woorden maar klantgerichtheid is de laatste tijd ver te zoeken bij KPN helaas....verwacht er dus niet te veel van.
Reputatie 7
Badge +30
Nee, laat ze eerst het gast netwerk maar als VLAN beschikbaar maken, daarna kan de WiFi versterker relatief simpel aangepast worden voor gastnetwerken.
Het is idd wel jammer dat KPN het Gastennetwerk niet op 1 v d LAN poorten (poort 4 of zo) beschikbaar stelt zoals XS4ALL dat doet met de FritzBox, is ook beter voor je bedrade IoT netwerk en zo...
Nu moet je een KPN WiFi Versterker hiervoor gebruiken...

En / of via een speciaal VLAN op de bestaande LAN poorten. Dan heb je alleen een VLAN switch nodig om de Guest VLAN te extraheren. KPN levert de Netgear GS105-E v2 a € 25,00

Dus KPN, wij dagen U uit dit voor ons waar te maken...
Reputatie 6
Badge +10
De EB en versterkers blijven een ondergeschoven kindje bij KPN...konden we maar een Fritz!box ipv de EB krijgen. Ik ben graag bereid er voor te betalen...
Reputatie 7
Badge +17
Dag Paul. Er zijn momenteel een hoop nieuwe uitdagingen binnen KPN. O.a. het gebruik van een eigen router en het verbeteren van de firmware op de nieuwe v10a. Ik schat in dat die issues nu bovenaan het prio lijstje staan. Daarmee wil ik jouw verzoek geenszins bagatelliseren maar wel duidelijk maken dat zo'n innovatie nog wel even op zich kan laten wachten.

Reageer